Mistä tunnistaa pettämiseen taipuvaisen ihmisen?
Jos siis tapaillaan ja olisi tarkoitus ns. syventää suhdetta, niin mistä sitä huomaa, ettei toinen vedätä sinua 6-0? Millaisia merkkejä epärehellisestä ihmisestä? Jos on paljon exiä ja säätöjä, niin vaikuttaako se?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Monet exät ja säädöt on varma merkki että jotain tulee tapahtumaan. Olisin varpaillani muutaman ensimmäisen vuoden.
Minulla on exiä ja säätöjä (en kyllä tiedä mikä on paljon), mutta ikinä en ole ketään pettänyt.
Kannattaa siis seurata käytöstä miten kohtelee entisiään. Jos kaikki exät on jotain sekopää hulluja muka, niin kannattaa olla varuillaan. Samoin, jos niiden kanssa on jatkuvasti tekemisissä, niin ei lupaa hyvää.
Lukematon määrä entisiä avopuolisoita, seurustellaan vakavasti ja tehdään paljon yhteisiä (suurempia) hankintoja, esim. Asunto, koira.
Puolison jatkuva hehkuttaminen sosiaalisessa mediassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet exät ja säädöt on varma merkki että jotain tulee tapahtumaan. Olisin varpaillani muutaman ensimmäisen vuoden.
Minulla on exiä ja säätöjä (en kyllä tiedä mikä on paljon), mutta ikinä en ole ketään pettänyt.
Kannattaa siis seurata käytöstä miten kohtelee entisiään. Jos kaikki exät on jotain sekopää hulluja muka, niin kannattaa olla varuillaan. Samoin, jos niiden kanssa on jatkuvasti tekemisissä, niin ei lupaa hyvää.
Sä et ole pettänyt, mutta onko sua petetty?
Tuntemattomista tuskin koskaan voi tietää. Ei iso määrä eksiä sekään välttämättä kerro mistään. Ehkä ei vaan ole löytynyt sitä oikeaa, joka juuri sinä voisit ehkä olla. Aika sen näyttää ja normaalit merkit, voiko ihmiseen luottaa. Kun oppii tuntemaan ja näkee tarpeeksi eri tilanteissa alkuhuuman jälkeenkin.
Enpä tiedä. Itselleni kävi niin, että uskollisuutta kovasti korostava ja vaativa kumppani osoittautuikin sitten pahimman luokan häntäheikiksi, mutta en minä nyt tiedä, onko se mikään takuuvarma merkki pettäjästä.
Sosiaalinen luonne, paljon kavereita, moraaliltaan sellainen joka valehtelee asioista surutta, vahva libido.
Eihän pettäjä välttämättä näe ennalta, että tulee pettämään myös sinua. Moni ei näe toistavansa kaavaa ja luulee joka kerta osaavansa tällä kertaa tehdä oikein, vaikka olisi kuudessa edellisessä suhteessa päätynyt aina pettämään kumppanin parhaan kaverin kanssa ja salaillut asiaa jatkaen pettämistä yhä. Jos hän jutellessa kertoo, että on pettänyt aiemmissa suhteissa paljon, niin todennäköisyys on melkoinen.
Itseäni epäilyttää liiallinen pelimiesmäinen itsevarmuus ja mielistelevä kehuminen, kun miehestä tulee sellainen olo, että hän on koukussa valloittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiedä. Itselleni kävi niin, että uskollisuutta kovasti korostava ja vaativa kumppani osoittautuikin sitten pahimman luokan häntäheikiksi, mutta en minä nyt tiedä, onko se mikään takuuvarma merkki pettäjästä.
On. Ihminen luulee, että toiset on sellaisia kuin itse on. Kun itselle pettäminen on houkuttelevaa ja mielessä koko ajan, niin yrittää varmistella, että toinen ei niin tekisi.
Ei mistään. Menin naimisiin kaikinpuolin kunnollisen ihmisen kanssa. Hän silti sortui sellaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran on petetty. Olen vain sitä mieltä, että joku exien ja säätöjen määrä ei välttämättä kerro sitä, että onko ihminen luotettava vai ei. Toki, jos tapana on vaihtaa ihmisiä, kuin sukkia, niin se kertoo kyllä jo jostain.
Ei se eksien määrä mistään välttämättä kerro. Oma eksäni lähti toisen naisen matkaan. Ja takana vuosia kestänyt pitkä parisuhde kanssani. Eipä sitä mistään etukäteen tietänyt.
Pettämiseen taipuvainen ihminen on usein itse mustasukkainen ja pelkää petetyksi tulemista. Juuri siksi, että tietää omalta kohdalta, miten helppoa se on ja mihin itse kykenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Ihminen luulee, että toiset on sellaisia kuin itse on. Kun itselle pettäminen on houkuttelevaa ja mielessä koko ajan, niin yrittää varmistella, että toinen ei niin tekisi.
Ihan totta, niihän se taitaa ollakin! Minä ihmettelin ensin sitä suurta kohkaamista uskollisuudesta ja sitä, että hänen piti sitä niin kovasti korostaa - siis sitäkin, kuinka hän ei ikinä pettäisi eikä hän voi kerrassaan ymmärtää ihmisiä, jotka pettävät, mutta tuotahan se varmaan olikin! Aika kauan olin kyllä sinisilmäinen ja luotin häneen, mutta sitten kun pakka alkoi purkautua, sieltä paljastuikin monenmoista. Enpä kyllä tullut tuota ajatelleeksi, pettäminen kun ei taas ole mun juttuni ollenkaan enkä osaa siitä toista heti epäillä :D
Vierailija kirjoitti:
Tämä kävi minullekin! Mies oli mustasukkainen minun entisestä elämästäni ja meuhkasi siitä, kuinka entisiä ei saa edes tervehtiä, jos tulee vastaan jossain. Korosti aina sitä moraalia ja kuinka pettäminen on hirveintä mitä voi ihmiselle tehdä... Häntä oli petetty edellisessä suhteessa ja ilmeisesti kosti tuon katkeruutensa minuun. Hän petti minua, minä en ikinä häntä.
Mitä pinnallisempi ja kiireisempi sen varmemmin pettää. Ei puhu puhelimessa vaan kommunikoi mielummin textaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalinen luonne, paljon kavereita, moraaliltaan sellainen joka valehtelee asioista surutta, vahva libido.
Siksipä onkin turvallisinta ottaa kumppanikseen erakoitunut ja masentunut introvertti, jonka paras kaveri on oma äiti. Moraaliltaan tiukan vanhoillislestadionlainen, mielellään frigidi vai vähintään impotentti?
Neuvoillasi sitä ajautuu aika nopeasti itse pettämään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran on petetty. Olen vain sitä mieltä, että joku exien ja säätöjen määrä ei välttämättä kerro sitä, että onko ihminen luotettava vai ei. Toki, jos tapana on vaihtaa ihmisiä, kuin sukkia, niin se kertoo kyllä jo jostain.
Minusta useiden exien ja säätöjen määrä kertoo ehdottomasti ihmisen kevytkenkäisyydestä, kyvyttömyydestä parisuhteeseen tai pakonomaisesta tarpeesta lentää kukasta kukkaan. Ei normaali ihminen aloita parisuhdetta jos ei oikeasti meinaa siihen sitoutua, että "Hei, mä vaan nyt testaan tulisko tästä jotain...6kk meni ja Hei! Ei tästä mitään tuu, erotaan.". Eroja tulee ja se on ihan normaalia, ihmiset muuttuu pitkässä suhteessa tai niistä selviää ajansaatossa asioita joita ei voinut alussa tietää tai huomata, se on normaalia, mutta monet exät ja säädöt ei.
Vierailija kirjoitti:
Mitä pinnallisempi ja kiireisempi sen varmemmin pettää. Ei puhu puhelimessa vaan kommunikoi mielummin textaamalla.
Kuka käyttää tekstiviestejä vuonna 2019?