Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aviomies halusi eron, mutta ei lähde eikä puhu enää

Gitta
21.01.2019 |

Olen tuntenut mieheni n. 20 vuotta, olemme olleet lähes sen ajan yhdessä ja tästä ajasta naimisissa pian 10 vuotta. Meillä on kaksi lasta, 5- ja 7-vuotias. Meillä on mennyt mielestäni ihan hyvin, ei mitään erityistä, olen ollut toki se, joka on lasten kanssa työn ohella enemmän, koska miehellä on vuorotyö ja on poissa kohtuullisen paljon. Yhtäkkiä mies ilmoitti, että hän haluaa erota, että elämä on ollut surkeaa, kuluneet 20 vuotta täysin turhia, lapset etäisiä ja minä alusta asti väärä valinta - ja syy tähän kaikkeen olen minä. Hämmennyin todellakin, mutta ajattelin, että jos hän tosiaan on sitä mieltä, että minä olen pilannut kaiken niin ei kai tässä voi jatkaakaan, enkä mä todellakaan voi sitä estää lähtemästä, ja yritin puhua, että aletaan sitten valmistella eroa, miettiä, miten tämä kaikki hoidetaan. Ja kas, nyt mies ei puhu ollenkaan, ei minulle eikä lapsille, eikä ole kertonut kenellekään, että haluaa erota. On kotona kuten ennen mutta täysin mykkänä. Minä täällä lasten kanssa elän kuin ei mitään, lapset tietysti vähän ihmettelevät isän käytöstä mutta koska olemme tottuneet kolmistaan elämään miehen työaikojen takia, harrastus- ja muut rutiinit pyörii entiseen malliin. Mua tää tilanne repii. Kuuntelen Haloo Helsinkiä ja laulan mielessäni, että se mikä ei tapa se todellakin hajottaa. En haluaisi hajottaa perhettä ihan lastenkin takia, mutta eihän tällaista kukaan jaksa. Että jos mä olen ihan pas...a ja sen takia lapset ovat pas..ja ja elämäkin sitä samaa, niin mitä tässä nyt? Siis uhkailiko vain vai jäikö nyt junnaamaan jotain? Että jos halusi erota niin miksi ei lähde tai edes puhu? Ja tähän loppuun vielä, että mies on niin paljon kotona, että tiedän, ettei sillä toista naista ole - ellei nyt sitten haaveissa.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä toisella naisella miehen eroa selittelevät ovat tyypillisiä naisia, jotka eivät sitten millään suostu näkemään mitään vikaa naisissa tai itsessään. Jos mies ajautuisikin siihen pisteeseen että miehellä olisi toinen nainen, niin se syyllinen löytyy sieltä peilistä. Jos kotona on kaikki hyvin, ei ole tarvetta "etsiä toista naista".

Vierailija
22/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Identtinen tarina omani kanssa. Mies sanoi, että haluaa erota ja että olen lannistanut hänet täysin. Ja jatkoi elämäämme kuin ennenkin. Kunnes vahingossa paljastui toinen nainen. Kun sain tietää uskottomuudesta, työnsin miehen heti ovesta ulos.

Kuinka kauan meni siihen, että paljastui toinen nainen? Miten se paljastui?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että viimeiset 20v ovat olleet turhia. Ilmeisesti mies ei ole sitten vaivautunut tekemään muutoksia elämäänsä missään vaiheessa, olisikohan liian työlästä luoda toimiva tiimi ja puhaltaa yhteiseen hiileen - kyseessähän on kuitenkin perhe.  Tuskin häntä on pakotettu elämään yksin häkissäkään. 

Ihmettelen vain, että millainenhan on tämän miehen unelmaelämä onkaan.

Vierailija
24/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu... minullekin on sanottu että pilaan miehen elämän ja työuran vaikeudet johtuvat minusta eikä hän ole oikeastaan koskaan minua rakastanut, pitäisi varmaan erota. Juuri kun mies täytti 40 v. Selvisi myöhemmin että salasuhde on jatkunut jo vuoden. Netistä ne löytyy ne uudet rakkaat nykyään.

Vierailija
25/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä toisella naisella miehen eroa selittelevät ovat tyypillisiä naisia, jotka eivät sitten millään suostu näkemään mitään vikaa naisissa tai itsessään. Jos mies ajautuisikin siihen pisteeseen että miehellä olisi toinen nainen, niin se syyllinen löytyy sieltä peilistä. Jos kotona on kaikki hyvin, ei ole tarvetta "etsiä toista naista".

Ei löydy peilistä vaan hääkuvan kehysten sisältä. Ei voi sysätä vastuuta toisen harteille omista huonoista valinnoistaan. Jos toinen on niin luonnehäiriöinen, ettei yrityksistä huolimatta löydetä yhteistä säveltä, erotaan ja sitten vasta etsitään uutta kumppania. 

Vierailija
26/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyökkäys on paras puolustus joillakin.

Kehitetään riita/aggressio, syytetään toista, koska ei ole selkärankaa sanoa, että on jo uutta putkessa.

Paperit vaan tulostukseen ja nimet niihin.

Kuten Dr. Phil sanoo lasten osalta erotilanteessa: "They rather be from a broken home than live in one".

Vierailija
27/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi, että viimeiset 20v ovat olleet turhia. Ilmeisesti mies ei ole sitten vaivautunut tekemään muutoksia elämäänsä missään vaiheessa, olisikohan liian työlästä luoda toimiva tiimi ja puhaltaa yhteiseen hiileen - kyseessähän on kuitenkin perhe.  Tuskin häntä on pakotettu elämään yksin häkissäkään. 

No siis tätä minäkin ihmettelen, että ei sitten aikaisemmin saanut sanottua mitään, 20 vuodessa olisi (ja onkin) ehtinyt sanoa yhtä jos toista. Voin toki olla sinisilmäinen, mutta olen edelleen sitä mieltä, ettei ketään kolmatta ole: käyttää todella avoimesti tietokonetta ja puhelinta eikä ole siinä suhteessa muuttunut mihinkään. Olisko ehkä alkanut miettiä, ettei elä sellaista elämää kuin haluaisi, ehkä ei haluaisi erotakaan mutta ei osaa nostaa kissaa pöydälle muuten? Ja ehkä vastaukseni, että jos se tosiaan noin paha tilanne on, niin kai sitten täytyy harkita sitä eroa, oli sillä tavalla väärä, että odotti jotain muuta reaktiota. Mutta eihän tää elämä tästä muuksi muutu ellei sitten niistä asioista voi puhua - siis hänenkin avata se sanainen arkku.

Ap

Vierailija
28/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista! Pitää varmaan hetki vielä katsella, jos saisi suunsa auki ihan itse, muuten tosiaan tulostan eropaperit itse. Itse en eroa haluaisi mutta eihän tällainenkaan käy. Enkä todellakaan ala tällaista katsella, jos tästä on tulossa tapa, eihän tällaista kestä kukaan. En myöskään kyllä hänen puolestaan asioita tee, saa ihan itse miettiä kuvionsa ja seuraavan siirtonsa, muuten pääsee vielä siitäkin sanomaan, että pas--a ero - ja sekin on mun vika. Lapsia käy sääliksi, mitenhän niiden asioista voi sopia miehen kanssa, joka ei puhu. Toisaalta ei kauhean kivalta tuntunut sekään, että vanhempi lapsista tuli halaamaan ja sanoi, että jos ei tästä mitään tule, niin älä huoli, me pärjätään, äiti, kolmistaan.

Ap

Lapset näkevät teidän kahden suhteen ja molempien luonteet ulkopuolelta. Sinä taas sokaistut helposti omalle tilanteellesi. 

Vierailija
29/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin minun tarina, mies teki saman tempun juuri 40 v täytettyään, tyynen rauhallisesti ilmoitti asiansa selvin päin, tapahtumaa ei edeltänyt mikään riitakaan, vaan olin juuri ehdottanut kesälomakohteita. Ei ole puhunut asiasta sen jälkeen ja yhdessä ollaan, sillä minä hajosin ja itkin, niin järkytyksenä tuli. En voi kuitenkaan enää koskaan luottaa häneen. Toisesta naisesta ei jäänyt kiinni, sillä en ole vaivautunut tutkimaan esim. puhelinta tai mitään muutakaan. En vain jaksa.

Vierailija
30/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chris Watts alert!!!

Hänkään ei saanut suutansa auki ja valitsi mieluummin perheensä listimisen kuin totuuden kertomisen. Hänellä oli salarakas. Ja istuu kuolemaansa asti nyt vankilassa.

Vierailija
31/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Identtinen tarina omani kanssa. Mies sanoi, että haluaa erota ja että olen lannistanut hänet täysin. Ja jatkoi elämäämme kuin ennenkin. Kunnes vahingossa paljastui toinen nainen. Kun sain tietää uskottomuudesta, työnsin miehen heti ovesta ulos.

Täällä sama juttu: mies tuskaili huonoa oloaan, hukkaan heitettyä elämäänsä, joka kaikki oli vaimon eli minun syytä. 10 vuotta avioliittoa takana ja kaksi lasta. Kaikki oli mielestään huonoa, jopa sisustus ja talo joita oli ollut itse suunnittelemassa, oli paskaa ja se oli minun syytäni. En kuulemma ymmärtänyt enkä tuntenut häntä yhtään. Meidän mukavasta elämästä tuli miehen mukaan paskaa parissa kuukaudessa.

Olin hädissäni enkä tiennyt mitä tehdä, mies ei puhunut mitään, makasi vain silmät kiinni sohvalla ja kävi töissä. Laskin 1+1 ja kysyin viimeim suoraan, ja paljastui toinen nainen, jonka kanssa oli vehdannut jo 6 kk.

Vierailija
32/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuin minun tarina, mies teki saman tempun juuri 40 v täytettyään, tyynen rauhallisesti ilmoitti asiansa selvin päin, tapahtumaa ei edeltänyt mikään riitakaan, vaan olin juuri ehdottanut kesälomakohteita. Ei ole puhunut asiasta sen jälkeen ja yhdessä ollaan, sillä minä hajosin ja itkin, niin järkytyksenä tuli. En voi kuitenkaan enää koskaan luottaa häneen. Toisesta naisesta ei jäänyt kiinni, sillä en ole vaivautunut tutkimaan esim. puhelinta tai mitään muutakaan. En vain jaksa.

Kauanko tätä on jatkunut?

Vierailija
33/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis tätä minäkin ihmettelen, että ei sitten aikaisemmin saanut sanottua mitään, 20 vuodessa olisi (ja onkin) ehtinyt sanoa yhtä jos toista. Voin toki olla sinisilmäinen, mutta olen edelleen sitä mieltä, ettei ketään kolmatta ole: käyttää todella avoimesti tietokonetta ja puhelinta eikä ole siinä suhteessa muuttunut mihinkään. Olisko ehkä alkanut miettiä, ettei elä sellaista elämää kuin haluaisi, ehkä ei haluaisi erotakaan mutta ei osaa nostaa kissaa pöydälle muuten? Ja ehkä vastaukseni, että jos se tosiaan noin paha tilanne on, niin kai sitten täytyy harkita sitä eroa, oli sillä tavalla väärä, että odotti jotain muuta reaktiota. Mutta eihän tää elämä tästä muuksi muutu ellei sitten niistä asioista voi puhua - siis hänenkin avata se sanainen arkku.

Ap

Elä elämääsi normaalisti, älä pakota häntä puhumaan, älä puske, puske puske päälle. Hän ei välttämättä koskaan tule puhumaan. Mutta ymmärrät kai, ettet koskaan voi enää luottaa siihen, mitä hänen päässään todellisuudessaan pyörii. Kun salasi noin pitkään kaiken.

Vierailija
34/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavaa, kuinka monen mies on tehnyt näin about nelikymppisenä

Vierailija
35/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa mielenterveyden ongelmalta. Ei kai terve ihminen yhtäkkiä lakkaa puhumasta koko perheelle?

Hienoa, että pystyt suhtautumaan asiaan noin rationaalisesti. Ehkä sinäkin olet onnellisempi ilman häntä?

Meillä ex-mies saattoi olla puhumatta kuusikin viikkoa. Kotona vaihtoi heti toiseen huoneeseen jos tulin samaan missä hän oli. Oli sanonut veljelleni että ei pysty enää alkaa puhua kun näin kauan on ollut puhumatta. Meillä oli yksi lapsi, 3-vuotias poika jolle myöskään ei puhunut. Kohteli kuin ilmaa.

Hankin paperit ja avioeron. Se tuli hänelle shokkina. Olihan siinä muutakin, monta asiaa jotka olivat hälytysmerkkejä ettei sillä ihmisellä ollut kaikki kotona. Nuori ja tyhmä kun olin avioon mennessä, opinpahan erehdyksestäni.

Vierailija
36/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap[/quote]

Elä elämääsi normaalisti, älä pakota häntä puhumaan, älä puske, puske puske päälle. Hän ei välttämättä koskaan tule puhumaan. Mutta ymmärrät kai, ettet koskaan voi enää luottaa siihen, mitä hänen päässään todellisuudessaan pyörii. Kun salasi noin pitkään kaiken.[/quote]

Niin, no tämä. Olen toki itsekin 40-vuotias, mutta pidän itseäni edelleen sen verta nuorena, etten haluaisi epävarmuudessa roikkua loppuelämää, jota saattaa olla hyvinkin jäljellä vielä vaikka toiset 40 vuotta. Ja ne lapset... Sitä aina miettii, että mikä niiden kannalta olisi parasta, mutta kuten joku jo yllä sanoi, lapsetkin kärsivät, jos tätä ei selvitetä mitenkään, jättäähän tällainen jäljen - meihin kaikkiin.

Ap

Vierailija
37/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei oo kotona kaikki hyvin, miehen mielestä pilasin hänen elämänsä, kun en jaksanut hoitaa parisuhdetta. En jaksanutkaan, kun valvoin lapsen kanssa vuoden verran. Heti, kun olin taas järjissäni ja olisin jaksanut yrittää, yritinkin, niin mies ilmoitti, ettei hän enää jaksa yrittää.

Häntä ei kiinnosta yrittää, on kuulemma myöhäistä. Niinpä oon tässä miettinyt, koska kysyn, kuka se toinen on ja joko voisi muuttaa sinne huutamaan ja makaamaan sohvalla, ettei mun tarvi siivota hänen jälkiään enää..

Vierailija
38/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Elä elämääsi normaalisti, älä pakota häntä puhumaan, älä puske, puske puske päälle. Hän ei välttämättä koskaan tule puhumaan. Mutta ymmärrät kai, ettet koskaan voi enää luottaa siihen, mitä hänen päässään todellisuudessaan pyörii. Kun salasi noin pitkään kaiken.

Niin, no tämä. Olen toki itsekin 40-vuotias, mutta pidän itseäni edelleen sen verta nuorena, etten haluaisi epävarmuudessa roikkua loppuelämää, jota saattaa olla hyvinkin jäljellä vielä vaikka toiset 40 vuotta. Ja ne lapset... Sitä aina miettii, että mikä niiden kannalta olisi parasta, mutta kuten joku jo yllä sanoi, lapsetkin kärsivät, jos tätä ei selvitetä mitenkään, jättäähän tällainen jäljen - meihin kaikkiin.

Ap

Kuka meni jo kertomaan lapsille?

Vierailija
39/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Kuka meni jo kertomaan lapsille?

No vanhempi lapsi kuuli, vaikka piti nukkua. Pienempi ei tiedä.

Vierailija
40/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en suostunut rikkomaan lasten perhettä, eikä mies enää puhunut aiheesta. Oletko sinä valmis olemaan erossa lapsistasi joka toinen viikko? Oletko valmis menettämään puolet heidän ainutkertaisesta lapsuudestaan?