Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihana viikonlopun "gluteeniton" vieras nappasi lautaselta vehnästä tehtyjä mokkapaloja ihan pokkana

Vierailija
21.01.2019 |

Olin käyttänyt kirjaimellisesti lähes 50 euroa toteuttaakseni tämän yhden "gluteenittoman" vieraan toiveet. Erikseen tehty gluteeniton raakakakku, gluteenitonta pastaa ja gluteenittomia pikkupurtavia. Sitten jossain välissä näin hänen ottavan ihan tavallisia vehnästä tehtyjä mokkapaloja ja sanoin, että "hei älä ota, niissä on vehnää!", niin tämä sanoi hihittäen "no kyllä mä vähän voi syödä kun on niin ihanan herkkulisen näköisiä..."

Eikö ihmiset tajua, että sitä joko ollaan tai sitten ei olla, kun kerrotaan erityisruokavalioista etukäteen ja tehdään toivomuksia???

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös keliaakikko tule todella kipeäksi jos syö viljoja? Onko hän sitten kuitenkaan aito keliaakikko vai vain jostain muusta syystä gluteenittomalla ruokavaliolla?

Vierailija
2/84 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää käytöstä vieraalta. Toisaalta tuossa gluteenittomuudessakin on sävyeroja. Keliaakikko ei siedä hippustakaan, edessä voi olla jopa sairaalareissu jos vahingossa syö gluteenipitoista, ibs on sitten oma lukunsa, gluteenia siinäkin vältellään mutta ei ihan niin ehdottomasti kuin keliakiassa. Sitten on nämä itsensä diagnosoineet gluttaajat jotka vahtivat ruoka-aikana ettei vaan vahingossakaan oo käytetty mihinkään valkoisia jauhoja, mutta jälkiruuaksi mätetään surutta tavallista täytekakkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän oli sitten feikki-gluteenikko.

Ottaa kyllä pattiin, tuollaiset pellet, jos kärsii gluteenista, ei todellakaan katsokkaan sinnepäin, missä on jotain vehnään viittaavaakaan.

Vierailija
4/84 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin soittanut poliisit.

Vierailija
5/84 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaavaiset työkaverit toivat säännöllisesti kahvihetkiin gluteenittomia herkkuja, koska 1 hlö ei voinut nauttia kahvileivistä ja toi tämän aina syvään huokaisten ilmi muiden herkutellessa.

Pelkästään hänelle siis roudasivat kivat työkaverit omaa (gluteenitonta) kahvihetkisyötävää.  

Ärsytti kun ko "gluteeniton" kyllä otti aina herkut vastaan , muttei ko rouva koskaan, ikinä, kertaakaan tuonut vastavuoroisesti näille kivoille mitään vaikka nautti vieraanvaraisuudesta ja huomaavaisuudesta silminnähden hyvillään.

Sivusta katselin että voihan--- mikä ääliö.   Eiks noi gluteenitomat ole aika hintaviakin vielä.

Kaikkea sitä,

Vierailija
6/84 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tökeröä käytöstä vieraalta, itse olisin varmaan heittänyt typerän moukan pihalle saman tien.

Vierailija
7/84 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Tyyppi ei siis ollut oikeasti allerginen, vaan vaan trendikeliaakikko. Tunnen kanssa yhden tämmöisen tapauksen, on "keliaakikko" ja kasvissyöjä. Mutta kun vein sen ulos syömään niin jännästi se otti liha-aterian ja riisiä. Ymmärrän sua ap että ketuttaa!

Nyt parin viikon päästä on  meille muuten tulossa pariskunta yökylään, heistä toinen on kasvissyöjä. Päätin heti etten ala erikseen vääntämään hänelle mitään "erityisruokia", teen koko menuun kasvissyöjälle sopivaksi. Ei me sekasyöjät varmaan siihen kuolla että vietetään yksi lihaton ilta. Eli miksi et voinut tehdä kaikkia tarjottavia gluteenittomiksi? 

Tämmöinen taktiikka tietty varmaan vaikeampi toteuttaa jos samassa seurueessa on useita erityisruokavalion noudattajia - tämä kasvissyöjä on onneksi mallia ovo-lakto, ja ainoa poikkeusruokavalioinen. 

Toinen vaihtoehto on tehdä "itse koottavia" annoksia, esim. ruokaisia salaatteja buffet-tyyppisesti. Voivat sitten kasata itse lautaselleen, mitä pystyvät syömään. Tämä siis jos on useampi eri ruokarajoitteinen tulossa. 

Vierailija
8/84 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljoja välttelee moni muukin kuin keliaakikot ja jotkut kestää niitä pieniä määriä. Ja tämä on vanha provo. Keksi jotain uutta.

Vierailija
9/84 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä myös tällainen. Vaatii isoon ääneen gluteenitonta, mutta syö kyllä ihan tavallistakin (sen mukaan kumpi näyttää paremmalta). Kukaan meillä ei enää herkkuja tuodessaan tuo erikseen gluteenitonta ja palaveripullia tilatessakin otetaan vain tavallista.

Vierailija
10/84 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella tökeröä käytöstä vieraalta, itse olisin varmaan heittänyt typerän moukan pihalle saman tien.

No oli kyllä aika ärsyttävää.

Vierailija
11/84 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Niin. Tyyppi ei siis ollut oikeasti allerginen, vaan vaan trendikeliaakikko. Tunnen kanssa yhden tämmöisen tapauksen, on "keliaakikko" ja kasvissyöjä. Mutta kun vein sen ulos syömään niin jännästi se otti liha-aterian ja riisiä. Ymmärrän sua ap että ketuttaa!

Nyt parin viikon päästä on  meille muuten tulossa pariskunta yökylään, heistä toinen on kasvissyöjä. Päätin heti etten ala erikseen vääntämään hänelle mitään "erityisruokia", teen koko menuun kasvissyöjälle sopivaksi. Ei me sekasyöjät varmaan siihen kuolla että vietetään yksi lihaton ilta. Eli miksi et voinut tehdä kaikkia tarjottavia gluteenittomiksi? 

Tämmöinen taktiikka tietty varmaan vaikeampi toteuttaa jos samassa seurueessa on useita erityisruokavalion noudattajia - tämä kasvissyöjä on onneksi mallia ovo-lakto, ja ainoa poikkeusruokavalioinen. 

Toinen vaihtoehto on tehdä "itse koottavia" annoksia, esim. ruokaisia salaatteja buffet-tyyppisesti. Voivat sitten kasata itse lautaselleen, mitä pystyvät syömään. Tämä siis jos on useampi eri ruokarajoitteinen tulossa. 

Niin eihän riisissä oo gluteenia

Vierailija
12/84 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollanen gluteenipelle heitetään niskaperseotteella hankeen.

Vierailija
13/84 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän oli sitten feikki-gluteenikko.

Ottaa kyllä pattiin, tuollaiset pellet, jos kärsii gluteenista, ei todellakaan katsokkaan sinnepäin, missä on jotain vehnään viittaavaakaan.

gluteenikko  ja vielä feikki sellainen :D 

Vierailija
14/84 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIlle joka vinkkasi että tee kaikki gluteenittomana! Joopa joo, ensinnäkin ne raaka-aineet maksaa hunajaa ja toiseksi koitappa ite tehdä jostain gluteenittomista jauhonkorvikkeista yhtään mitään! AIvan hirveätä materiaalia! Kolmanneksi makukin on jotain ihan hirveätä shittiä.

Parempi tehdä normaalit herkut muille ja gluteenittomalle jotain ihan muuta gluteenitonta herkkua; jäätelöä tms.

Itse en jaksa enää tehdä erikoisruokavalioita, koska se on osoittautunut ihan rahan ja ajan hukaksi. Joko kukaan ei syö niitä erikois-sörsselöitä tai se ilmoittautunut erikois-ruokailija ei sitten ilmaannutkaan juhliin vaikka koko tarjoilu on tehty hänellekin sopivaksi, fuk juu vaan!

Vierailija
15/84 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keljua kyllä, mutta osa vilja-allergisista pystyy jonkun verran syömään gluteenia ja syövätkin vaikka saavat oireita.

Vierailija
16/84 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SIlle joka vinkkasi että tee kaikki gluteenittomana! Joopa joo, ensinnäkin ne raaka-aineet maksaa hunajaa ja toiseksi koitappa ite tehdä jostain gluteenittomista jauhonkorvikkeista yhtään mitään! AIvan hirveätä materiaalia! Kolmanneksi makukin on jotain ihan hirveätä shittiä.

Parempi tehdä normaalit herkut muille ja gluteenittomalle jotain ihan muuta gluteenitonta herkkua; jäätelöä tms.

Itse en jaksa enää tehdä erikoisruokavalioita, koska se on osoittautunut ihan rahan ja ajan hukaksi. Joko kukaan ei syö niitä erikois-sörsselöitä tai se ilmoittautunut erikois-ruokailija ei sitten ilmaannutkaan juhliin vaikka koko tarjoilu on tehty hänellekin sopivaksi, fuk juu vaan!

Nykyään on hyviä jauhoseoksia etkä edes huomaa eroa tavalliseen.

Kalliimpaa tosin ovat

Vierailija
17/84 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä taas pienentää hiilijalanjälkeään ja postailee instaan kuvia soijarouhepusseista, made in China. +

Gojimarja-kiwi-gramaattiomena smoothiesta, Evian pullovedestä ym ym

On vegaani

Vierailija
18/84 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin käyttänyt kirjaimellisesti lähes 50 euroa toteuttaakseni tämän yhden "gluteenittoman" vieraan toiveet. Erikseen tehty gluteeniton raakakakku, gluteenitonta pastaa ja gluteenittomia pikkupurtavia. Sitten jossain välissä näin hänen ottavan ihan tavallisia vehnästä tehtyjä mokkapaloja ja sanoin, että "hei älä ota, niissä on vehnää!", niin tämä sanoi hihittäen "no kyllä mä vähän voi syödä kun on niin ihanan herkkulisen näköisiä..."

Eikö ihmiset tajua, että sitä joko ollaan tai sitten ei olla, kun kerrotaan erityisruokavalioista etukäteen ja tehdään toivomuksia???

Trendigluteenittomia... Keliakia tai ärtyneen suolen oireyhtymä ei anna tehdä poikkeuksia vain, koska "on niin herkullisen näköistä". 

Vierailija
19/84 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voi käyttää lainkaan maitoallergian takia maitoa, mutta rakastan juoda maitokaakaota. Tiedän kyllä seuraukset eli sen että haisen seuraavana päivänä ja piereskelen.

Vierailija
20/84 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Niin eihän riisissä oo gluteenia

No sitä ei ollut merkitty gluteenittomaksi annokseksi, tiedä sitten missä se gluteeni oli. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan