Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on riittävä palkka miehelle, jolla voi elättää vaimon ja yhden lapsen?

Vierailija
20.01.2019 |

Meillä on velaton omakotitalo, mutta siihen päälle juoksevat kulut. Unelmissa siintää vanha kunnon perhemalli, jossa mies tienaa ja vaimo hoitaa kotia. Lasta ei ole vielä laitettu alulle, mutta tarkoitus olisi. Haluan myös ruokkia ja vaatettaa vaimoni.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ensimmäinen lapsi, minä vielä kotona. Mies tienaa nettona 2600€, ihan hyvin pärjätään vaikka isoja summia ei kuussa mene säästöön, vähintään 100€ kuitenkin joka kuukausi.

Vierailija
42/52 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiverto nettopalkka 2600 x 2 eli sellanen 4500 netto alkaa riittää säädylliseen elämään. Mulla kyllä tulis edustusvaimona aika pitkäksi 1 lapsen kanssa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippu rouvan vaatemausta.3t netto niin pärjäätte yhden lapsen kanssa mukavasti muttei mitään luksusta.

Työttömyystukia tai muitakaan vaimo ei nosta. Rouvan vaatemaku oli ryysyinen tavatessamme mutta haluan pukea hänet ykkösiin, koska itsekin pukeudun parhaisiin merkkeihin.

Äitiyspäiväraha , lapsilisä ja kotihoidontuki kuuluvat lasten kotona hoitoon ja ne tietenkin nostatte. Todella typerää olisi olla nostamatta, tarpeesta riippumatta.

Vierailija
44/52 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ap ole tämä vaimo joka tuoreessa suhteessa miehen kanssa jolla velaton okt, nyt miettii miehen palkkaa, onko se tarpeeksi että voi jäädä mukavasti loisimaan vai ei.

Vaimoni ei ole loiseläjä ja olemme olleet pitkään yhdessä. Jos sinua yhtään helpottaa niin meillä on vaimon pyynnöstä avioehto.

Vierailija
45/52 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi elätettäväksi. Mitä sitten jos ukko kupsahtaa ja olen itse jäänyt ilman eläkettä koska loisinut vuosikaudet kotona tekemättä yhtään palkkatyötä? Kuka sen lystin maksaa, pyhä henkikö? What a nightmare!!!!

Vierailija
46/52 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5-6 tonnia kuukaudessa

Minimi. 8 tonnia riittävä. Voi olla joko ansio- tai ansio- ja pääomatuloja. Toinen asia sitten että miten pitkälle sellainen järjestely kantaa. Eläkepäivillä voi tehdä tiukkaa samoin kuin jos perheen tienaaja sairastuu vakavasti tai loukkaantuu tapaturmaisesti. Kannattaa ainakin vakuuttaa hyvin sairauden, tapaturman ja kuoleman varalta tämä tienaaja sekä sijoittaa niitä huonompia päiviä ja eläkepäiviä varten. 

Vierailija
47/52 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suostuisi elätettäväksi. Mitä sitten jos ukko kupsahtaa ja olen itse jäänyt ilman eläkettä koska loisinut vuosikaudet kotona tekemättä yhtään palkkatyötä? Kuka sen lystin maksaa, pyhä henkikö? What a nightmare!!!!

Onhan teillä sitten omaisuutta, esim. se velaton talo. Ja kaipa ukolla on henkivakuutuskin jne.

Vierailija
48/52 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan teillä sitten omaisuutta, esim. se velaton talo. Ja kaipa ukolla on henkivakuutuskin jne.

Eli senkun heittäytyy sohvalle makaamaan, niinkö? Sori, en kuulu siihen joukkoon.

Ja ap:lla taisi olla avioehtokin, eli muikkeli jää pennittömäksi jos ero käy.Tai no,Suomessa elää mukavasti tt-tuella jos palstaan on luottamista, silti en suostuisi tuohon.

Vierailija
49/52 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippu rouvan vaatemausta.3t netto niin pärjäätte yhden lapsen kanssa mukavasti muttei mitään luksusta.

Työttömyystukia tai muitakaan vaimo ei nosta. Rouvan vaatemaku oli ryysyinen tavatessamme mutta haluan pukea hänet ykkösiin, koska itsekin pukeudun parhaisiin merkkeihin.

Äitiyspäiväraha , lapsilisä ja kotihoidontuki kuuluvat lasten kotona hoitoon ja ne tietenkin nostatte. Todella typerää olisi olla nostamatta, tarpeesta riippumatta.

Olen tottunut pärjäämään itse, tienaamaan oman elantoni ja jos muutamme kotimaahani niin vielä vähemmän haluamme mitään avustuksia, vaikka ne Suomessa onkin tarkoitettu kaikille.

Vierailija
50/52 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4000 brutto, 2600 netto. Neton päälle lapsilisä ja emännän työttömyysetuus, niin käteen jää 3000.

Toista lasta yhtälö ei kestä.

Ei kotirouville mitään työttömyysetuutta makseta.

Ja 2600€ ei todella pärjätä, sillä okt ylläpito maksaa 400-700€, vaikka olisi velaton, josta suurin kuluerä on lämmitys.

Asun okt ja 2600€/kk menee minulla helposti jo yhden hengen taloudessa ja tuohon jos tulisi puoliso ja lapset niin 5000€/kk nettona ei riitä eli ap. bruttotulot 8000-10.000€/kk

Vierailija
51/52 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnasänkyä kun lapsi ei tarvitse vauvana.

Perhesänky ihan paras ratkaisu pikkulapsi ajan. Ei tarvitse erikseen heräillä ja lähteä katsomaan äidin. Vauva saa samalla läheisyyttä nukkuessaan.

ja on paljon tyytyväisempi koko yön.

Vierailija
52/52 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ap ole tämä vaimo joka tuoreessa suhteessa miehen kanssa jolla velaton okt, nyt miettii miehen palkkaa, onko se tarpeeksi että voi jäädä mukavasti loisimaan vai ei.

Vaimoni ei ole loiseläjä ja olemme olleet pitkään yhdessä. Jos sinua yhtään helpottaa niin meillä on vaimon pyynnöstä avioehto.

Avioehto nyt pittää kumota ensimmäiseksi, jos vaimo uhraa uransa ja toimeentulonsa sinun vuoksesi.

Alkaa kuulostaa tosi kontrolloivalta sovinistilta tämä ap, jos suunnittelee pitävänsä avioehdon ja saavansa itsestään totaaliriippuvaisen ilmaisen piian.