Onko Thaimaa nykyään juntimpi matkakohde kuin Kanariansaaret?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
"Pakettimatka joka tuli halvemmaksi?!? Jopas jotakin, oletkohan nyt aivan varma. "
Jo pelkästään lennot olivat yllättävän kalliit. Katoin kyllä kaikki mahdolliset vaihtoehdot tarkkaan ja päädyin sitten pakettimatkaan.
Otin vielä lisäksi puolihoidon, joka maksoi vaan 28 euroa koko viikolle. Jos ei innosta lähteä illalla ulos syömään, niin syön sitten hotellilla.
Vierailija kirjoitti:
Thaimaa in sitten taas pervojen rikollisten matkakohde
Tämmöisen mielikuvan olet sitten iskostanut päähäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanariansaaret sopii pelokkaille ja tottumattomille matkustajille hyvin. Siksi siellä käykin paljon eläkeläisiä ja juntteja. Thaimaa in sitten taas pervojen rikollisten matkakohde, vaikka käyhän sielläkin normaaleja myös.
Kanarialla käydään sen ilmaston takia, koska siellä on miellyttävä sää koko vuoden.
Moni käy myös siksi, koska sinne on hyvin pakettimatkoja tarjolla ja suht edullisia. Kun pelottaa varata omatoimimatka ja matkustaa yksin lentokentältä hotellille.
Monia houkuttaa suorat lennot kohteeseen, jonne muuten pitäisi mennä vaihdoilla ja siihen kuluu turhaan aikaa. Mullakaan ei kiinnosta kuluttaa aikaa lentokentillä, jos suoralla lennolla pääsee. Ei ole uskalluksesta kyse.
Monelle on kiinni uskalluksesta, kuten minulle. En uskaltaisi tehdä omatoimimatkaa ja hankkia kuljetuksia itse. Englantia kun en puhu juuri ollenkaan. Siksi Canaria, Kreikka ja Espanja ovat olleet suosikkikohteitani. Helppoa matkustamista ja hotellien alueet kivoja.
Mun mielestä Dubai on sellainen wt matkakohde. Thaimaa on hieno maa, hyvää ruokaa ja hyvä sää. Ei mitään junttia.
Malediiveista on kanssa muodostumassa uusi wt kohde.
Muut elää ja matkustelee, luo muistoja ja nauttii. Toiset miettii av palstalla onko jokin asia junttia.
Molemmat yhtä juntteja, siksi en ole kummassakaan käynyt.
"Monelle on kiinni uskalluksesta, kuten minulle. En uskaltaisi tehdä omatoimimatkaa ja hankkia kuljetuksia itse. Englantia kun en puhu juuri ollenkaan. Siksi Canaria, Kreikka ja Espanja ovat olleet suosikkikohteitani. Helppoa matkustamista ja hotellien alueet kivoja."
Uskallatko käyttää taksia siellä tai jotain julkista liikennevälinettä? Eikö englantia puhuta aika vähän Espanjassa yleisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanariansaaret sopii pelokkaille ja tottumattomille matkustajille hyvin. Siksi siellä käykin paljon eläkeläisiä ja juntteja. Thaimaa in sitten taas pervojen rikollisten matkakohde, vaikka käyhän sielläkin normaaleja myös.
Kanarialla käydään sen ilmaston takia, koska siellä on miellyttävä sää koko vuoden.
Moni käy myös siksi, koska sinne on hyvin pakettimatkoja tarjolla ja suht edullisia. Kun pelottaa varata omatoimimatka ja matkustaa yksin lentokentältä hotellille.
Minä olen tilannut kuljetuksen hotellin kautta ihan vaan sen takia ettei tarvitse mennä taksijonoon, jos sopivan nopeaa julkistaliikennettä ei ole. Siellä on tyyppi odottanut nimilapun kanssa lentokentällä. Todella paljon tarjotaan näitä kuljetuksia majoituksen yhteydessä.
Molemmat paikat äärijuntteja. Landet ehkä jostain Lapista käy Thaimaassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen minä nähnyt uutisointeja myrskyistä ja lumisateista Kanariansaarilla, pari vuotta sitten ainakin oli. Ilmastonmuutos vaikuttaa sinnekin, sään ääri-ilmiöt yleistyvät sielläkin.
No ei se nyt jokapäivästä ole. Onhan Manner-Euroopassakin ollut mm. poikkeuksellisia tulvia sää-ilmiöiden takia.
No, ei Kanariansaarilla tälläkään hetkellä niin mukavaa lomailmaa ole...
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/1e4880f9-bbb1-4e85-9500-364ec9ef5688
Vierailija kirjoitti:
Kanarialle matkustaa eläkeläiset, Thaimaahan juntit.
Ganariffalle vk.12, en ole eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Thaimaa in sitten taas pervojen rikollisten matkakohde
Ilmankos pyccat sinne ryysivät.
Tämmöisen mielikuvan olet sitten iskostanut päähäsi?
On ne Kanariansaaret sitten mukava paikka lomailla, kun siellä on aina niin hyvät ilmat!
Teneriffalle hätätila
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/9a5b1283-a3cc-466c-a48c-4277884e4a11
Vierailija kirjoitti:
Mikään pelkkä matkakohde itsessään ei ole "junttia". Se mitä siellä matkakohteessa tekee, tai minne siellä maassa menee, määrittää onko se junttia vai ei.
Jos menet Thaimaahan tutkimaan vähäturistisia uusia alueita ja otat myös riskejä, tai menet tukemaan ekologista matkailua uusissa kohteissa, ei siinä ole minusta mitään junttia. Jos taas otat sen saman paketin Phukettiin Aurinkomatkoilta ja juot kaljaa hotellin altaalla niin kuin joka vuosi, joo, kyllähän se aika junttia on.
Jospa on pitkä ja stressaava vuosi takana, eikä sillä hetkellä kaipaa museoissa tai tiedekeskuksissa juoksemista, onko sekin junttia. Antaa itsensä levätä.
Riippuu siitä mitä siellä matkakohteessa tekee. Olen käynyt Thaimaassa vain kerran, vuonna 2004. Olin silloin vasta yläasteikäinen, mutta mieleen jäi se hienojen rantojen ja huolehdittujen hotellialueiden ulkopuolinen, karu ja ankea, lähinnä ryteiköltä ja joutomaalta näyttävä maisema sekä alkeelliset olot. Liikennekulttuuri oli myös aika karsea. Huomasi että moni juttu oli tehty vain turisteja varten, paikallisten olot oli tosi kaukana niistä hotelliolosuhteista.
Vierailija kirjoitti:
Kanarialle matkustaa eläkeläiset, Thaimaahan juntit.
Kanarialle köyhät ja pummit. Thaimaahan maksukykyiset ja rohkeat
"Pakettimatka joka tuli halvemmaksi?!? Jopas jotakin, oletkohan nyt aivan varma. "
Jo pelkästään lennot olivat yllättävän kalliit. Katoin kyllä kaikki mahdolliset vaihtoehdot tarkkaan ja päädyin sitten pakettimatkaan.