Miten noi valmennusmestat saa töihin päteviä opettajia jos ei maksa TESsin mukaista palkkaa?
Kommentit (16)
Kuka sanoi, että palkataan päteviä? Minä olen pätevä opettaja ja hakenut noihin. En ole kelvannut muuhun kuin tarjoukseen, koska siinä saadaan paljon pisteitä opettajan pedagogisesta pätevyydestä ym. Käytännössä kurssin voi silti pitää aivan joku muu kuin se, jonka nimi ja cv oli tarjouksessa.
Mikä TES? Konsultoinnilla ei ole mitään yleissitovaa TESsiä.
Sama kuin muutamilla muillakin firmoilla. Ei haluta päteviä, koska niille pitää maksaa.
Nämä kokkareitten ja kepujen kavereitten työvalmennus- ja hoivapalveluyritykset kun eivät joudu kilpailemaan oikeilla markkinoilla, niin rahaa koitetaan tahkota todella härskisti.
Eihän se ole yrityksen vika. Vika on niiden tonttujen, jotka kilpailutuksia järjestävät.
Alalla ei ole TESsiä. Itse saan kyllä enemmän palkkaa kuin saisin kunnallisella.
Ei sinne päteviä haluta muuten kuin tarjouskilpailuun näyttämään hyvältä. Sen jälkeen pätevä ei kuule kyseisestä firmasta enää mitään, ellei itse ota yhteyttä ja silloinkin kuulee vain sen, että "kilpailutus on vielä kesken" tai että "tarjouskilpailun voitti toinen firma".
MOT voisi selvittää vielä sen, mitä tapahtuu pätevien opettajien ansioluetteloille näissä firmoissa. Käytetäänkö niitä uusissakin tarjouskilpailussa henkilön tietämättä.
eihän tessiä kunnioiteta missään työpaikoilla
Tosiaankin päteviä käytetään tarjouskilpailutuksissa ja vieläpä ilman henkilöiden tietämättä asiasta. Töihin sitten palkataan epäpäteviä kavereita. Mä olin yhdessä lafkassa, jossa pomo palkkasi epäpäteviä kavereitaan töihin. Päteville ei annettu töitä, kun samaan aikaan kaverille annettiin töitä.
En usko edes, että ilmoittavat kouluttajien muutoksista työkkäriin, vaikka näin pitäisi tehdä.