Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loukkaantuisitteko?

Vierailija
22.01.2019 |

Meillä on 9 naisen WhatsApp-ryhmä, tunnemme toisemme lasten koulun kautta. Tapaamme silloin tällöin, tapaamiset järjestetään juurikin tuon ryhmän kautta. Monilla meistä on epäsäännölliset työajat, mukana myös pari kotiäitiä ja sellaisia, jotka tekevät työtä kotona. Minulla on tällä hetkellä usean kuukauden projekti, ja olen yleensä poissa kotoa päivisin toisin kuin aiemmin, tosin en aina.

Sain sattumalta tietää, että eräs naisista oli järjestänyt pienet ip-kahvit. Niiden piti ensin olla hänen luonaan, mutta siirtyivätkin erään toisen luokse. Tämä henkilö on läheisin kaverini tässä ryhmässä. Yhdeksästä naisesta paikalla oli 6. Yksi on muuttanut, joten hän ei olisi voinut tulla, yksi on töissä eikä olisi voinut tulla, ja sitten olen minä. Vaikka periaatteessa olen nykyään päivisin töissä, juuri tänään olisin päässyt kahville, mutta minua ei kutsuttu. Nämä naiset ovat siis hoitaneet kutsun jossain pienemmässä ryhmässä, johon minä en kuulu.

Kysymys kuuluu: miksi minua ei kutsuttu ja loukkaantuisitteko te vastaavasta? Itselle tuli todella paha mieli.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

luulen että sua ei alunperinkään haluttu paikalle ja siksi sua ei kutsuttu. Ehkä he eivät koe sua niin läheiseksi, koska et ole ollut paljoa paikalla, ehkä olette etääntyneet liikaa tai heillä on mennyt hermot suhun tai ehkä he ajattelevat että sua ei kuitenkaan kiinnosta joten turha kysyä. Tai sitten he vain yksinkertaisesti unohtivat sut. 

No tietysti tätä juuri mietin, että onko se mahdollista. Ensi viikonloppuna meillä on sovittu tapaaminen, mietin jopa etten menisikään sinne, jos seuraani ei kaivatakaan.

Tai sitten olen vain vainoharhainen, siksipä täällä kyselenkin.

ap

Hohjaaan. Mitä te ootte 15v?!

Vierailija
22/47 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo minuakin loukkaisi. Tottakai. Ja loukkaisi tuo pienempi ryhmäkin.

Ei niin, että muuten osaisin mitenkään reagoida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua hyvin. Joskus vaan on näitä itsekkäitä piiri pieni pyöriii ihmisiä...

Olisin tilanteessaai loukkaantunut.

Ja mielestäni olisi."urpoa" alkaa kyselemään: miksi ette kutsuneet minua kahville..

Vierailija
24/47 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä aio kysellä keneltäkään, minusta se on rasittavinta mitä voi olla. En halua aiheuttaa mitään selkkauksia ja selittelyjä, inhoan sellaista.

ap

Kiukuttele sitten yksinäsi. Onhan se liian aikuismaista ottaa asioista selvää ihan vaan sanomalla, että kuulin että tapasitte ja harmi kun ei kutsu tavoittanut sinua kun olisit päässyt paikalla. Haluatko ihan oikeasti roikkua löysässä hirressä vastuun ottamisen sijaan? Jos se aiheuttaa selkkausta ja selittelyä ryhmä ei selvästikään ole sinua varten, eikä sinua kaivata.

Vierailija
25/47 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä heillä on kahvit kolmesti viikossa tällä pikku ryhmällä ilman että se vaikuttaa isoon ryhmään mitenkään. Sinun ryhmälläsi ei ollut kahvikestejä vaan ihan eri porukalla.

Vierailija
26/47 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sinua hyvin. Joskus vaan on näitä itsekkäitä piiri pieni pyöriii ihmisiä...

Ja mielestäni olisi."urpoa" alkaa kyselemään: miksi ette kutsuneet minua kahville..

Ap ei voi mitenkään olla itsekäs ja puhua esim. aina itsestään ja omasta erinomaisesta elämästään katsoen muita lempeästi hymyillen nenänvarttaan pitkin?

Vierailija
27/47 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

luulen että sua ei alunperinkään haluttu paikalle ja siksi sua ei kutsuttu. Ehkä he eivät koe sua niin läheiseksi, koska et ole ollut paljoa paikalla, ehkä olette etääntyneet liikaa tai heillä on mennyt hermot suhun tai ehkä he ajattelevat että sua ei kuitenkaan kiinnosta joten turha kysyä. Tai sitten he vain yksinkertaisesti unohtivat sut. 

No tietysti tätä juuri mietin, että onko se mahdollista. Ensi viikonloppuna meillä on sovittu tapaaminen, mietin jopa etten menisikään sinne, jos seuraani ei kaivatakaan.

ap

Hohjaaan. Mitä te ootte 15v?!

Kyllä, tämä on henkinen ikäni. 

ap

Vierailija
28/47 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä heillä on kahvit kolmesti viikossa tällä pikku ryhmällä ilman että se vaikuttaa isoon ryhmään mitenkään. Sinun ryhmälläsi ei ollut kahvikestejä vaan ihan eri porukalla.

Esim. kotiäitien ja kotona työtä tekevien ryhmä? Voiko ystäväpiiriä oikeastaan omia kokonaan itselleen ja loukkaantua, jos ei aina kutsuta mukaan?

Vierailija
29/47 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet ison numeron siitä, että sua ei kutsuttu ja alat kaivelemaan syitä tällaiseen, niin ainakin varmistat, että jatkossa ei kukaan halua sua kutsua mihinkään.

Vierailija
30/47 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin tarkkaan ap tuntuu tietävä kuka oli paikalla ja kuka ei ja kuka ei mistäkin syystä päässyt paikalle. Jos jostain salaliitto teoriasta olisi kyse olisiko tuo yksi lörpännyt kaiken, jos ollaan yhdessä sovittu, että ap ”erotetaan” ryhmästä. Kyse lienee ihan inhimillisestä erehdyksestä, joten unohda ja pidä kivaa seuraavassa tapaamisessa.

Vierailija
31/47 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei voi mitenkään olla itsekäs ja puhua esim. aina itsestään ja omasta erinomaisesta elämästään katsoen muita lempeästi hymyillen nenänvarttaan pitkin?

Omaa käytöstä on todella vaikea arvioida objektiivisesti, ainakin minun on. Olen aika pidättyväinen ihmissuhteissa ja uskon että se ymmärretään usein väärin. Tai voihan hyvin olla, että olen vain todella ikävä ihminen. Tavallaan olisi ihan hauska tietää miten.

ap

Vierailija
32/47 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaa käytöstä on todella vaikea arvioida objektiivisesti, ainakin minun on. Olen aika pidättyväinen ihmissuhteissa ja uskon että se ymmärretään usein väärin. Tai voihan hyvin olla, että olen vain todella ikävä ihminen. Tavallaan olisi ihan hauska tietää miten.

ap

Et anna itsestäsi mitään, mielistelet ja komppaat?

Vierailija
33/47 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, koska kyseessä on tahallinen sulkeminen porukasta. En loukkaantuisi näkyvästi, lopettaisin vain yhteydenpidon.

Vierailija
34/47 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Yhden ärsyttävän piirteen löysin sinusta ihan tämän keskustelun pohjalta. Ehkä en mene, ehkä olen ikävä ihminen. Pahin marttyyri sitten jeesuksen?

Vierailija
35/47 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti hetki omaa käytöstäsi ennen tätä tapaamista. Millaisia viestejä jaat, miten puhut muista, miten usein olet ollut estynyt, jne. Tiedät varmasti itsekin millainen käytös ärsyttää ja vieraannuttaa muista.

Kun naispoppoosta kyse niin sieltä löytyy aina se yksi joka ei voi sietää ainakaan ystävällistä, huoletonta käytöstä. Ja varsinkin jos tällä ihmisellä vielä parisuhde jne kunnossa, niin voit olla varma että yhdeksän hengen naisporukasta löytyy aina joku joka tulee vihaamaan sinua.

Vierailija
36/47 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minustakin tuntuisi ikävältä, mutta voisiko olla niin, että he olettivat ettet pääse päivisin (väärin kyllä!) ja eivät halunneet kuormittaa isompaa wa ryhmää tähän kahvitteluun liittyvillä viesteillä, kun siinä ovat myös ne kaksi jotka eivät varmasti pääsisi. Katso nyt miten he suhtautuvat sinuun ensi tapaamisella. Tai jos yksi heistä on tosiaan paras ystäväsi niin kysy häneltä suoraan.

Vierailija
37/47 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihmiset eivät kaveriporukassa ole mitenkään reiluja. Monet ihmiset ovat ikäviä. Kannattaa jättää tämä porukka omaan arvoonsa.

Vierailija
38/47 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä oli joku harrasteryhmä ja kokoontuivat sen tiimoilta. Esim moottorikelkkailevat äidit.

Silloin on luonnollista, ettei kutsuta henkilöitä jotka eivät ole kiinnostuneita moottorikelkkailusta, jos tapaava ryhmä haluaa keskustella moottorikelkkailusta.

Vierailija
39/47 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Älä ole lapsellinen.

Vierailija
40/47 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Sama aloitus ollut jo aiemmin.