Pystyykö -13 C kövelemään 3 km?
Kommentit (13)
Helposti, kävin aamulenkillä tänään ja pakkasta oli -28! Ohuet hanskat käteen ja panta oli myös.
Onko kysymys vitsi?
Jokainen vähänkin sivistynyt ihminen tietää pystyykö itse omilla jaloillaan kävelemään 3km.
Itse tiedät millainen vaatevarasto sinulla on. Lämmintä ylle. Ja myös se on perussivistykseen kuuluva asia, että tajuaa laittaa päähineen, koska päästä haihtuu eniten lämpöä koko kropasta ja päähineettömyys voi aiheuttaa vamman, kuten kasvohalvauksen tai muita ikäviä seurauksia.
Sitten tulet esittämään lapsellisen ja sivistymättömän kysymyksen, joka vilisee kirjoitusvirheitä. Ei tuommoista voi ottaa tosissaan. Vai oletko tosissasi?
Pystyy. Jos päähinettä ei ole, eikä mitään huivia tai huppua pään suojaksi, niin jos vähääkään tuulee niin kyllä tulee korvat ja pää palelemaan. Mutta kyllä siitä selviää silti.
Sinänsä hauskoja nämä tällaiset kysymykset, että omassa lapsuudessani jouduin kävelemään säällä kuin säällä 6 km koulumatkan. Joskus minusta se tuntui kyllä vähän karulta, että vanhemmat meni autoillaan töihin, mutta itse siellä tarpoi pahimmillaan -30 asteen pakkasessa koulutietä. Kyllä siinä välillä posket paleli kovin, ja varpaat ja sormetkin vaikka oli mitkä talvikengät ja käsineet ja sukat. En kylläkään ole lapsuuden kouluteistä karaistunut, vaan aikuisena inhoan kylmää niin että talvisin en koskaan ulkoile kuin sen ehdottoman minimin mikä on pakko. Hätätilanteessa kyllä tiedän selviäväni pakkasessakin, mutta epämiellyttävää se on.
Ei pysty kuolee kahden kilometrin kohdalla.
Hanki jostain päähinwetttä, muistuttaa hieman järviwetttä.
Miten ihmisistä on tullut näin avuttomia?
Hattu päähän! Ei kai nyt kukaan pysty olemaan pakkasessa ilman kunnollisia varusteita pidempää aikaa?
Tai pystyy toki mut ei se varmasti kovin kivaa saati viisasta ole.
Kuollakin tosiaan voi jos tuonne pakkaseen ihan ilkosillaan menet tuntikausiksi. Äly hoi!
Luulis nyt Suomessa jokaisen ihmisen omistavan jonkinlaiset lämpimät kamppeet!
Suurin osa suomalaisista kuolisi näissä oloissa ilman sähköä.. Niin onnettomat selviytymistaidot on ihmisillä tätä nykyä..
Pystyy. Helposti.