Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua työnhakuun!

Vierailija
20.01.2019 |

Kaipaan apua työhakemuksen kirjoittamiseen osaavilta! Tuntuu turhauttavalta hakea työpaikkoja, kun rekrytoijat eivät ilmoita kielteisestä päätöksestä ollenkaan, vaan laittavat hakuajan päätyttyä saman paikan uudelleen hakuun. Haluaisin asiakaspalvelutyöstä kokemusta, mutta tuntuu, että nimenomaan tällaisiin paikkoihin halutaan työkokemusta jo entuudestaan..
...Ja ennen kuin joku käskee etsimään itse tietoja, olen niin tehnytkin. Haluaisin nyt enemmän kuulla vain muiden mietteitä seuraavista asioista..
1. Kuinka monta kappaletta kirjoitat yleensä työhakemukseen?
1.2 Mitä kappaleet sisältävät? (työkokemus, yms.)
1.3 Kuinka monta lausetta kappaleissa mielestäsi on tarpeeksi?
2. Kuuluuko 'ystävällisin terveisin' yms. työhakemuksen loppuun?
3. Kuinka paljon arvoa on visuaalisuudesta työhakemuksessa?
4. CV kuvalla vai ilman?
5. Muita vinkkejä?

about 5kk työkokemusta, 18-v opiskelija.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/5 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kuinka monta kappaletta kirjoitat yleensä työhakemukseen?: 4-5 vähän riippuen siitä, mitä haluan kertoa

1.2 Mitä kappaleet sisältävät? (työkokemus, yms.) - vastauksen siihen, mitä haetaan. Jos etsitään projektikokemusta, kerron projektikokemuksestani jne. eli ensin katson, mitkä työpaikkailmoituksessa etsitään ja sitten kerron, miksi minä olisin sopiva. En kerro kaikkea osaamistani, ainoastaan sen, mitä työnantaja haluaa palkata.

1.3 Kuinka monta lausetta kappaleissa mielestäsi on tarpeeksi? 2 lausetta lienee minimi

Työhakemuksien malleja löytyy netistä kymmeniä, etsi sieltä!

Vierailija
4/5 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Yleensä neljä kappaletta: 1. miksi haen kyseistä työtä, 2. vahvuuteni ja aikaisempi kokemukseni, 3. lyhyt kappale luonteestani ja miten se auttaisi juuri siinä työssä, 3. loppulätinät eli toiveeni siitä, että ottavat yhteyttä ja kerron, milloin voin työt aloittaa yms.

Kaksi ensimmäistä ovat pitempiä kappaleita, ja kaksi viimeistä lyhyempiä. Yritän vaihdella pitkien ja lyhyiden lauseiden välillä, joten sanoisin 3-5 lausetta per kappale). Kuitenkin niin, että kaikki mahtuu yhdelle sivulle.

2. Minä laitan 'Ystävällisin terveisin'

3. Käytän maltillisesti tummennuksia ja/tai alleviivauksia. Otsikko selkeästi isolla (eli haettava työ). Olen hakenut lähinnä tavallisia toimistotöitä, joissa ei luovuudella tai visuaalisuudella ole kovin paljon merkitystä. Sen verran tietysti, että hakemus on selkeä ja tiedot löytyvät nopeasti. 

4. Pari kertaa olen laittanut kuvallisen CV:n. Ei ole ollut vaikutusta haastattelukutsuihin. 

---

Onnea työnhakuun! Se on usein turhauttavaa ja masentavaakin. Viime syksynä olin kahdessa haastattelussa, joiden jälkeen en saanut mitään viestiä firmoilta. Ymmärrän jotenkin vielä sen, ettei jokaiseen hakemukseen vastata, mutta että edes kaikille haastatelluille ei ilmoiteta päätöksestä, niin se on jo törkeää. 

Jos tulee muuta mieleen, kysy. Vilkaisen tätä ketjua vielä huomennakin. :)

Vierailija
5/5 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kuinka monta kappaletta kirjoitat yleensä työhakemukseen?

3 tai 4. Annan hyvin perusteltuja väitteitä miksi olen kiinnostunut paikasta, miksi sovin (mielestäni) työhön. Mikä minua motivoi hakemaan jne.

1.2 Mitä kappaleet sisältävät? (työkokemus, yms.) Ekassa kappaleessa napakka aloitus, perustelut miksi minä, jne. (Usein kysymäsi 1 ja 2 samassa.)

1.3 Kuinka monta lausetta kappaleissa mielestäsi on tarpeeksi? Muutama virke riittää, kunhan pääpointti tulee selväksi.

2. Kuuluuko 'ystävällisin terveisin' yms. työhakemuksen loppuun?

Yleensä itse kirjoitan jotain muuta. Vaikka että "Tavataan haastattelussa!" Ehkä vähän röyhkeä, mutta niin kuulemma pitää ollakkin.

3. Kuinka paljon arvoa on visuaalisuudesta työhakemuksessa?

Oman kokemuksen mukaan ei kovin paljon. Riippuu toki haettavasta paikasta. Jos hakee esim. kulttuurialan paikkoja niin silloin kannattaa satsata myös visuaalisuuteen.

4. CV kuvalla vai ilman?

Laitan kuvan, lähes aina. Jää ehkä paremmin mieleen. Tästä on niin monta mielipidettä kuin on hakijoitakin.

5. Muita vinkkejä?

Soita hakemuksen perään ja varmista että tuli perille. Ole oma itsesi niin paperilla kuin naamatusten. Enhance your qualities, but don't lie - kerro osaamisestasi mahdollisimman vakuuttavasti, mutta älä valehtele, se tulee jossain kohti kuitenkin ilmi.

Mieti, mitä ekstraa sinä toisit mukanasi työnantajalle tai mihin ongelmaan sinä tarjoaisit ratkaisun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi