Aviomies halusi eron, mutta ei lähde eikä puhu enää
Olen tuntenut mieheni n. 20 vuotta, olemme olleet lähes sen ajan yhdessä ja tästä ajasta naimisissa pian 10 vuotta. Meillä on kaksi lasta, 5- ja 7-vuotias. Meillä on mennyt mielestäni ihan hyvin, ei mitään erityistä, olen ollut toki se, joka on lasten kanssa työn ohella enemmän, koska miehellä on vuorotyö ja on poissa kohtuullisen paljon. Yhtäkkiä mies ilmoitti, että hän haluaa erota, että elämä on ollut surkeaa, kuluneet 20 vuotta täysin turhia, lapset etäisiä ja minä alusta asti väärä valinta - ja syy tähän kaikkeen olen minä. Hämmennyin todellakin, mutta ajattelin, että jos hän tosiaan on sitä mieltä, että minä olen pilannut kaiken niin ei kai tässä voi jatkaakaan, enkä mä todellakaan voi sitä estää lähtemästä, ja yritin puhua, että aletaan sitten valmistella eroa, miettiä, miten tämä kaikki hoidetaan. Ja kas, nyt mies ei puhu ollenkaan, ei minulle eikä lapsille, eikä ole kertonut kenellekään, että haluaa erota. On kotona kuten ennen mutta täysin mykkänä. Minä täällä lasten kanssa elän kuin ei mitään, lapset tietysti vähän ihmettelevät isän käytöstä mutta koska olemme tottuneet kolmistaan elämään miehen työaikojen takia, harrastus- ja muut rutiinit pyörii entiseen malliin. Mua tää tilanne repii. Kuuntelen Haloo Helsinkiä ja laulan mielessäni, että se mikä ei tapa se todellakin hajottaa. En haluaisi hajottaa perhettä ihan lastenkin takia, mutta eihän tällaista kukaan jaksa. Että jos mä olen ihan pas...a ja sen takia lapset ovat pas..ja ja elämäkin sitä samaa, niin mitä tässä nyt? Siis uhkailiko vain vai jäikö nyt junnaamaan jotain? Että jos halusi erota niin miksi ei lähde tai edes puhu? Ja tähän loppuun vielä, että mies on niin paljon kotona, että tiedän, ettei sillä toista naista ole - ellei nyt sitten haaveissa.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Identtinen tarina omani kanssa. Mies sanoi, että haluaa erota ja että olen lannistanut hänet täysin. Ja jatkoi elämäämme kuin ennenkin. Kunnes vahingossa paljastui toinen nainen. Kun sain tietää uskottomuudesta, työnsin miehen heti ovesta ulos.
Kuinka kauan meni siihen, että paljastui toinen nainen? Miten se paljastui?
2 kuukautta. Etsin kaikkien huushollissa olleiden takkien taskuista kolikoita, joita lapsi tarvitsi. Ja sieltähän se todistuskappale putosi.
Vierailija kirjoitti:
Minä en suostunut rikkomaan lasten perhettä, eikä mies enää puhunut aiheesta. Oletko sinä valmis olemaan erossa lapsistasi joka toinen viikko? Oletko valmis menettämään puolet heidän ainutkertaisesta lapsuudestaan?
Kyllä mä ymmärrän, ettei tässä voittajia ole, mutta ei mun luonteella eletä jonkun kanssa ja jaeta kaikkea tällainen möykky mukana. Että jotenkinhan tää täytyy selvittää, en mä voi jatkaa elämää ihan kuin ei mitään olisi tapahtunut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nämä toisella naisella miehen eroa selittelevät ovat tyypillisiä naisia, jotka eivät sitten millään suostu näkemään mitään vikaa naisissa tai itsessään. Jos mies ajautuisikin siihen pisteeseen että miehellä olisi toinen nainen, niin se syyllinen löytyy sieltä peilistä. Jos kotona on kaikki hyvin, ei ole tarvetta "etsiä toista naista".
Eiköhän ihmisen omat jutut aja vieraisiin. Oma ex vaikutti täysin tyytyväiseltä, eikä koskaan ilmaissut tyytymättömyyttä. Jos oli tyytymätön, olisi voinut sen kertoa. Kun toinen nainen astui kuvioihin, alkoi jatkuva minun arvosteleminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi, että viimeiset 20v ovat olleet turhia. Ilmeisesti mies ei ole sitten vaivautunut tekemään muutoksia elämäänsä missään vaiheessa, olisikohan liian työlästä luoda toimiva tiimi ja puhaltaa yhteiseen hiileen - kyseessähän on kuitenkin perhe. Tuskin häntä on pakotettu elämään yksin häkissäkään.
Ihmettelen vain, että millainenhan on tämän miehen unelmaelämä onkaan.
No siis tätä minäkin ihmettelen, että ei sitten aikaisemmin saanut sanottua mitään, 20 vuodessa olisi (ja onkin) ehtinyt sanoa yhtä jos toista. Voin toki olla sinisilmäinen, mutta olen edelleen sitä mieltä, ettei ketään kolmatta ole: käyttää todella avoimesti tietokonetta ja puhelinta eikä ole siinä suhteessa muuttunut mihinkään. Olisko ehkä alkanut miettiä, ettei elä sellaista elämää kuin haluaisi, ehkä ei haluaisi erotakaan mutta ei osaa nostaa kissaa pöydälle muuten? Ja ehkä vastaukseni, että jos se tosiaan noin paha tilanne on, niin kai sitten täytyy harkita sitä eroa, oli sillä tavalla väärä, että odotti jotain muuta reaktiota. Mutta eihän tää elämä tästä muuksi muutu ellei sitten niistä asioista voi puhua - siis hänenkin avata se sanainen arkku.
Ap
Oletko suoraan kysynyt häneltä, että miksi hän vain istuu hiljaa eikä tee mitään, kun aiemmin kertoi haluavansa erota? Että mistä puhumattomuus? Ja että miksei tee mitään eron eteen?
Vierailija kirjoitti:
Minä en suostunut rikkomaan lasten perhettä, eikä mies enää puhunut aiheesta. Oletko sinä valmis olemaan erossa lapsistasi joka toinen viikko? Oletko valmis menettämään puolet heidän ainutkertaisesta lapsuudestaan?
Eli mieluummin kasvatat lapset näkemään joko feikin tai toimimattoman parisuhteen mallin? Good for you.
Eroperheestä tulevana voin sanoa, että ehdottomasti ennemmin ero ja kaksi eri kotia, jossa käydä kuin kitkerä, pinnan alla kuohuva "perhe-elämä".
On sillä miehellä tosi hitaasti toimiva koneisto, kun nyt vasta 20 vuoden ja kahden lapsen jälkeen hoksaa, että on koko ajan ollut väärän naisen kanssa yhdessä. Jos mies on noin saamaton, niin pane sinä tuulemaan. Pane ero vireille ja hanki itsellesi ja lapsille asunto. Jääköön mies mököttämään yksin vanhaan kotiinne. Hoitele myös lastenvalvojan kanssa elatusmaksut sekä lapsilisien yksinhuoltajakorotus sekä Kelan kanssa asumistuki.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta mieheltä, joka haluaisi huolehtia lapsista 50 % ajasta.
Minä olen ollut lapsena tuossa kuviossa ja toki se ero jätti jälkensä, mutta pahemmat jäljet jäivät siitä, että sitä mykkäkouluelämää elettiin ensin vuosia ennen lopullista erkaantumista. Eli minusta ei tarvitse syyllistyä siitä, että "hajottaa lapsilta kodin". Pikemmin pitäisi kantaa vastuuta siitä, että koti - millä kokoonpanolla hyvänsä - on paikka, jossa lapsilla on turvallinen olo ja he tulevat oikein kohdelluksi eikä heidän tarvitse myöskään katsoa sivusta mitään epämääräisiä näytelmiä.
Kaksivuorotyö. Onko työtovereina myös naisia? Josko siellä rintamalla olisi kuitenkin jotain sutinaa ?
Kerroit, että olet paljon lasten kanssa kolmistaan. Sitten, että mies on paljon kotona. Ja että yhteyttä lapsiin hänellä ei oikein ole. Jokuhan tässä Teidän avioliitossa mättää.
Mieti mikä ?
Eikö miehesi osaa sitoutua mihinkään, lapsiin, Sinuun...... tunteekohan yleisestikin elävänsä ulkopuolisen elämää ? Nauttiiko työstään, tai mistään elämänsä osa-alueesta ?
Yleensä jotkut asiat vain nyt juontavat lapsuudesta. Hänen pitäisi mennä jonnekin puhumaan pahasta olostaan. Eroatte tai ette. Ja taas kerran, lapsethan siinä nyt kärsivät eniten tuosta tilanteesta.
Mitä ap miehesi siihen sanoo,jos ilmoitat ,että tilaat teille pariterapeutilta ajan.Jos ei ole aivan tollo ,suostuu tulemaan tai sit ei ,,sanoo,ettei siitä ole hyötyä.Varmaan haluaa erota ja on edelleen tyytymätön,mut kun itse sanoi ettet haluaisi erota,niin sitä vielä pähkäilee.
Sinun on nyt päätöksesi tehtävä ja mietittävä miten etenette asiassa.Ehdotus ukolle eropapereiden kera.Katso mitä hän vastaa.
Hyvin ikävä tilanne, vaan minkäs teet.
Mies pettänyt ja löytänyt "elämänsä rakkauden", mutta nyt tullut jostain syystä ryppyjä "rakkauteen" ja häntä kaduttaa, että meni jo sinulle ehdottamaan eroa... Eli hänellä ei olekaan sinun tilallesi ketään eikä uskallakaan lähteä. Tee sinä se ratkaisu.
Mies ehkä vasta tässä vaiheessa otti selvää siitä, mitä omaisuudelle tapahtuu ja elatusmaksut. Tai sitten vaan sanoi asoita pikaistuksissaan ja nyt katuu ja on solmussa. Tai sitten odottaa ap:n hoitavan asiat.
Kuinka kauan tuo mykkäkoulu on nyt kestänyt. Jos se on kestänyt jo pari viikkoa, niin tekisin seuraavan jutun:
- Tilaisin ajan lastenvalvoja luokse
- tilaisin kiinteistövälittäjän meille tekemään arvion
- neuvottelisin pankin kanssa, joko minulla olisi vara ostaa asunto
- Tulostaisin valmiiksi eropaperit, allekirjoittaisin ne ja antaisin hänen käteen kun tulee ovesta sisään, samassa nipussa olisi tuo aika lastenvalvojalle ja myös se aika kun kiinteistövälittäjä tulee käymään.
Tuo herättää ihan varmasti.
Nuo ajat voi aina peruuttaa jos sovinto tulee. Eli jos miehesi alkaa puhumaan. Toinen olisi, jos vaan häipyisit lasten kanssa jonnekin. Eli jos sinulla olisi rahaa, niin vuokraa viikonlopuksi mökki jostain ja laita puhelin kiinni. Saat myös luettua WatApp viestit jos laitan puhelimen lentokonetilaan, niin hän ei näe että olet lukenut viestit.
Mutta normaalia käytöstä ei tuo ole, mikä miehesi tekee. Siihen on saatava piste ja jos olet kiltisti yrittänyt puhua, niin sitten vaan järeämmät keinot. Ja, jos ero tulee niin pärjäät kyllä. Tsemppiä tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan tuo mykkäkoulu on nyt kestänyt. Jos se on kestänyt jo pari viikkoa, niin tekisin seuraavan jutun:
- Tilaisin ajan lastenvalvoja luokse
- tilaisin kiinteistövälittäjän meille tekemään arvion
- neuvottelisin pankin kanssa, joko minulla olisi vara ostaa asunto
- Tulostaisin valmiiksi eropaperit, allekirjoittaisin ne ja antaisin hänen käteen kun tulee ovesta sisään, samassa nipussa olisi tuo aika lastenvalvojalle ja myös se aika kun kiinteistövälittäjä tulee käymään.
Tuo herättää ihan varmasti.
Nuo ajat voi aina peruuttaa jos sovinto tulee. Eli jos miehesi alkaa puhumaan. Toinen olisi, jos vaan häipyisit lasten kanssa jonnekin. Eli jos sinulla olisi rahaa, niin vuokraa viikonlopuksi mökki jostain ja laita puhelin kiinni. Saat myös luettua WatApp viestit jos laitan puhelimen lentokonetilaan, niin hän ei näe että olet lukenut viestit.
Mutta normaalia käytöstä ei tuo ole, mikä miehesi tekee. Siihen on saatava piste ja jos olet kiltisti yrittänyt puhua, niin sitten vaan järeämmät keinot. Ja, jos ero tulee niin pärjäät kyllä. Tsemppiä tilanteeseen.
No kyllä mulla olisi varaa ostaa jonkinlainen asunto tältä samalta alueelta, puolet nykyisestä on minun ja tämä asunto on melkein maksettu pois. Ja kiitos, kyllä mä pärjään. Mulla on mm. ihanat sisarukset, jotka kyllä ovat tukena.
Ap
Kyllä se mies voi yhtäkkiä alkaa käyttäytymään kuin mitään ei olisi puhunutkaan. Mulle kävi noin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se mies voi yhtäkkiä alkaa käyttäytymään kuin mitään ei olisi puhunutkaan. Mulle kävi noin.
No mitä sitten tapahtui?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä sitten tapahtui?
Ei mitään. Tässä on jo menty muutamia vuosia kuin mitään ei olisi puhunutkaan. Luotto kyllä lähti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä sitten tapahtui?
Ei mitään. Tässä on jo menty muutamia vuosia kuin mitään ei olisi puhunutkaan. Luotto kyllä lähti.
Menkää nyt ihmeessä terapiaan ja opetelkaa kommunikoimaan! Teillähän voisi olla ihan hyvääkin kerrottavaa toisillenne, mutta molemmat elävät päänsä sisällä.
Ap[/quote]
Kuka meni jo kertomaan lapsille?[/quote]
Vanhempi lapsi kuuli, koska kävi vessassa, vaikka piti olla huoneessa nukkumassa. Pienempi ei tiedä