Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aion vaatimalla vaatia TE-toimistoa järjestämään minut uudelleen työnhakukurssille, jossa aion nolata kurssinpitäjän tuomalla hänen turhuutensa esiin

Vierailija
21.01.2019 |

Näin toimin minä.

Kommentit (134)

Vierailija
81/134 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei mahtavaa. Itse vedän keikkatyönä noita kursseja välillä. Meillä ei kyllä leikitä, vaan oikeasti käydään läpi työnhaun dokumentteja, opetellaan hyödyntämään somea jne. Mielestäni ainakin tämän firman, jonka kautta teen keikkaa, kurssit ovat ihan asiallisia ja moni siitä oikeasti hyötyy, että katsotaan hakemus, CV ja LinkedIn kuntoon. Mutta tule toki haastamaan, tervetuloa.

Etkö ymmärrä olevasi turha ja ylimääräinen kulu veronmaksajille? Se pieni marginaali, joka tarvitsee apua työnhakuun, saisi saman avun työkkärissä käydessään. Sinua ei oikeasti tarvita. Tai siis ammattiasi. Se on pelkkä verorahoja nielevä turhake. Ap

Nojaa, olen oikealta ammatiltani kouluttaja ammattikorkeakoulussa, tämä on vain satunnainen keikkatyö kun kaipaan lisää rahaa. Kannattaa hakea itsekin, jos kerran työnhaun niin hyvin hallitset :)

Kysytäänpä sitten toisella tavalla. Ymmärrätkö keikkatyönäsi suorittaman kurssinpitämisen olevan millään tapaa yhteiskunnalle haitallista toimintaa? Ap

En. Joka kurssilla on sellaisia, jotka ovat aivan hakoteillä modernin työnhaun haasteista. Sitten on paljon massaa, joilla perusasiat ovat ok, mutta pienet viilaukset, sosiaalisen median vinkit, videohakemusten tekemisen harjoittelu jne ovat uutta. Vain äärimmäisen harva on niin hyvä, ettei mitään uutta muka tulisi.

En hetkeäkään epäile, etteikö kursseissa olisi laatueroja, mutta mukanokkela kritiikkinne menee tässä kohtaa aivan ohi.

Mietipä hetki tätä:

Töitä on 30 000 henkilölle

Työttömiä on 300 000 ihmistä

Jos mistään ei mystisesti tule lisää, on näistä 300 000 tai työnvaihtajista jonkun työllistyttävä.

Mihin kouluttajaa tarvitaan? Ei kurssi luo yhtään työpaikkaa lisää.

Paitsi kouluttajalleen.

En haasta edellä esitettyjä lukuja, vaan sen että nuo kummatkin voivat olla 'virallisia' lukuja. Eli piilotyöpaikkoja on varmasti, eli ettei ole aktiivisesti haettu ketään, mutta tarve olisi. Ja työttömissä on varmasti ihmisiä, joista ei ole töihin, mutta heidät on siivottu TE-toimiston listoille odottelemaan eläkettä, tms.

Nämä diiba-daaba -kurssit ovat hyvin suurelta osin pelkkää valtion rahastusta ja tilastojen korjailua, ja tuokin raha menisi paremmin hyötyyn, vaikka niissä vanhan-ajan 'hätäaputöissä'. Palkataan pienellä rahalla työttömät tekemään valtiolle jotain. Vaikka talvella lumitöitä, tms... Ja tässä tuo työtehtävä on vain esimerkkinä, en oleta jokaisen kykenevän lapiota heiluttamaan.

Vierailija
82/134 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtänsä hän vaan tekee. Ja tuossa työssä on varmasti tottunut jo päänsä aukojiin. Sama kuin itse hoitoalalla, turhat kiukuttelut menee kyllä jo toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta jos ihan asiattomaksi menee niin vartija hoitaa loput.

En aio aukoa päätäni tai kiukutella. Aion haastaa kurssinpitäjän älylliseen mittelöön, jossa minulla on mielenkiintoisia numeroita ja tietoja aseinani. Tiedän kyllä jo nyt voittavani tuon taistelun. Ap

Luuletko tosiaan, että vetäjä lähtee kanssasi kinaamaan jostain numeroista, kun se ei ole kurssin aihe. Hän vaientaa sinut aika nopeaan ja jos vielä huutelet, hän heittää sinut kurssilta pihalld. Karenssi napsahtaa. Mutta järjestä toki hubaa muille.

Älykäs keskustelu pitää lopettaa?

On taas argumentit.

Ei mikään ihme että Suomi on tässä jamassa.

Älykäs keskustelu saa jatkua, kaltaisesi idiootin kanssa on turha keskustella. MOT

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/134 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysytäänpä sitten toisella tavalla. Ymmärrätkö keikkatyönäsi suorittaman kurssinpitämisen olevan millään tapaa yhteiskunnalle haitallista toimintaa? Ap

Ymmärrätkö, että itsesi vain tuossa nolaat? Ei sinne ole tarkoitus mennä puhumaan kurssinpitäjästä vaan teistä työttömistä. Huomauttaisin ja sitten heittäisin pihalle jos tuollaista linjaa jatkaisit.

Mene itse pihalle ja oikeisiin töihin, loinen.

Ap tässä se loinen, eli työtön on. Onko itse miettinyt tuota määrää työttömiä ja työpaikkoja? Kaikki hänelläkin työnhaussa kunnossa, mutta silti ei saa töitä vaikka laskukaavansakin mukaan niitä pitäisi olla eikä silti onnistu? Mutta kukapa korjaisi kurssilla tuon vittumaisen jankuttajan luonteen? Niinpä...

Vierailija
84/134 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa idiootilta. Ikään kuin se vetäjä olisi nuo kurssit keksinyt. Jos hän ei sitä vetäisi niin sitten joku muu.

Oletat nyt että nilviäisiä on loputtomiin?

Jos olet ollut työttömänä jokusen kuukauden, ja joku tarjoaa sinulle vaikka 2000€/kk moisen kurssin vetämisestä, niin etkö menisi ja ottaisi rahat?

Ei ole kuukausipalkka.

Vartavasten perustettu firma hoitaa noi.

Laskuttaa valtiota 2000€ päivässä ja maksaa pennosia kouluttajalle jos se ei ole firman jäsen.

Sinulle siis ei kelpaisi tällainen koulutuksen pitäminen ja siitä korvauksen nostaminen?

Ja edelleenkään se ei ole mielestäni sen kurssin pitäjän vika, että valtio haaskaa rahansa moiseen tuubaan.

Vierailija
85/134 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko 8v?

Roustaa sinä paremmin. Ap

Mene sinä töihin, äläkä täällä valita.

Ai niin, olet niin huono, ettei sinua kukaan huoli. Ja typeräkin kaiken lisäksi.

Kukapa tuommoisen mäntin palkkaisi? Junttius paistaa hänestä tänne saakka.

Vierailija
86/134 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko 8v?

Ai niin, olet niin huono, ettei sinua kukaan huoli. Ja typeräkin kaiken lisäksi.

Niinpä!

Totuushan on, että osa työttömistä on niitä, kuten tämä ap,  joiden kanssa kukaan ei jaksa, halua ja viitsi olla missään tekemisissä.

Turhanaikuisia jankkaajia, on niitä nähty täällä työelämässäkin. Niitä pakolla työnnetään meidän oikeitten ihmisten joukkoon, kun on pakko "työllistää". Meilläkin niitä on muutama nähty, kaiken ovat kaikesta tietävinään, mutta mikään työhomma ei onnistu, ei yksinkertaisinkaan. juuri kuten tämä ap. Turhaa suun pärinää, olemme jättäneet yksin nämä mölisijät, työtehtäviä ei voi antaa, kun mitään ei tapahdu, ei vaikka neuvoisi kymmeniä kertoja. Mutta jutut on suuria, aina.

Vierailija
87/134 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut varmaan laitetaan noille höpöhöpö-kursseille kun joskus työkkärin kirjoille joudun. Kukaan ei tule minua työllistämään koska mulla on niin pahoja fyysisiä vammoja. Mutta toivon että siihen mennessä esim. kielikurssit lasketaan aktiivisuudeksi. Niin että olisi jo selkeät sävelet siitä mikä lasketaan aktiivisuudeksi eikä vain arvailuja.

Vierailija
88/134 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, että itsesi vain tuossa nolaat? Ei sinne ole tarkoitus mennä puhumaan kurssinpitäjästä vaan teistä työttömistä. Huomauttaisin ja sitten heittäisin pihalle jos tuollaista linjaa jatkaisit.

Mene itse pihalle ja oikeisiin töihin, loinen.

Ap tässä se loinen, eli työtön on. Onko itse miettinyt tuota määrää työttömiä ja työpaikkoja? Kaikki hänelläkin työnhaussa kunnossa, mutta silti ei saa töitä vaikka laskukaavansakin mukaan niitä pitäisi olla eikä silti onnistu? Mutta kukapa korjaisi kurssilla tuon vittumaisen jankuttajan luonteen? Niinpä...

Tajuatko ettei pk-seudun koodaajaksi voi alkaa työtön laudankantaja Savosta?

Vierailija
89/134 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko 8v?

Niinpä!

Totuushan on, että osa työttömistä on niitä, kuten tämä ap,  joiden kanssa kukaan ei jaksa, halua ja viitsi olla missään tekemisissä.

Turhanaikuisia jankkaajia, on niitä nähty täällä työelämässäkin. Niitä pakolla työnnetään meidän oikeitten ihmisten joukkoon, kun on pakko "työllistää". Meilläkin niitä on muutama nähty, kaiken ovat kaikesta tietävinään, mutta mikään työhomma ei onnistu, ei yksinkertaisinkaan. juuri kuten tämä ap. Turhaa suun pärinää, olemme jättäneet yksin nämä mölisijät, työtehtäviä ei voi antaa, kun mitään ei tapahdu, ei vaikka neuvoisi kymmeniä kertoja. Mutta jutut on suuria, aina.

"työnnetään meidän oikeitten ihmisten joukkoon"

Me kaikki täällä palstaillaan keskellä päivää.

Muista se.

Vierailija
90/134 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä valtion rahoja menee kuin kankkula kaivoon. Nämä kursseja järjestäjät rikastuu työttömien kustannuksella. He palkkaavat jonkun työttömän auttamaan tai valmentamaan muita työttömiä. Kouluttaja on siellä vaan siellä nälkäpalkalla. Jos hän ei saa hankittua ihmisille työtä, hänet vaihdetaan toiseen. Yleensä palkkaavat henkilön, joka suostuu tulemaan halvalla. Hän tetee työt ja firma kerää rahat.

Kritiikin ansaitsee siis firma ja sen pomot.

Vierailija
91/134 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
92/134 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan nuo työnhakuvalmennukset aika turhia, loppujen lopuksi. Varsinkin, kun ne ovat monelle työttömälle ainoa keino osoittaa aktiivisuutensa ja näin ollen välttää leikkuri. Ja se turhuus tulee siis esille siinä vaiheessa, kun joutuu koko ajan osallistumaan samantyylisiin koulutuksiin aktiivisuusehdon täyttämiseksi.

Itse olen ollut puolisen vuotta työttömänä ja osallistunut kahdelle kurssille. Yritin valita nämä koulutukset niin, että ne olisivat painottuneet sisällöltään hieman eri tavoin (=enemmän hyötyä minulle). Loppujen lopuksi koen, että vain ensimmäisestä kurssista oli oikeasti hyötyä. Siellä tuli käytyä kunnolla läpi hakemus ja cv (tosin olivat ok jo ennen kurssia). Toinen kurssi oli mielenkiintoinen aiheeltaan, mutta sisältö oli aivan liian pinnallinen, eli en oppinut mitään uutta. Kohta puolin pitäisi taas alkaa miettiä uudelle 5 päivän kurssille osallistumista, koska en halua työttömyyskorvaukseni laskevan. Valitettavasti mitään kovin hyödyllistä ei näytä olevan tarjolla.

Ja tässä kohtaa se kurssien älyttömyys tulee esille: jos et saa töitä, sinun on pakko osallistua yhä uudestaan ja uudestaan työnhakuvalmennuksiin – vaikka et saisi niistä enää mitään irti. Ei siis ihme, että monella on hieman nihkeä suhtautuminen noihin valmennuksiin.

Vierailija
93/134 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan nuo työnhakuvalmennukset aika turhia, loppujen lopuksi. Varsinkin, kun ne ovat monelle työttömälle ainoa keino osoittaa aktiivisuutensa ja näin ollen välttää leikkuri. Ja se turhuus tulee siis esille siinä vaiheessa, kun joutuu koko ajan osallistumaan samantyylisiin koulutuksiin aktiivisuusehdon täyttämiseksi.

Itse olen ollut puolisen vuotta työttömänä ja osallistunut kahdelle kurssille. Yritin valita nämä koulutukset niin, että ne olisivat painottuneet sisällöltään hieman eri tavoin (=enemmän hyötyä minulle). Loppujen lopuksi koen, että vain ensimmäisestä kurssista oli oikeasti hyötyä. Siellä tuli käytyä kunnolla läpi hakemus ja cv (tosin olivat ok jo ennen kurssia). Toinen kurssi oli mielenkiintoinen aiheeltaan, mutta sisältö oli aivan liian pinnallinen, eli en oppinut mitään uutta. Kohta puolin pitäisi taas alkaa miettiä uudelle 5 päivän kurssille osallistumista, koska en halua työttömyyskorvaukseni laskevan. Valitettavasti mitään kovin hyödyllistä ei näytä olevan tarjolla.

Ja tässä kohtaa se kurssien älyttömyys tulee esille: jos et saa töitä, sinun on pakko osallistua yhä uudestaan ja uudestaan työnhakuvalmennuksiin – vaikka et saisi niistä enää mitään irti. Ei siis ihme, että monella on hieman nihkeä suhtautuminen noihin valmennuksiin.

Ja ennen kuin kukaan tulee sanomaan, että miksen vaan mene töihin: olen yrittänyt. Olen hakenut avoimia oman alani työpaikkoja, olen laittanut avoimia hakemuksia bongatakseni piilotyöpaikat. Olen soittanut mahdollisille työnantajille ja tuonut esille aktiivisuuttani ja osaamistani. Töitä en vaan ole saanut. Toivottavasti kuitenkin tärppää jossain vaiheeessa.

Vierailija
94/134 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurssit pois ja jokaisen työttömän tulee hakea 1 työpaikkaa viikossa. Hakemus pitää skannata työttömän Oma asiointi -järjestelmään ja jos hakemus on ylimielinen, täynnä kirjoitusvirheitä, vanhanaikainen tms., niin etuutta vähennetään 30%. Takuulla tehokkaampi systeemi kuin nykyinen!

Vierailija
95/134 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ennen kuin kukaan tulee sanomaan, että miksen vaan mene töihin: olen yrittänyt. Olen hakenut avoimia oman alani työpaikkoja, olen laittanut avoimia hakemuksia bongatakseni piilotyöpaikat. Olen soittanut mahdollisille työnantajille ja tuonut esille aktiivisuuttani ja osaamistani. Töitä en vaan ole saanut. Toivottavasti kuitenkin tärppää jossain vaiheeessa.

Eli voisi päätellä, että hakemuksessasi on jotain sellaista, jonka takia se siirretään heti roskiin. Moni työtön kuvittelee osaavansa hakea töitä, mutta jos työkkärin virkailija sanoo, että olen nyt työnantaja ja sinä työnhakija, miten toimit, niin työtön ei osaa sanoa mitään. Ei kykene kertomaan osaamistaan ja jos kysytään, voisitko tulla huomenna töihin, niin vastaus on aina, että en, kun on muuta sovittuna. Ei ihme, että ei pääse töihin.

Vierailija
96/134 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli voisi päätellä, että hakemuksessasi on jotain sellaista, jonka takia se siirretään heti roskiin. Moni työtön kuvittelee osaavansa hakea töitä, mutta jos työkkärin virkailija sanoo, että olen nyt työnantaja ja sinä työnhakija, miten toimit, niin työtön ei osaa sanoa mitään. Ei kykene kertomaan osaamistaan ja jos kysytään, voisitko tulla huomenna töihin, niin vastaus on aina, että en, kun on muuta sovittuna. Ei ihme, että ei pääse töihin.

Niin, mistäpä sitä tietää. Harmi, kun eivät siellä valmennuskursseillakaan osaa tarttua noihin. Hakemuksiani on vain kehuttu hyviksi. Toki voihan sekin olla syynä, että töitä ei vain ole (tai töitä on, mutta kunnalla ei ole varaa palkata enempää työtekijöitä). Silloin, kun on paikka auki, voi hakijoita olla 100. Ei siinä riitä kaikille hakijoille työpaikkaa.

Vierailija
97/134 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaltaisia on 99% työttömistä. Työn hakeminen itsessään ei kiinnosta ja töihin joutuminen olisi maailmanloppu.

Vierailija
98/134 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurssit pois ja jokaisen työttömän tulee hakea 1 työpaikkaa viikossa. Hakemus pitää skannata työttömän Oma asiointi -järjestelmään ja jos hakemus on ylimielinen, täynnä kirjoitusvirheitä, vanhanaikainen tms., niin etuutta vähennetään 30%. Takuulla tehokkaampi systeemi kuin nykyinen!

Tämä olisikin hyvä systeemi! Tähän asti olen käynyt kuuliaisesti työnhakuvalmennuksissa osoittaakseni aktiivisuuteni ja myös tietenkin hakenut töitä aktiivisesti – todellakin tuolla 1 hakemus/viikko -tahdilla.

Mielenkiintoinen muuten tuo mainintasi hakemuksen ylimielisyydestä. Nykyään kun pitää osata myydä itsensä, miten välttyä siltä, että ei lipsahda ylimielisyyden puolelle? Jos siis ajattelee vaikka ihan työpaikkailmoituksiakin: niissähän etsitään monesti superihmistä ja luetellaan kaikkia taitoja ja valmiuksia, joita pitää ihmiseltä löytyä. Miten tehdä vastikkeeksi työhakemus, jossa ei vähättele itseään vaan kehuu juuri sopivalla tavalla? Tätä olen miettinyt monesti, kun olen kasvanut siihen, että itseään ei pidä kehuskella vaan olla pikemminkin hyvin vaatimaton.

Vierailija
99/134 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni työtön? Olet ilmeisesti sitten aika paljonkin päässyt seuraamaan vierestä tällaista? Vai oletko tuo työkkärin virkailija? Työkkäriinkö ne pyytää työtöntä seuraavaksi päiväksi töihin? Ja aina on vastauksena, että ei pääse? Joopa joo :D 

Vierailija
100/134 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on vain tainnut joutua tuollaiselle kurssille ja nyt suututtaa kun on kenties aamulla herättävä vähän aiemmin 😁