Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotihoitoon siirtymisen jälkeen en ole jaksanut enää kyläillä vapaa-ajalla

Vierailija
22.01.2019 |

Työskentelin aiemmin osastolla, nyt kohta vuoden ollut kotihoidon hoitajana.

Vaikka työstä pidänkin, niin kyllä tämä jatkuva minuuttiaikataulu, 11-15 "kyläilyä" ihmisten kodeissa per päivä, näiden kuulumisten, voinnin ja juttujen aktiivinen tarkkailu ja kuuntelu hoitotoimenpiteiden ja avustamisen ohella, alituinen oma ulkovaatteiden ja kenkien pukeminen ja riisuuminen varsinkin näin talvella, ja kaupungissa eestaas autolla suhaaminen päivittäin aiheuttavat sen, että vapaa-ajalla ei ole enää niin minkäänlaista mielenkiintoa lähteä neljän seinän sisältä mihinkään.
Ei mihinkään.

Tekee mieli vaan istua paikoillaan sohvalla ja katsoa korkeintaan televisiota hiljaa omissa oloissaan.

Liikuntaa tulee päivittäin tosi paljon, rauhallisina päivinä 9500 askelta, reippaampina 15000. Aktiivisuusranneke näyttää yli 100 % joka päivä jo pelkän työpäivän jälkeen klo 15.00.

Muuten jees, mutta ystävät ja osin myös miesystävä alkavat olla näreissään. Eivät selityksistäni huolimatta tahdo ymmärtää, miksi en jaksa nähdä tai varsinkaan lähteä mihinkään juuri koskaan.

Nii-in. 😐

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka prkele se on, joka aluperin on suostunut tuohon juoksemiseen?

Aivan oikein! Joku typerä nainen, joka vaan hoki "kyllä kerkee kyllä kerkee...."

Niin kyllähän sitä voi tehdä työnsä normaali vauhtia ja 8 t kun täysi soittaa pomolle ne paikat jossa  ei ehtinyt työajan puitteissa käydä.Jos tulee loparit niin ainakin sitten pääsee vaihtamaan työpaikkaa.

Vierailija
22/32 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niitä kuuluisia juoksulistoja...... Kyllä olis asiakkaillekin mukava jos kotihoito ja kotisairaanhoito saataisiin vähän parempaan kuntoon. Miten kukaan hoitaja muka ehtii perehtymään kenenkään asiakkaan tilanteeseen noilla juoksulistoilla??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on niitä kuuluisia juoksulistoja...... Kyllä olis asiakkaillekin mukava jos kotihoito ja kotisairaanhoito saataisiin vähän parempaan kuntoon. Miten kukaan hoitaja muka ehtii perehtymään kenenkään asiakkaan tilanteeseen noilla juoksulistoilla??

Ei ole yhtä huono tilanne kotihoidossa kaikkialla Suomessa. Ainakaan kunnallisella puolella.

Vierailija
24/32 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yli 50 kouluttauduin lähihoitajaksi ja sain kotihoidosta vakipaikan. En jaksanut sitä työtä. Fyysinen kunto ei kestänyt. Olin liian hidas kyseiseen työhön, oli pakko irtisanoutua. Sain karenssin, en löytänyt uutta työtä. Edelleen työttömänä,  kun ei ole kokemusta muualta, eikä suhteita.

Vierailija
25/32 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse yli 50 kouluttauduin lähihoitajaksi ja sain kotihoidosta vakipaikan. En jaksanut sitä työtä. Fyysinen kunto ei kestänyt. Olin liian hidas kyseiseen työhön, oli pakko irtisanoutua. Sain karenssin, en löytänyt uutta työtä. Edelleen työttömänä,  kun ei ole kokemusta muualta, eikä suhteita.

Itse koen työn kotihoidossa, ainakin omassa pisteessäni, fyysisesti kevyeksi ja helpoksi. Se raskaus tulee aikataulussa pysymisestä ja siitä, että ajatuksiinsa ei oikein saa uppoutua kun pitää koko ajan olla skarppi ja sosiaalinen.

Vierailija
26/32 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myöhästyisin tahallani joka päivä joka kohteesta ja kehottaisin kaikkia kotihoitajia tekemään samoin.

Tuo työ perustuu toiminta-ajatukselle ”Kyllä joku kiltti nainen ilmaiseksi hoitaa”. Huonosti suunniteltu on paskasti tehty.

Vierailija
27/32 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kieltämättä ihmettelen, miten meilläkin ne muutamat vanhemmat, 6 kympin hujakoilla ja yli olevat jaksavat. Tai muutama reilusti ylipainoinen työkaveri. (En mitenkään sitten nyt todellakaan halveksu lihavia, mutta tosiaan kun siellä kerrostalossa joudut ravaamaan rappusia eestaas, kyykkimään, kumartelemaan, on kiire..) että miten he fyysisesti jaksavat? Itse suht hyväkuntoinen normaalipainon rajoissa oleva alle nelikymppinen, ja koville siis ottaa mullakin.

Ap

Vierailija
28/32 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä mukavampaa olla kotihoidossa ajokortittomana. Saa pyörällä polkea iltavuorot niin kovaa että henki ei kulje kesät talvet. Aivan sama onko lumi maassa tai kuinka surkea keli niin pyörällä se on poljettava kun ei kävellenkään ehdi. Kesällä hiki virtaa norona ja meinaa taju lähteä kun suihkutat 30 asteen helteessä mummoa ja jynssäät selkää pienessä suihkukopissa niissä helkkarin hiostavissa suihkuessuissa ja tossuissa että omat vaatteet ei kastu, mutta sama vaikka kastuiskin kun hiestä läpimärkä on muutenki. Mulle riitti kaksi vuotta sitä paskahommaa enkä enää koskaan palannut sinne saati sitten koko lähihoitajan hommiin.

Vierailija
29/32 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse myöhästyisin tahallani joka päivä joka kohteesta ja kehottaisin kaikkia kotihoitajia tekemään samoin.

Olisihan se helppoa tehdä noin, jos ei välittäisi lainkaan niistä ihmisistä, joita hoitaa.

Vierailija
30/32 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se helppoa tehdä noin, jos ei välittäisi lainkaan niistä ihmisistä, joita hoitaa.

Minä välittäisin vielä enemmän perheestäni ja itsestäni.

Vierailija
31/32 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin 55v. entisenä kotihoidon työntekijänä, jouduin lopettamaan, kun en jaksanut juosta aikataulujen parissa. Sain kesähelteellä rytmihäiriöitä, verenpaine nousi pilviin. Olisin pian ollut itse hoidettava.

Vierailija
32/32 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et perusta omaa kotihoitoyritystä? Saisit itse sananvaltaa työaikoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan