Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aion vaatimalla vaatia TE-toimistoa järjestämään minut uudelleen työnhakukurssille, jossa aion nolata kurssinpitäjän tuomalla hänen turhuutensa esiin

Vierailija
21.01.2019 |

Näin toimin minä.

Kommentit (134)

Vierailija
101/134 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurssit pois ja jokaisen työttömän tulee hakea 1 työpaikkaa viikossa. Hakemus pitää skannata työttömän Oma asiointi -järjestelmään ja jos hakemus on ylimielinen, täynnä kirjoitusvirheitä, vanhanaikainen tms., niin etuutta vähennetään 30%. Takuulla tehokkaampi systeemi kuin nykyinen!

Tässäpä ideaa! Ehkäpä työttömille voisi kuitenkin tuolloinkin järjestää työnhakua edistäviä kursseja. Ihan vaikka sellaisiakin kursseja, joilla kerrattaisiin suomen kielioppia ja kielenhuoltoa, myös tekstin tyyliä, jotta vältyttäisiin ylimielisiltä hakemuksilta. Opettajaksi voitaisiin palkata suomen kielen opettajia, heitähän on myös nykyään työttöminä.

Vierailija
102/134 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on vain tainnut joutua tuollaiselle kurssille ja nyt suututtaa kun on kenties aamulla herättävä vähän aiemmin 😁

Kyllä suakin suututtaisi herätä vähän aikaisemmin noiden työnhakuvalmennuksien takia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/134 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan nuo työnhakuvalmennukset aika turhia, loppujen lopuksi. Varsinkin, kun ne ovat monelle työttömälle ainoa keino osoittaa aktiivisuutensa ja näin ollen välttää leikkuri. Ja se turhuus tulee siis esille siinä vaiheessa, kun joutuu koko ajan osallistumaan samantyylisiin koulutuksiin aktiivisuusehdon täyttämiseksi.

Itse olen ollut puolisen vuotta työttömänä ja osallistunut kahdelle kurssille. Yritin valita nämä koulutukset niin, että ne olisivat painottuneet sisällöltään hieman eri tavoin (=enemmän hyötyä minulle). Loppujen lopuksi koen, että vain ensimmäisestä kurssista oli oikeasti hyötyä. Siellä tuli käytyä kunnolla läpi hakemus ja cv (tosin olivat ok jo ennen kurssia). Toinen kurssi oli mielenkiintoinen aiheeltaan, mutta sisältö oli aivan liian pinnallinen, eli en oppinut mitään uutta. Kohta puolin pitäisi taas alkaa miettiä uudelle 5 päivän kurssille osallistumista, koska en halua työttömyyskorvaukseni laskevan. Valitettavasti mitään kovin hyödyllistä ei näytä olevan tarjolla.

Ja tässä kohtaa se kurssien älyttömyys tulee esille: jos et saa töitä, sinun on pakko osallistua yhä uudestaan ja uudestaan työnhakuvalmennuksiin – vaikka et saisi niistä enää mitään irti. Ei siis ihme, että monella on hieman nihkeä suhtautuminen noihin valmennuksiin.

Ja ennen kuin kukaan tulee sanomaan, että miksen vaan mene töihin: olen yrittänyt. Olen hakenut avoimia oman alani työpaikkoja, olen laittanut avoimia hakemuksia bongatakseni piilotyöpaikat. Olen soittanut mahdollisille työnantajille ja tuonut esille aktiivisuuttani ja osaamistani. Töitä en vaan ole saanut. Toivottavasti kuitenkin tärppää jossain vaiheeessa.

Eli voisi päätellä, että hakemuksessasi on jotain sellaista, jonka takia se siirretään heti roskiin. Moni työtön kuvittelee osaavansa hakea töitä, mutta jos työkkärin virkailija sanoo, että olen nyt työnantaja ja sinä työnhakija, miten toimit, niin työtön ei osaa sanoa mitään. Ei kykene kertomaan osaamistaan ja jos kysytään, voisitko tulla huomenna töihin, niin vastaus on aina, että en, kun on muuta sovittuna. Ei ihme, että ei pääse töihin.

Miksi ihmeessä ne valmennuskurssien ohjaajat eivät voi tarttua noihin epäonnistuneisiin hakemuksiin? Senhän takia sinne valmennukseen mennään, että saataisiin tukea työllistymiseen!   Valmentajan tulisi asiantuntijana lukea ajatuksella läpi niitä hakemuksia ja antaa korjausehdotuksia, jotta työttömällä olisi paremmat mahdollisuudet työllistyä – ettei se työllistyminen jää siitä kiinni, että hakemus on jotenkin huono. (Kun ilmeisestihän se työttömyys johtuu jonkun mielestä vain siitä, että työtön ei osaa kirjoittaa hakemusta.)

Vierailija
104/134 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan nuo työnhakuvalmennukset aika turhia, loppujen lopuksi. Varsinkin, kun ne ovat monelle työttömälle ainoa keino osoittaa aktiivisuutensa ja näin ollen välttää leikkuri. Ja se turhuus tulee siis esille siinä vaiheessa, kun joutuu koko ajan osallistumaan samantyylisiin koulutuksiin aktiivisuusehdon täyttämiseksi.

Itse olen ollut puolisen vuotta työttömänä ja osallistunut kahdelle kurssille. Yritin valita nämä koulutukset niin, että ne olisivat painottuneet sisällöltään hieman eri tavoin (=enemmän hyötyä minulle). Loppujen lopuksi koen, että vain ensimmäisestä kurssista oli oikeasti hyötyä. Siellä tuli käytyä kunnolla läpi hakemus ja cv (tosin olivat ok jo ennen kurssia). Toinen kurssi oli mielenkiintoinen aiheeltaan, mutta sisältö oli aivan liian pinnallinen, eli en oppinut mitään uutta. Kohta puolin pitäisi taas alkaa miettiä uudelle 5 päivän kurssille osallistumista, koska en halua työttömyyskorvaukseni laskevan. Valitettavasti mitään kovin hyödyllistä ei näytä olevan tarjolla.

Ja tässä kohtaa se kurssien älyttömyys tulee esille: jos et saa töitä, sinun on pakko osallistua yhä uudestaan ja uudestaan työnhakuvalmennuksiin – vaikka et saisi niistä enää mitään irti. Ei siis ihme, että monella on hieman nihkeä suhtautuminen noihin valmennuksiin.

Ja ennen kuin kukaan tulee sanomaan, että miksen vaan mene töihin: olen yrittänyt. Olen hakenut avoimia oman alani työpaikkoja, olen laittanut avoimia hakemuksia bongatakseni piilotyöpaikat. Olen soittanut mahdollisille työnantajille ja tuonut esille aktiivisuuttani ja osaamistani. Töitä en vaan ole saanut. Toivottavasti kuitenkin tärppää jossain vaiheeessa.

Eli voisi päätellä, että hakemuksessasi on jotain sellaista, jonka takia se siirretään heti roskiin. Moni työtön kuvittelee osaavansa hakea töitä, mutta jos työkkärin virkailija sanoo, että olen nyt työnantaja ja sinä työnhakija, miten toimit, niin työtön ei osaa sanoa mitään. Ei kykene kertomaan osaamistaan ja jos kysytään, voisitko tulla huomenna töihin, niin vastaus on aina, että en, kun on muuta sovittuna. Ei ihme, että ei pääse töihin.

Moni työtön? Olet ilmeisesti sitten aika paljonkin päässyt seuraamaan vierestä tällaista? Vai oletko tuo työkkärin virkailija? Työkkäriinkö ne pyytää työtöntä seuraavaksi päiväksi töihin? Ja aina on vastauksena, että ei pääse? Joopa joo :D 

Mä menisin mielelläni työkkäriin töihin, jos vain pyydettäisiin!

Vierailija
105/134 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetitkö työsi mt-ongelmiesi vuoksi?

Vierailija
106/134 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa illan MOT. On jo nähtävissä Areenassa. Jäätäviä sitaatteja Springhousen "oppikirjasta". Ko puljun toimitusjohtajalta kysytään että mitä työnhakuvalmennus sisältää niin toimari ei tiedä.

Kotou tumis kursille laitetaan suomea opettamaan ihminen joka ei ole suomen opettaja ja sanoo ettei ole hajuakaan miten aikuisille ma muille opetetaan suomea.

Pupukursseihin 26 miljoonaa, noihin toisiin 56 miljoonaa. Jopa Vartiainen haukkuu ne ohjelmassa. Pihvin mielestä toki työttömät tarttee ohjeita kuten "siirtämällä auton vaihtoa tuonnemmaksi voi säästää yllättävän paljon".

Vierailija
107/134 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle tämä kysymys

Vierailija
108/134 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla meistä on töitä, ja ne menee töihin, osalla meistä ei ole, ja ne menee valmennukseen. Kaikki saavat korvauksen. Reilu peli?

Vierailija
109/134 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle tämä kysymys

Ehkä mielenterveys on mennyt vasta työttömyyden aikana...

Vierailija
110/134 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulen tosi vihaiseksi kun kaltaistesi fiksujen ihmisten tilanne on tuo. Turhia kursseja, kun pitäisi käyttää ne rahat sellaiseen, joka auttaisi muuttamaan työttömyyden työksi. Tai jos työllistyminen ei ole mahdollusta, heitäkin on, eläkkeelle suoraan, turhaa kiusaamista.

Olen ollut töissä 43 vuotta, en koskaan työtön, kesätöitäkin oli valita, jään eläkkeelle nyt keväällä, toivon totisesti, että joku työtön saa nykyiset tehtäväni.

Vierailija
111/134 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osalla meistä on töitä, ja ne menee töihin, osalla meistä ei ole, ja ne menee valmennukseen. Kaikki saavat korvauksen. Reilu peli?

Rahoitatko siis mielelläsi noita hölynpölykursseja vielä niiden työttömyyskorvauksien lisäksi? Yksityisten firmojen kursseja jotka on juostu kasaan jotenkuten tyyliin samana aamuna. Kilpailutetaan jollain keksityllä sisällöllä joka ei vastaa todellisuutta.

Minä sallisin mielummin työttömille esim. vapaamman opiskelun avoimissa korkeakouluissa jne. joista voisi oikeasti hyötyä.

Vierailija
112/134 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko 8v?

Roustaa sinä paremmin. Ap

Mene sinä töihin, äläkä täällä valita.

Ai niin, olet niin huono, ettei sinua kukaan huoli. Ja typeräkin kaiken lisäksi.

Kukapa tuommoisen mäntin palkkaisi? Junttius paistaa hänestä tänne saakka.

Niinpä!

Totuushan on, että osa työttömistä on niitä, kuten tämä ap,  joiden kanssa kukaan ei jaksa, halua ja viitsi olla missään tekemisissä.

Turhanaikuisia jankkaajia, on niitä nähty täällä työelämässäkin. Niitä pakolla työnnetään meidän oikeitten ihmisten joukkoon, kun on pakko "työllistää". Meilläkin niitä on muutama nähty, kaiken ovat kaikesta tietävinään, mutta mikään työhomma ei onnistu, ei yksinkertaisinkaan. juuri kuten tämä ap. Turhaa suun pärinää, olemme jättäneet yksin nämä mölisijät, työtehtäviä ei voi antaa, kun mitään ei tapahdu, ei vaikka neuvoisi kymmeniä kertoja. Mutta jutut on suuria, aina.

"työnnetään meidän oikeitten ihmisten joukkoon"

Me kaikki täällä palstaillaan keskellä päivää.

Muista se.

Ei mitään vaikeutta muistaa, lomalla olen, ihan esimieheni pyynnöstä. Kysyi josko lomailisin nyt ja olen sitten paikalla kun tarvitaan ASIANTUNTIJAA, ja niinhän me hyvät työntekijät, kuten minä, teemme, 😘

Vierailija
113/134 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kaltaisia on 99% työttömistä. Työn hakeminen itsessään ei kiinnosta ja töihin joutuminen olisi maailmanloppu.

Tapaisin sinut mielelläni. 

Ensmmäisessä sanassa on vain yksi p-kirjain.

t. ohis, joka hylättiin jälleen kerran haastattelun jälkeen todennäköisesti iän ja sairauden vuoksi

Vierailija
114/134 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurssit pois ja jokaisen työttömän tulee hakea 1 työpaikkaa viikossa. Hakemus pitää skannata työttömän Oma asiointi -järjestelmään ja jos hakemus on ylimielinen, täynnä kirjoitusvirheitä, vanhanaikainen tms., niin etuutta vähennetään 30%. Takuulla tehokkaampi systeemi kuin nykyinen!

Suuri osa meistä hakee vähintään yhtä työpaikkaa viikossa.

Toivottavasti et pääse kokemaan, millaista on joutua työttömäksi esimerkiksi syövän vuoksi.

PS Olen työskennellyt huomattavasti pitempään kuin sinä.

Vierailija
115/134 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kaltaisia on 99% työttömistä. Työn hakeminen itsessään ei kiinnosta ja töihin joutuminen olisi maailmanloppu.

Tapaisin sinut mielelläni. 

Ensmmäisessä sanassa on vain yksi p-kirjain.

t. ohis, joka hylättiin jälleen kerran haastattelun jälkeen todennäköisesti iän ja sairauden vuoksi

Olen pahoillani puolestasi.

Eipä taida lohduttaa huomioni, että älyä ja kirjoitustaitoa sinulla on visusti enemmän kuin kellään meistä tähän ketjuun kirjoittaneista. Jätä näitten katkerien paskapäitten kirjoitukset omaan arvoonsa. Näet kun heille on maustemitalla annettu, ei heiltä, rassukoilta, voi vaatia mitään, ei edes inhimillisyyttä.

Ainoa oikea paikka heille olisi saunantaus, mutta se on laissa kielletty, valitettavasti!

Haluaisitko vielä, sairaudestani huolimatta, töihin?

Vierailija
116/134 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa pohtimisetkin siitä, miten kurssinjärjestäjä tulee suhtautumaan siihen, että hänestä tehdään kurssilaisten edessä yhteiskunnallinen haitta.

Vierailija
117/134 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin toimin minä.

No jos riittää energiaa moiseen.

Olen ollut tällaisella kurssilla, jossa oli myös tällainen "nolaaja". Itsensä kyllä lähinnä nolasi. Huusi, väitteli, lähti ovet paukkuen tiehensä ekalla kerralla ja sen jälkeen häntä ei näkynyt. Vetäjä ilmeisesti järjesti hänelle karenssin, ainakin näin vihjasi tekevänsä lähtönsä jälkeen. Siinä se.

Turhiahan nuo kurssit pääosin ovat, mutta niin on moni asia täällä maan päällä. Lukemattomia turhia palavereja ja kokouksia istutaan tänäänkin ympäri maan. Täysin turhia muistioita ja raportteja kirjoitetaan, kukaan ei niitä koskaan lue tai kaipaa. Tietokoneilla surffataan työajalla, istutaan kahvihuoneessa juoruamassa, nostetaan palkkaa, joka juoksee. Turhaa kaikki, mutta näin se on.

Kannatan itsekin kohtuullisia käytöstapoja, mutta aika ontuvat ovat sinunkin perustelusi. Turhaa verovarojen tuhlausta mutta niin on moni muukin asia joten ollaan taas lampaita ja annetaan olla, vai?

Vierailija
118/134 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Suurin osa työttömistä on työhaluisia. Minä en tee enää muita hommia kuin satunnaisia kaverinpalveluksia, joista kylläkin tarttuu väkisinkin seteleitä taskunpohjille. Pyrin kyllä välttelemään noitakin jobeja, mutta silloin kun kaveri tarvitsee apua, niin silloin mennään.

Mikään maailmanloppu ei minulle töihin joutuminen ole, kun enhän edes suostu muihin kuin kaverinpalveluksiin. Aiemmin mainitsinkin, että viime kädessä saikutan, jos työt tai sanktiot uhkaavat.

Minua ei siis yhteiskunta kyykytä. Kuulun mielestäni pieneen vähemmistöön toimintani osalta. Ap

Vierailija
119/134 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on vain tainnut joutua tuollaiselle kurssille ja nyt suututtaa kun on kenties aamulla herättävä vähän aiemmin 😁

En ilmeisesti lukenut kokonaan ketjua ennen kommentointiasi. En näet joudu minkäänlaiseen toimintaan mukaan, johon en itse nimenomaan halua osallistua. Minulle ei kukaan sanele, miten elän. Ap

Vierailija
120/134 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko 8v?

Äläs aliarvioi! Kyllä mun 8 v. omaa huomattavasti paremman kyvyn vaikuttaa asioihin, jotka kokee ongelmallisena, osaa paikallistaa oikean vastuun lähteen, josta lähteä asioita selvittämään ja ratkomaan. Ei kosta lapsellisilla mielenosoitusleikeillä turhautumistaan viattomille, jotka yrittävät tehdä työtään, oli tämän työn tarpeellisuudesta mitä mieltä tahansa.