Kuka juntti käyttää kaupungilla toppahousuja?
Näin tänään yhden sellaisen. Tuli valtava myötähäpeä henkilön puolesta. Kyseessä aikuinen ihminen, ei siis mikään lapsi.
Kommentit (42)
Kaikille se "kaupungilla" käyminen ei ole niin iso juttu, että sitä varten pitää erikseen pukeutua. Ehkä hän asuu keskustassa ja oli lähdössä lenkille, ehkä hän on töissä päiväkodissa/koulussa ja ne oli lähdössä pulkkamäkeen, ehkä hän on järkevä aikuinen, joka pukeutuu sään mukaan miettimättä mitä AV-mammat sanovat... who knows
Vierailija kirjoitti:
Enemmän myötähäpeää näillä pakkasilla aiheuttaa paljaat nilkat, rikkinäiset farkut ja takki auki haahuilu. Senhän sä ap jo tiesitkin, halusit vain taas provoilla huonosti.
Ja paksua kaulahuivia näillä on pään ympäri kiedottuna noin kymmenen metriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän myötähäpeää näillä pakkasilla aiheuttaa paljaat nilkat, rikkinäiset farkut ja takki auki haahuilu. Senhän sä ap jo tiesitkin, halusit vain taas provoilla huonosti.
Ja paksua kaulahuivia näillä on pään ympäri kiedottuna noin kymmenen metriä.
Sehän kertoo älykkyydestä. Pään kautta haihtuu eniten lämpöä.
No yksinkertaisesti siksi kun ei paljon muun värisiä vaatteita ole myynnissä.Vain mustia, punaisia ja valkoisia.En halua kulkea hautajais-lookissa kokomustissa enkä paloauto-lookissa kokopunaisissa, ja valkoinen on poissuljettu vaihtoehto minulta, siksi puna-musta.Mieluiten kulkisin sinisessä, harmaassa tai vihreässä, vaan eipä ole löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähes ulkoilijoilla punanen takki ja mustat housut. Jos 10 ihmistä tulee vastaan, 8 on punanen takki ja mustat housut lenkillä. Ihme villitys ja alkaa olla aika naurettavan näkösttä.
Onneksi on ikää jo niin paljon ettei kiinnosta mitä muut ajattelee. Mulla on Helsingissä kuomat ja toppahousut, huh, mieti ap! Menikö yöunet? T. Juntti Stadista :D p.s. löytyy toppatakkikin ja nahkarukkaset...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä juntimpaa on olla pukeutumatta sään mukaisesti vain sen takia että näyttäisi mukamas muodikkaalta
Siinä tapauksessa meidän kaikkien pitäisi kaupungin keskustassa töihin mennessämme kulkea toppahaalareissa, karvalakki päässä ja huopikkaat jalassa.
Tietenkin itse kukin voi päättää, laittaako ylleen toppavaatteita pakkasella, mutta kannattaa vähän miettiä, millaisilla edellytyksillä toista voi kutsua juntiksi.
Toki vanhempien velvollisuus on pukea lapsensa niin että näiden on mahdollisimman hyvä olla, mutta aikuiset pukeutukoot niin kuin parhaaksi näkevät ja mitä asioita pitävät tärkeinä. Senkin puoleen, että järkevä pukeutuminen on yhden sortin älykkyystesti. Minusta on ihan kiva, kun toisesta voi huomata yhdellä silmäyksellä, onko hän potentiaalinen Darwin-palkinnon voittaja.
Minä käytän. Olen järkevä enkä halua palella.
Minä käytän!
Koen myötähäpeää heidän puolestaan, jotka eivät käytä.
Tänä talvena olen alkanut käyttää. Tosi kiva, kun ei palele.
Näin teinin paljaat nilkat jälleen ja tulipalopakkasella. Ennen se oli pipottomuus kunnes niitäkin alettiin käyttää kuin Israelissa kipaa tai naisten huivia. Välillä oli keskikohta paljas kun farkut sai ylettyä vesirajan päälle vain niukin ja naukin. Aina jokin kielletty kohta joka vilkkuu.
Fillaroiva, vanha junttinainen! Tilasin juuri toppahousut, niiden alle ei tarvita sitten 3 muita housuja. Virtsatieinfektiokaan ei tykkää kylmästä pyöränsatulasta.
Pitäkää te teinit vaan niitä kireitä farkkujanne kesät talvet! Ne on varmaan kesällä viileet ja talvella lämpimät!
Rovaniemeltä pohjoseen oikein kansallisasu.
Alkaa etelän vetelän farkutki toppiksiin vaihtumaan ku navahtaa vähintään 20 pakkasta midariin ja julkiset ei viekkään paikasta toiseen niinku snadissa...tai vaikkois kuin hyvä auto, niin kyllä sieltä kontista on hyvä kelekkahaalarinki löytyä....
Minä! Viimeksi tänään kauppaan menin.
M30
Minulle (toppahousuissani) tuli tänään sääli näkemiäni pillifarkuissa värjötteleviä nuoria aikuisia.
Pelle stadilaiset leuhottaa canaguusseissaan ja unttuvatakeissaan...mitä v ittua?
Ettehän te koskaan edes ole yli 5min putkeen pakkasella ulkona....julkisesta ja kauppakeskuksesta ja kodista ynnä muusta tilasta toiseen siirtymistä...
Naurattaa jengi jossain lähijunassa päät hiessä...
Suomen ja toisten maiden vertailu on täällä usein närkästystä herättävää, mutta esim. Kanadassa yllätyin iloisesti huomatessani, että ihmiset käyttivät talvipakkasilla oikeasti keleihin sopivia vaatteita. Ei toppahousuja tai talvikenkiä kuulu häpeillä (niin kuin ei mielestäni mitään muutakaan), tärkeintä on pysyä lämpimänä!
Minusta ei ole ihan normaalia jos kovasti ahdistuu jonkun muun vaatteista.