Mitä ajattelet ihmisestä, jonka elämässä lähes kaikki asiat ovat klassista?
Esim. pukeutuu klassisesti ja liihottelee sulavasti puutarhakutsuilla. Hankkii klassisen näköisen puolison, kauniit lapset ja jonka kodista huokuu klassinen eleganssi. Käyttäytyy aina hillitysti ja hyvien käytöstapojen mukaisesti.
Tylsä?
Kommentit (46)
Joku henkilö on luonnostaan klassinen. Hän vain on.
Häntä ei kiinnosta, mitä muut hänestä ajattelevat.
Hän siitä huolimatta elää täysillä.
Liittyyköhän tuo klassisuus jotenkin aivokemiaan. Klassiset ihmiset ovat usein hillittyjä ja konservatiivisia. Harvoin kovinkaan "rempseitä" tai "räväköitä". Klassisuus ei ole pelkästään kuori vaan se kumpuaa sisältä. Se on kauneuden tajua paitsi ulkoisissa asioissa myös sisäisessä maailmassa ja käytöksessä.
On vihreitä kuulia kahvipöydässä.
Klassista naisista ystävinä minulla on Parhaimmat kokemukset.
Kiinnostaisi kyllä tietää, miten hankitaan kauniita lapsia. Voiko lasten fyysiseen ulkonäköön jotenkin vaikuttaa?
Klassisuus on todella vaikea omaksua, jos ei ole luonnostaan sellainen. Se on niin moniulotteinen asia ihmisessä. Se on kuin posliini. Pienetkin asiat rikkovat klassisuuden helposti.
aijaa. no mites sitten mä, mulle on sanottu et oon kuulemma klassisen kaunis, ite en ees tiedä mitä se tyyliin tarkottaa, ja oon ns perinteinen monilta osin, mut toisilta osin sit just taas en ??
ja mua on ärsyttäny sellanen "pitää tehdä näin ja näin koska se näyttää siltä ja tältä ja tolta" oon luonnostani mitä olen.
silti mulle on moni sanonu et oon tosi kaunis ihminen, ja sil on tarkotettu ulkonäköä ja luonnetta.
ja sit moni on sanonu et mul on tosi hyvä tyylitaju luonnostaan.
mut en todellakaan yritä olla mikään klassinen, ja siis mua ärsyttää yli hillityt ihmiset.... ainaki jos ne on aina sellasia.... enkä nää siinä hillityssä käytöksessä mitään klassista, siin vaiheessa ku sen hillityn ja kunnollisen taustoista paljastuu ties mitä rikosta ynnämuuta paskaa. :DDDDDDDDDDDDDD
"Katso kreikkalaisia ja roomalaisia patsaita. Varsinkin niiden kasvonpiirteitä. Sieltä tulee klassiset mittasuhteet.
Mainittu Grace Kelly on klassinen, samaten esim. suomalaiset Anne Hedman, Anne Pohtamo ja Tuula Polvi. Muitakin varmasti löytyy, nämä tulivat nopeasti mieleen. Kasvoissa on tietty symmetria ja näille naisille sopii upeasti nutturakampaus :-) eli hiukset ylös kammattuina."
mulle on pienestä saakka sanottu et mulle sopii hiukset kiinni tosi hyvin, ja viel just ylös kammattuna.
oon varmaa nyt tosi klassinen???? :DD just nutturat yms sopii parhaiten.
"Klassinen" tyyli on sellainen nykyään kovasti pinnalle pyrkivä muoti-ilmiö. Ulkokuori nyt vain ei ole mielestäni kiinnostava, oli se sitten "klassisen" tai jonkun muun tyylin mukaan rakennettu.
Siis esim ihmisen tyylissä mun mielestä näyttää hyvältä sellanen, mikä sille ihmiselle sopii. okei teiniltä ymmärrän sen et haluaa kokeilla eri vaihtoehtoja.
mut jos joku rakentamal rakentaa väkisin vaikka nyt jotain "älykästä, klassista" ilman että se tyyli sopii kantajalleen niin sillon se ei kyl oo klassinen ollenkaan.........
jos joku on oikeesti kaikessa aina klassinen nii varmaa pitäisin vähän tylsänä ihmisenä mut en mitenkään negatiivisesti välttämättä. :'DD ite kiinnostun toisen tyyppisistä.
jos täs nyt haetaan siis jtn kuninkaallistyyppistä ihmistä. :'DDDD
Klassisuus on elitismiä ja asioiden tyylitajua. Elitismiä se on siksi, että se eroaa valtaväestön kauneus- ja tyylikäsityksistä, joita ei yleensä ole. Mutta ei se tarkoita, että ovat jotenkin pahoja ihmisiä, jos kohtelevat muita myös yhtä arvokkaina. Joskus se voisi olla vaikeaa, kun alkaisi ärsyttämään muiden tyyli- ja kauneustajuttomuus.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi kyllä tietää, miten hankitaan kauniita lapsia. Voiko lasten fyysiseen ulkonäköön jotenkin vaikuttaa?
Todennäköisimmin varmaankin valitsemalla puoliso, joka näyttää ulkonäöltään klassiselta.
Klassisuus on elitismiä ja asioiden tyylitajua.
ööh ei oo mitään elitismiä. tunnen monia esim fyysisesti klassisia ihmisiä ja ne on köyhiä yms yms yms. :D
Niin. Klassinen tarkottaa ajattomuutta.
Varmaan ekologinen on parempi sana kuvaamaan ku elitistinen.
fyysisesti klassinen ihminen tarkottaa sellasta joka ois hyvännäkönen nyt ja jos menis 1800 luvulle nii ois myös sillon kaunis/komea. eli ei mitään feikkikaunis-tyyppiä tai jotain trendityyppiä.
Klassisuus on usein ekologisempaa kuin muodikkuus.
Harvemmin se kuitenkaaan varmaan niiin on mutta aina asiat on suhteutettava jonkin normaaaliin jotta saadan kuva ja yhteiskunnan tasollla asioita hoidettua eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Olen elänyt todella klassista elämää, mutta hankalinta on, jos siihen tulee särö jonkin vaikeasti ennakoitavan tapahtuman vuoksi. En ole tottunut muuhun kuin klassiseen ja helposti ennakoitavaan elämään. Sen vuoksi yllättävät tapahtuvat horjuttavat tasapainoani kovin.
Sinulla ei ole ollut mitään todellista käsitystä siitä, mitä klassisuudella tarkoitetaan. Ei aito syvällinen klassisuus mitenkään saa säröjä vaikeasti ennakoitavien tapahtumien takia. Pintapuolinen klassisuus toki saa kauheita säröjä siitä, kun kynsi katkeaa.
Hyvin sanottu.