Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko enää olemassa päivätyötä, joka oikeasti tulee hoidetuksi klo 8-16?

Vierailija
22.01.2019 |

Itsestä tuntuu, että säännöllinen työaika on pelkkä termi ja oikeasti työpäivän pituutta pitäisi venyttää monta päivää viikossa reilusti yli 8h, että saisi realistisesti kaikki työt hoidettua ns. ajallaan. Epävirallisten ylitöiden tekeminen on lisääntynyt ja johto puhuu positiiviseen sävyyn työ- ja perhe-elämän yhteensovittamisesta. Harva tuntuu olevan yhtä mieltä siitä, ettei tämä tunnu oikealta. Minulle alkaa riittää. Jos ois varaa, jäisin jollekin sapattivapaalle miettimään mitä tekisin ja jättäisin ilomielin nämä hommat jollekin toiselle.

Mitä mieltä muut olette?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän takia mun mielestä liukuva työaikalaskuri on hyvä, vaikka sitä paljon haukutaan.

Tosin saldovapaan jälkeen työt ovat kasaantuneet ja pakko jäädä ylitöihin taas ja kierre alkaa alusta. :D

Vierailija
2/10 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän takia mun mielestä liukuva työaikalaskuri on hyvä, vaikka sitä paljon haukutaan.

Tosin saldovapaan jälkeen työt ovat kasaantuneet ja pakko jäädä ylitöihin taas ja kierre alkaa alusta. :D

Meidän työpaikalla on tuohon valmis ratkaisu. Jos saldo näyttää yli +20 h, tunnit leikkaantuu kätevästi pois itsestään. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asiakaspalvelussa, työaika aamuvuorossa on 8-15.21. Meitä on muutama samassa vuorossa ja iltavuoro jatkaa hommia siitä. Yleensä, ja niin on tarkoituskin, kotiin pääsee heti eikä töitä kotona mietitä, ei niitä sieltä voisi hoitaakaan. Tietysti jos kellokortilla on miinusta, niin joskushan ne on tehtävä. Monesti jään silloin jatkamaan aamuvuoroani.

Vierailija
4/10 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuollaisessa työssä. Tosin liukumavaraakin on aamusta tai iltapäivästä, joten halutessaan saa vaihtelua milloin työpäivänsä tekee. Itse tykkään mennä aikaisin ja päästä poiskin ajoissa.

Vierailija
5/10 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista. Varmaan tässä on itsellä miettimisen aika monestakin eri syystä.

Vierailija
6/10 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vaan työ, kunhan ei suostu niihin venytyksiin. Itse olen koodari työpaikalla, jossa useimmat tekee ihan hulluna ilmaista ylityötä ja kehuskelevat ja kilpailevat vielä sillä. Ja sanovat ettei alalla voi edes pärjätä käyttämättä vapaa-aikaansa työhön. No, minä teen joka päivä tasan 9-17 enkä koskaan jousta. Olen pärjännyt alalla jo kohta 20 vuotta ja olen saanut hyvää palautetta työstäni.

Vierailija
7/10 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ylitöistä ole ns. asiantuntijatehtävissä maksettu enää vuosikausiin. Sillä 24/7 työlle on erilaisia nimityksiä, kuten "kokonaistyöaika" tai vaikka "työaikasaldo". MUTTA, ei jotain pahaa jos ei niin hyvääkin. Työnantaja usein kyllä antaa ottaa tunteja takaisin, jos niitä itse kehtaa ja viitsii vaatia. Enkä tarkoita tuntia siellä ja tuntia täällä. Niin se ei toimi. Mutta esimerkiksi keväällä ilmoitat, että seuraavat neljä viikkoa olen perjantait vapaalla, koska plussatunnit. Ei ne siihen vastaan sano.

Vierailija
8/10 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ylitöistä ole ns. asiantuntijatehtävissä maksettu enää vuosikausiin. Sillä 24/7 työlle on erilaisia nimityksiä, kuten "kokonaistyöaika" tai vaikka "työaikasaldo". MUTTA, ei jotain pahaa jos ei niin hyvääkin. Työnantaja usein kyllä antaa ottaa tunteja takaisin, jos niitä itse kehtaa ja viitsii vaatia. Enkä tarkoita tuntia siellä ja tuntia täällä. Niin se ei toimi. Mutta esimerkiksi keväällä ilmoitat, että seuraavat neljä viikkoa olen perjantait vapaalla, koska plussatunnit. Ei ne siihen vastaan sano.

Meillä ylityöt kuuluvat ylemmillä toimihenkilöillä normaaliin kuukausipalkkaan eikä niistä tipu rahaa eikä mitään saldoa. Jos menee vinkumaan vapaapäivää sillä perusteella, että tuossa projektin lopussa tuli tehtyä lähes yötä päivää, niin pomon asenne on lähinnä, että kikkelis kokkelis, mitäs teit, ei kukaan sellaista sinulta vaatinut (vaikka käytännössä venymiseen painostetaan koko ajan ja yt:issä joutuu ulos niitä jotka ei sitä tee).

Vierailija
9/10 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ylityöt kuuluvat ylemmillä toimihenkilöillä normaaliin kuukausipalkkaan eikä niistä tipu rahaa eikä mitään saldoa. Jos menee vinkumaan vapaapäivää sillä perusteella, että tuossa projektin lopussa tuli tehtyä lähes yötä päivää, niin pomon asenne on lähinnä, että kikkelis kokkelis, mitäs teit, ei kukaan sellaista sinulta vaatinut (vaikka käytännössä venymiseen painostetaan koko ajan ja yt:issä joutuu ulos niitä jotka ei sitä tee).

Minulla on asiantuntijatyössä saldolaskuri ja miehelläni ei. Kun mies meni nykyiseen työhönsä, hänelle sanottiin "ei täällä työaikaa tarkkailla, kunhan työt tulee tehdyksi. Jos tulee paljon ylitöitä, saa vapaapäiviä". Mies nauroi minulle, miten vanhanaikainen oma työpaikkani on ja miten työntekijöihin ei lupyeta yms. Nykyään mieheni kiroaa just tuota, että vapaita ei saakaan, koska "kukaan ei ole pyytänyt tekemään ylitöitä eikä niitä näy missään."

Saldolaskurista on oikeasti etua, vaikka mullakin plussat näyttää tällä hetkellä kolmeakymmentä. En tiedä, milloin niitä ehdin pitämään, mutta ainakin ne plustunnit on olemassa.

Vierailija
10/10 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on työaika klo 8-16, ja työt tulee yleensä tehtyä tunnissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi