Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako hakea lukioon jos 7,7 keskiarvo

Vierailija
20.01.2019 |

eikä oo oikein motia kouluun. Mut kun amiksessakaan ei oo mitään kiinnostavaa. En vaan tiiä jaksanko lukea.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

7,7 keskiarvo ei olisi ongelma, mutta se voi olla, jos ei ole motivaatiota lukea.

Vierailija
2/31 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikä oo oikein motia kouluun. Mut kun amiksessakaan ei oo mitään kiinnostavaa. En vaan tiiä jaksanko lukea.

Mulla oli about sama k.a kun menin lukioon. En kauhesti lukenut, enkä myöskään lintsannut ja olin välillä jopa aktiivinen tunneilla. Magnan paperit tuli. Eli kannattaa mennä jos on sen verran motivaatiota että jaksaa käydä koulussa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. Mulla oli yläasteelta päästessä 6.5 ja lukiosta päästessä 7.5 ja kirjoitin M paperit.

Vierailija
4/31 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa! 

Vierailija
5/31 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. Lukio on hyvä ja yleissivistävä koulu. Lisäksi se antaa lisäaikaa miettiä mille alalle haluat kouluttautua.

Vierailija
6/31 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla oli aikanaan keskiarvo peruskoulusta 7,5. Lukio oli motivoivampi kuin peruskoulu ja arvosanat nousivat, kirjoitin M paperit ja suoritun korkeakoulututkinnon. 

Vierailija
7/31 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ehdottomasti tuossa tilanteessa kannattaa, ja kannattaa yrittää tehdä jotain sille motivaatiollekin.

Vierailija
8/31 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa. Lukio on hyvä ja yleissivistävä koulu. Lisäksi se antaa lisäaikaa miettiä mille alalle haluat kouluttautua.

Yleissivistäytyä voi muutenkin, ja paremmin onnistuu itsekseen kuin koulupenkillä missä lähinnä suoritetaan merkityksettömiä toistoja.

Vierailija
9/31 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä just aattelin että kun en tiiä mihin muuallekaan hakisin ni varmaan sit lukioon kuitenkin. Mut pelottaa et onko se miten rankkaa.

Vierailija
10/31 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä just aattelin että kun en tiiä mihin muuallekaan hakisin ni varmaan sit lukioon kuitenkin. Mut pelottaa et onko se miten rankkaa.

Omasta mielestäni ei sen rankempaa kun yläastekaan.

Terveisin toisen vuoden lukio-opiskelija

Vierailija
11/31 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleissivistäytyä voi muutenkin, ja paremmin onnistuu itsekseen kuin koulupenkillä missä lähinnä suoritetaan merkityksettömiä toistoja.

Siis suositteletko monivaatiovaikeuksista kärsivälle ysiluokkalaiselle ennemmin itsenäistä yleissivistäytymistä kuin koulunpenkkiä??

Vierailija
12/31 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis suositteletko monivaatiovaikeuksista kärsivälle ysiluokkalaiselle ennemmin itsenäistä yleissivistäytymistä kuin koulunpenkkiä??

Ei se laitostaminenkaan mitään auta, jos ei mikään kiinnosta niin eiku toimeentulotuelle hengailemaan ja tietsikkaa pelaamaan 24/7. Jos aikoo elämässä eteenpäin niin parempi jättää lukiot ja korkeakoulut väliin ja mennä amislinjalle moisella keskiarvolla. Ei syynä välttämättä tyhmyys ja eteenkin jos syynä ei ole tyhmyys vaan laitosvastaisuus ja itsenäinen ajattelu joista rangaistaan ja rengastetaan moisilla arvosanoilla. 

tyhmäkään ei menesty.

Jos syynä taas loputon laiskuus, niin nimenomaan silloin se itseohajutuva sivistäytyminen lukion sijaan.

Vierailija
13/31 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa, jos et amiksesta löydä kivaa alaa.

Minä menin 7,3 keskiarvolla lukioon ja poistuin sieltä 8,7 keskiarvolla ja E:n papereilla. Yhtään en lukenut, mutta minulla onkin poikkeuksellisen hyvä muisti ja opin kuuntelemalla. Siispä olin ahkerasti tunneilla.

Vierailija
14/31 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiitos kun vastasitte. Kyl mä varmaa sit lukioon haen :)

Vierailija
15/31 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sullahan on tietenkin pitkä matematiikka ja kaikki kurssit fykebipsykologiahistoria ja 4 kieltä. Helppoa on. 

Vierailija
16/31 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

et pärjää

Vierailija
17/31 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sullahan on tietenkin pitkä matematiikka ja kaikki kurssit fykebipsykologiahistoria ja 4 kieltä. Helppoa on. 

Minulle lukio oli helpompi kuin yla-aste.

yla-aste ka 7.4

lukio ka 8.7

Lukion etu oli etta voisin lintsata kaikki.

Minulla oli laaja matikka ja fysikka.

Yliopisto oli jarkytys. Jouduin tekemaan matikan laksyt ekaa kertaa elamassani

Vierailija
18/31 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lukiosta. Meidän pieneen maalaislukioon pääsee kaikki, jotka haluavat tulla. Myös hakuaikojen jälkeen.

Vierailija
19/31 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä! Pääseekö lukioon 7,7 ka:lla. Vuosia sitten en päässyt keskikouluun ka 7,8. Onko oikeesti mahdollista että olen petoksen uhri?

Vierailija
20/31 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae toki. Pääsin itsekkin oman kotikunnan lukioon aikoinani tuolla keskiarvolla. Opokin oikein suositteli. En vielä silloin oikein tiennyt,mikä muukaan kiinnostaisi. Lukio antoi paitsi hyvän yleissivistyksen, myös hyviä (ja huonoja) muistoja, kuten vanhojentanssit ja penkkarit ❤ Kokeetkin on helppo ennakoida ja jos tekee kotiläksyt huolella joka tunnille, niin koeviikolle ei jää niin kovasti lukemista, vaan voi keskittyä kertaamaan. Ja kirjoituksiin mennessäkin olet jo oppinut paljon. Tsemppiä sinulle 👍.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi