Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nauratti Helsingissä käydessä: Ihmiset seisovat liikennevaloissa vaikkei autoja missään!

Vierailija
22.01.2019 |

Siis siinä seisoa tönötettiin isolla joukolla vaikkei liikennettä ollut mihinkään suuntaan(Kampin kulmilla). Enpä ollut aikaisemmin pannut merkille. Kyllä oli taas ihana muistutus Sääntö-Suomesta... :D. Voiko tien ylittämisestä saada sakon vai mikä on? Lontoossa ihmiset ylittävät kadun silloin kun heille sopii se ylittää. En väitä että täällä tämä asia olisi mitenkään paremmin (välillä oikeasti vaaratilanteita kun ei yhtään katsota eikä moni brittikään Lontoon liikenteessä halua ajaa) mutta kyllä itse ainakin lähtisin sen tyhjän tien ylittämään... Suomessa tiet niin tilaviakin, että pystyy aikaisin ennakoimaan tulevan auton...

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odotan vihreän vaihtumista ihan esimerkin vuoksi. Esim. pieni lapsi ottaa oppia ympärillä olevista aikuisista, eikä välttämättä ymmärrä miksi joskus voi punaisia päin kävellä ja joskus ei. Toivottavasti opit tämän edes sitten kun sinun (mahdollinen) lapsesi jää auton alle, ihan omaa hölmöyttään... Ja kyllä, Suomessa voi saada sakot punaisia päin kävelemisestä.

Vierailija
2/57 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöläisten hommaa jäädä seisomaan, kun ei ole liikennettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, mä annoin sulle myötätuntopeukun.

Vierailija
4/57 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen yksin niin ylitän punaisilla, jos on muita ihmisiä jotka odottaa niin en kehtaa itsekään mennä.

Vierailija
5/57 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sua jänskätti mennä yksin yli tien. Ymmärrän.

Vierailija
6/57 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylitän tietenkin jos missään ei ole ketään. Samoin jos olen myöhään illalla tai aikaisin aamulla liikkeellä autolla, en jää seisomaan valoihin jos ei missään ole ketään.

Vierailija
7/57 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanne sen sallii niin kävelen aina päin punaisia.

Vierailija
8/57 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun paljon Helsingin keskustassa ja olen tehnyt periaatepäätöksen että en ikinä kävele punaista päin. Joskus äärimmäisen harvoin, jos olen liikkellä lähes keskellä yötä, ja liikennettä ei ole juuri ollenkaan, voin tehdä tästä poikkeuksen. Mutta en ikinä päiväsaikaan. Minulla ei ole niin kiire että en ehtisi odottaa. En nyt niinkään mitään sakkoja pelkää; minulla itselläni vain on parempi olo kuin ylitän kadun silloin kun on minun vuoroni, enkä joudu koko aikaa tarkkailemaan että tuleeko nyt jostain mahdollisesti auto.

Vierailija
9/57 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hölmöläisten hommaa jäädä seisomaan, kun ei ole liikennettä.

Sama logiikka autolla, miksi pitäisi jäädä punaisiin valoihin, kun ei kerran muita autoja näy missään.

Vierailija
10/57 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kirkasotsaisiksi koulutettua väkeä. Kansalaisuuspisteet nousussa?

Vierailija
11/57 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse odotan vihreän vaihtumista ihan esimerkin vuoksi. Esim. pieni lapsi ottaa oppia ympärillä olevista aikuisista, eikä välttämättä ymmärrä miksi joskus voi punaisia päin kävellä ja joskus ei. Toivottavasti opit tämän edes sitten kun sinun (mahdollinen) lapsesi jää auton alle, ihan omaa hölmöyttään... Ja kyllä, Suomessa voi saada sakot punaisia päin kävelemisestä.

Odotan minäkin jos on lapsia lähettyvillä.

Jos ei ole, eikä ole autojakaan missään näkyvillä, menen punaisia päin koska riski onnettomuudelle on kirjaimellisesti 0.

Maalaisjärjen käyttö on sallittu.

Vierailija
12/57 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelitkö päin punaista?

Vierailija
13/57 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikun paljon Helsingin keskustassa ja olen tehnyt periaatepäätöksen että en ikinä kävele punaista päin. Joskus äärimmäisen harvoin, jos olen liikkellä lähes keskellä yötä, ja liikennettä ei ole juuri ollenkaan, voin tehdä tästä poikkeuksen. Mutta en ikinä päiväsaikaan. Minulla ei ole niin kiire että en ehtisi odottaa. En nyt niinkään mitään sakkoja pelkää; minulla itselläni vain on parempi olo kuin ylitän kadun silloin kun on minun vuoroni, enkä joudu koko aikaa tarkkailemaan että tuleeko nyt jostain mahdollisesti auto.

Mielenkiintoista, minä kyllä tarkkailen vihreän valon palaessakin ettei ylitseni ole ajamassa punaisia päin ajanut auto.

Valoihin ei voi luottaa. Omiin silmiin voi.

Vierailija
14/57 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokiossa on havaittavissa sama ilmiö, eli ihmiset seistä pönöttävät valoissa, vaikka yhtään autoa ei olisi tulossa. Tämä siitä huolimatta, että autoliikennettä on suurkaupungissa verraten vähän.

Vierailija
15/57 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan minäkin jos on lapsia lähettyvillä.

Jos ei ole, eikä ole autojakaan missään näkyvillä, menen punaisia päin koska riski onnettomuudelle on kirjaimellisesti 0.

Maalaisjärjen käyttö on sallittu.

Monesti siinä nyt on aika vaikea ottaa kaikkea huomioon. Tuleeko autoja mistään, onko lapsia väkijoukossa jne. Ehkä parempi ettei tule sellaista kulttuuria, että ihmiset alkaa nolostella valoissa seisomista. Paineistettuna sitten tekevät virhearvioita ja juoksevat autojen alle. Ihan hyvä tää Suomen liikennekulttuuri on, parempi kuin monessa muussa maassa. Siitä pitäisi olla ylpeä.

Vierailija
16/57 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä valot vaihtuu suht. nopeasti, joten turhaa seisomista on aika vähän. Jos katu on ihan tyhjä autoista, menen kyllä punaisia päin, en muuten. Mutta esimerkiksi Lahdessa, ja jo Vantaalla, on niin hämäläinen meininki liikennevaloissa, että ei jaksa kestää!

Vierailija
17/57 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin kiva näillä keleillä kun joku hätähousu jalankulkija änkeää auton eteen, eivätkä tajua että ei se auto pysähdy jäisellä tiellä kuin seinään.

Pelottaa ajaa rautatientorin edessä, silloin kun toinen kaista on tukossa ja toinen vetää, suojatien kohdalla pysähtyneen auton edestä voi joku riemuidiootti kävellä päin punaisia auton eteen.

Vierailija
18/57 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus saatan mennä, mutta yleensä en. ei mulla ole niin kiire minnekään.

Vierailija
19/57 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä valot vaihtuu suht. nopeasti, joten turhaa seisomista on aika vähän. Jos katu on ihan tyhjä autoista, menen kyllä punaisia päin, en muuten. Mutta esimerkiksi Lahdessa, ja jo Vantaalla, on niin hämäläinen meininki liikennevaloissa, että ei jaksa kestää!

Ihan samanlaista joka Suomen kaupungissa on. Ei ole eroa helsinkiläisten ja lahtelaisten tm. suhteen. Suurin osa odottaa, jotkut kiireiset menee tilaisuuden tullen. Hyvä kun ihmiset ei ryntäile holtittomasti ja miten tahansa tielle.

T. Maalainen

Vierailija
20/57 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissäkin on näitä törttöjä ja on niistä aiheutunut onnettomuuksiakin. Siellä liikenteessä liikkuu lapsia, joille suon esimerkin, ettei kannata hätäillä.