Loukkaantuisitteko?
Meillä on 9 naisen WhatsApp-ryhmä, tunnemme toisemme lasten koulun kautta. Tapaamme silloin tällöin, tapaamiset järjestetään juurikin tuon ryhmän kautta. Monilla meistä on epäsäännölliset työajat, mukana myös pari kotiäitiä ja sellaisia, jotka tekevät työtä kotona. Minulla on tällä hetkellä usean kuukauden projekti, ja olen yleensä poissa kotoa päivisin toisin kuin aiemmin, tosin en aina.
Sain sattumalta tietää, että eräs naisista oli järjestänyt pienet ip-kahvit. Niiden piti ensin olla hänen luonaan, mutta siirtyivätkin erään toisen luokse. Tämä henkilö on läheisin kaverini tässä ryhmässä. Yhdeksästä naisesta paikalla oli 6. Yksi on muuttanut, joten hän ei olisi voinut tulla, yksi on töissä eikä olisi voinut tulla, ja sitten olen minä. Vaikka periaatteessa olen nykyään päivisin töissä, juuri tänään olisin päässyt kahville, mutta minua ei kutsuttu. Nämä naiset ovat siis hoitaneet kutsun jossain pienemmässä ryhmässä, johon minä en kuulu.
Kysymys kuuluu: miksi minua ei kutsuttu ja loukkaantuisitteko te vastaavasta? Itselle tuli todella paha mieli.
Kommentit (47)
N6 kirjoitti:
Provo. Sama aloitus ollut jo aiemmin.
Ja liikaa yksityiskohtia.
Hyvää iltaa vaan arvon mammat!
Ystävällisin terveisin, Teppo 43.v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis he tietävät projektista ja että olen YLEENSÄ varattu päivisin, mutten aina. Tänään en olisi ollut. Ihmettelen, miksei kutsu käynyt isossa ryhmässä, jolloin minäkin olisin saanut tietää siitä.
ap
Onhan se aika luonnollista, että ryhmät jakautuu pienenpiin ja ne pitävät enemmän yhteistä joilla yhdessä olo on luonnikkaanpaa ja heitä yhdistää jokin muukin, kuin vain lapset.
- pienempiin
- * yhteyttä?
- luonnikkaampaa
Kun kuulit tapaamisesta ja reaktiosi oli tämä, olisit voinut sanoa, että olen silloin tällöin arkisin vapaalla ja silloin olisi kiva nähdä, laittakaa vaan mullekin viestiä, jos on jotain arkena, tulen mielelläni mukaan silloin kun pääsen.
Se, että on joku iso porukka, ei tarkoita sitä, että kukaan porukasta ei voi tavata ketään sen jäsentä ilman, että kaikkia informoimaan ja kutsutaan mukaan. Tästä on ihan turha vetää hernettä nenään. Kun sulla on seuraavan kerran arkivaatteisiinsa, ehdota itse tapaamista.
Vierailija kirjoitti:
Siis he tietävät projektista ja että olen YLEENSÄ varattu päivisin, mutten aina. Tänään en olisi ollut. Ihmettelen, miksei kutsu käynyt isossa ryhmässä, jolloin minäkin olisin saanut tietää siitä.
ap
Jos heillä kohtaa kemiat parhaiten keskenään. Ei voi tietää. Toisaalta, vaikka he tietävät projektistasi, niin eipä monelle tule mieleen kysellä oletko sinä vapaana juuri sillä hetkellä. Pidät itse heihin yhteyttä? Jos et, niin ei kavereita tulla kotoa hakemaan . Kaverisuhteita täytyy osata ylläpitää ja sinulla täytyy olla jotain annettavaa itsestäsi kavereille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, koska kyseessä on tahallinen sulkeminen porukasta. En loukkaantuisi näkyvästi, lopettaisin vain yhteydenpidon.
Jos ap haluttaisiin tahallaan sulkea porukasta, niin miksi tämä yksi olisi jäänyt kauppareissulla kohdatessa kertomaan, kuinka olivat kahvilla Marjaanalla, vaikka aluksi piti olla Heidillä, ja että mukana olivat heidän kolmen lisäksi myös Katja, Sanna ja Marjo, mutta ilman kutsua jäivät ap, Kaisa ja Noora? Tämän kaikenhan ap sai tietoonsa tuon satunnaisen kohtaamisen aikana, mutta kuitenkaan ei itse saanut suutaan auki sanoakseen edes sen verran, että olisi itsekin halunnut ja voinut osallistua.
Ainakin itse olen huomannut, että elämässä pääsee aika paljon helpommalla, kun puhuu asioista suoraan. En tarkoita mitään ilkeilyä, vaan sen sijaan, että murehtii asiaa yksikseen ja perustaa vauvasivulle ketjun, niin voisi kysyä asiasta suoraan kyseisiltä ihmisiltä. Luultavasti kyseessä on luonnollinen selitys, ja jollei ole niin tuleepahan sekin sitten selville. Yleensä, kun asioita ei ota puheeksi ne kasvavat omassa mielessä ja alkaa kehittelemään erilaisia teorioita siitä miksi ne muut eivät halua kutsua mukaan. Syy voi olla niinkin yksinkertainen etteivät halua häiritä päivisin työskenteleviä viestittelyillä, joten ovat perustaneet oman ryhmän sitä varten.
Hyvä esimerkki itselläni on muutaman päivän takaa. Istuin junassa, n. 7 h matkaa. Istuin neljän hengen "työskentelypaikalla" ja jalkatilaa oli aika vähän. Olin epähuomiossa jättänyt oman reppuni jalkoihin, kun sen olisi yhtä hyvin voinut laittaa ylähyllylle. N. 6,5h päästä kuulen kun vastapäätäni oleva nainen kuiskaa matkakumppanilleen jotakin repustani ja siitä ettei saa jalkoja kunnolla suoraksi sen takia. Jos nainen olisi esim. 6,5h aiemmin sanonut suoraan asiasta, niin luultavasti hänellä olisi ollut vähän mukavampi junamatka.