Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, jolla on tyttövauva, loukkaantuisitko jos ystäväsi neuloisi vauvallesi vaaleanvihreät sukat?

Vierailija
20.01.2019 |

Minulle kävi näin. Minulla oli hyvälaatuista vaaleanvihreää lankaa jäljellä juuri sen verran että sain siitä vauvalle sukat.

Päin naamaa minua kiitettiin, mutta myöhemmin kuulin että sukat oli myyty netissä eteenpäin "poikien sukkina"

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan tyttövauvalleni niitä "tytön sävyisiä" värejä, kuten vaaleanpunaista ja hempeitä pastellisävyjä. En siltikään loukkaantuisi vihreistä sukista, päinvastoin. En loukkaantuisi sinisestäkään, mutta vihreä on mielestäni sinistäkin neutraalimpi väri ja enemmän kuin ok.

Arvostaisin suuresti sitä, että ystäväni näkisi lapseni eteen niin paljon vaivaa. On hieno taito osata neuloa sukkia. Osasin itse kaiken lisäksi päätellä pelkästä otsikosta, että ystävällä todennäköisesti oli ylijäämälankaa.

Vierailija
62/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan loukkaantuisi, ilahtuisin suuresti ettei ole just perinteistä vaaleanpunaista jota kaikki tunkevat joka tuutista kun on "tyttöjen" väri 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tänne kirjoitellaan näin tyhmiä juttuja. Toiset vielä vastaa. Älytöntä höpö höpöä.

Vierailija
64/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tytöillä on vain yhden ainoan värin (punaisen) eri sävyjä?

Vierailija
65/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä loukkaantuisin siitä mitä "ystäväsi" teki sinulle. Olet käyttänyt aikaa ja vaivaa sukkien kutomiseen ja toinen vaan laittaa myyntiin. Minä en ikinä voisi tehdä noin. Olisin todella otettu jos kaverini tekisi sukat, ihan sama minkä väriset.

Vierailija
66/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin jotkut vaaleanpunaiset akryylisukat ja sanoisin että tässä nyt sitten, kun ei ne tekemäni kelvanneet.

Kuulostaa lähinnä lapselliselta kiukuttelulta, ap:n ystävä kun ei kuitenkaan loukannut ap:ta ja sanonut hänelle sukista mitään ikävää. Oli vaan myynyt ne jälkeenpäin mikä lienee ihan fiksua, jos ei niille itsellä käyttöä ole.

Mitä kiukuttelua se on, jos haluaa paikata epäsopivaa lahjaa paremmalla?

No ei toki mitään, mutta tuosta alkuperäisestä viestistä huokuu hyökkäävä ja kiukutteleva, loukkaantunut sävy. "Kun ei kerran kelvanneet".

Vierailija
67/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin jotkut vaaleanpunaiset akryylisukat ja sanoisin että tässä nyt sitten, kun ei ne tekemäni kelvanneet.

Kuulostaa lähinnä lapselliselta kiukuttelulta, ap:n ystävä kun ei kuitenkaan loukannut ap:ta ja sanonut hänelle sukista mitään ikävää. Oli vaan myynyt ne jälkeenpäin mikä lienee ihan fiksua, jos ei niille itsellä käyttöä ole.

Mitä kiukuttelua se on, jos haluaa paikata epäsopivaa lahjaa paremmalla?

No ei toki mitään, mutta tuosta alkuperäisestä viestistä huokuu hyökkäävä ja kiukutteleva, loukkaantunut sävy. "Kun ei kerran kelvanneet".

Ja jos halu olisi vilpittömästi paikata epäsopivaa lahjaa niin miksi "jotkut akryylisukat"? Eihän ongelma ollut muu kuin väri?

Vierailija
68/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en tykkää vaaleanpunaisesta, mutta voisin silti poikavauvalle pukea sen väriset villasukat jos toinen olisi neulonut. Ja tämä vihreä väri on minusta sellainen joka sopii molemmille. Typerää on sellainen värien valitseminen varsinkin jollekin vauvalle. Ehkä sitten myöhemmin voi lapsen väritoiveita toteuttaa. Sen tiedän, että yhden kaverini lempiväri on oranssi ja saa hän sitten pojan tai tytön neulon hänelle sen väriset tossut/ lapaset tai mitä nyt keksin.

Miksi värien valitseminen vauvalle on typerää? En jotenkin saa nyt oikein kiinni tästä. Vauvahan ei yhtään välitä mitä sillä on päällään, mutta jos vanhempi välittää niin miksi ei saisi valita omaa silmää miellyttäviä vaatteita ja värejä? Miksi se on paha asia?

Sen takia, koska vauva ei juuri välitä mitä hänellä on päällään niin silloin se vanhempien värien valkkaus tuntuu vieläkin typerämmältä. Toiseksi en ole niitä jotka ovat tarkkoja värien suhteen ja minulle ei oikeastaan ole mitään tyttö/poika värejä. Sitten minusta en jotenkin muutenkin kiittämätöntä jos ei ota toisen lahjaa käyttöön jonkun väriasian takia. Kaikilla ei ole varaa valita. Itsekin pyrin olemaan kiitollinen kaikista lahjoista. Tuntuu olevan tämä väriasia niin vähäpätöinen itselle. En voisi edes kuvitella itseäni vastaavassa tilanteessa. Sitten kun lapsi itse sanoo, ettei halua pukea jotain väriä niin en tietenkään väkisin pue, mutta vauvalle nyt rupea varsinkaan kotona miettimään onko asusteet nyt ihan kunnossa.

Vierailija
69/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantunut mistään vauvalahjasta, pojille en saanut mitään vaaleanpunaista, mutta tyttövauvalle myös muita värejä kuin vaaleanpunaisia. Serkku oli neulonut vaaleanvihreän mekon ja se oli oikein sievä ja lämmin.

Vierailija
70/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en tykkää vaaleanpunaisesta, mutta voisin silti poikavauvalle pukea sen väriset villasukat jos toinen olisi neulonut. Ja tämä vihreä väri on minusta sellainen joka sopii molemmille. Typerää on sellainen värien valitseminen varsinkin jollekin vauvalle. Ehkä sitten myöhemmin voi lapsen väritoiveita toteuttaa. Sen tiedän, että yhden kaverini lempiväri on oranssi ja saa hän sitten pojan tai tytön neulon hänelle sen väriset tossut/ lapaset tai mitä nyt keksin.

Miksi värien valitseminen vauvalle on typerää? En jotenkin saa nyt oikein kiinni tästä. Vauvahan ei yhtään välitä mitä sillä on päällään, mutta jos vanhempi välittää niin miksi ei saisi valita omaa silmää miellyttäviä vaatteita ja värejä? Miksi se on paha asia?

Sen takia, koska vauva ei juuri välitä mitä hänellä on päällään niin silloin se vanhempien värien valkkaus tuntuu vieläkin typerämmältä. Toiseksi en ole niitä jotka ovat tarkkoja värien suhteen ja minulle ei oikeastaan ole mitään tyttö/poika värejä. Sitten minusta en jotenkin muutenkin kiittämätöntä jos ei ota toisen lahjaa käyttöön jonkun väriasian takia. Kaikilla ei ole varaa valita. Itsekin pyrin olemaan kiitollinen kaikista lahjoista. Tuntuu olevan tämä väriasia niin vähäpätöinen itselle. En voisi edes kuvitella itseäni vastaavassa tilanteessa. Sitten kun lapsi itse sanoo, ettei halua pukea jotain väriä niin en tietenkään väkisin pue, mutta vauvalle nyt rupea varsinkaan kotona miettimään onko asusteet nyt ihan kunnossa.

Vauva ei välitä, mutta miksi sen takia vanhemmankaan ei pitäisi välittää? Jos väriasia on vähäpätöinen sinulle niin eihän siinä mitään, kaikki eivät vaan ole samanlaisia. Veikkaan että löytyy asioita jotka ovat sinulle tärkeitä ja taas jollekin toiselle merkityksettömiä. Vanhempi valitsee joka tapauksessa lapsensa vaatteet, niin jos ne haluaa valita värin mukaan niin en ymmärrä miksi se häiritsee jotakuta toista? Kuten sanoit, vauva ei välitä.

Vierailija
71/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole käynyt ennen tätä viestiä av- ketjua ennen mielessä, että villasukkien värillä olisi jotain väliä.

Tottakai villasukkien värillä on väliä, niin kuin vaatekappaleiden värillä nyt yleensä on väliä. Sukat voivat olla paitsi sopivat ja lämpimät, myös mieluisat.

Miten se vauva ilmaisee, että on väärän väriset sukat?

Ei ne olleet lahja äidille, vaan vauvalle.

Puhuin yleisesti. Vauva ei varmaan vaatteista ja tyylistä vielä mitään tajua, mutta äiti niitä sukkia katselee. Vaatteet ovat kaiketi aika riski juttu antaa lahjaksi.

Mitä mä oikein luen? Vaatteet riski antaa lahjaksi.

Onko äidit nykyään näin rajoitteisia, ettei villasukissa joku väri käy.

Mites sitten, kun lapsi kasvaa ja sitä tahtoa löytyy vaikka muille jakaa ja se kullannuppu haluaa pukeutua vain pinkkiin tai kirkuvaan keltaiseen, joka ei tietenkään käy kodin sisustukseen.

Vierailija
72/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ihastuksissani, Tykkään vihreästä ja minusta se ei ole ikinä ollut "tyttöjen/poikien väri." Ja nykyään mikään ei ole. Itsellänikin oli jo yli 10 vuotta sitten rippijuhlissani vaaleansininen kattaus.

Vierailija
73/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole käynyt ennen tätä viestiä av- ketjua ennen mielessä, että villasukkien värillä olisi jotain väliä.

Tottakai villasukkien värillä on väliä, niin kuin vaatekappaleiden värillä nyt yleensä on väliä. Sukat voivat olla paitsi sopivat ja lämpimät, myös mieluisat.

Miten se vauva ilmaisee, että on väärän väriset sukat?

Ei ne olleet lahja äidille, vaan vauvalle.

Puhuin yleisesti. Vauva ei varmaan vaatteista ja tyylistä vielä mitään tajua, mutta äiti niitä sukkia katselee. Vaatteet ovat kaiketi aika riski juttu antaa lahjaksi.

Mitä mä oikein luen? Vaatteet riski antaa lahjaksi.

Onko äidit nykyään näin rajoitteisia, ettei villasukissa joku väri käy.

Mites sitten, kun lapsi kasvaa ja sitä tahtoa löytyy vaikka muille jakaa ja se kullannuppu haluaa pukeutua vain pinkkiin tai kirkuvaan keltaiseen, joka ei tietenkään käy kodin sisustukseen.

Vaate on sellainen lahja että olisi suotavaa tuntea vastaanottajan maku, ja se voi olla vaikeaa.

Enkä minä ole äiti, minulla ei ole lapsia. Olen kuitenkin tarkka ja valikoiva vaatteiden ja niiden sävyjen suhteen, myös sukkin ja asusteiden, niin kuin moni muukin on. Mitä pahaa tässä on? Aloittajan ystävä myi sukat vähin äänin hienotunteisesti eteenpäin, harmi että aloittaja sai tämän tietoonsa. Neulon itsekin paljon.

Vierailija
74/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin hyvin iloinen. Näen myös vaaleanvihreän tyttöjen pastellivärinä. Ylipäätään kasvattaisin lapsia sukupuolineutraalisti, joten vaatteiden väreillä ei ole mitään väliä.

Vierailija
75/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä??? En tietenkään!! Värillä mitään väliä ole... 

Vierailija
76/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan loukkaantuisi, olisi ihana lahja. Jos on tosin useampi yli-innokkas mummo, joilla puikot heiluu, niin langasta voisi taiteilla ehkä jonkin persoonallisemmankin lahjan, esim. sammakkohelistimen tai jotain. :) Mutta ihana lahja, en todellaaan loukkaantuisi jos ystäväni vaivautuisi tekemään mitään lapselle, olet mahtava ystävä! Ja ymmärrän todella jos "jämälangasta" teet niin senkin saa hyödynnettyä pieniin vauvansukkiin, muutenhan siitä ei mitään järkevää oikein saa tehtyä.

Vierailija
77/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku vauvalleni neuloisi, en loukkaantuisi vaikka olisi sysimustat ja pääkalloilla. <3 Ihana kun olet nähnyt vaivaa.

Vierailija
78/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoistytöllä oli vaaleanvihreä kevyttoppapuku, jonka kanssa vaaleanvihreät villasukat olisivat olleet extrahienot! Toisella tytöllä oli vaaleansininen ja siihenkin olisivat sopineet kivasti. Pinkki kausi meille tuli kun tytöt oli 3-6 v. mutta silloinkin mummin kutoma vihreä villahaalari kelpasi mainiosti.

Vierailija
79/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystävälläsi on lapselle useita samankokoisia villasukkia, eikä vihreä ole lempiväri tai sovi muihin vaatteisiin, voi ne sukat helposti jäädä kokonaan käyttämättä. Ei se tee lahjasta sen huonompaa tai kaverista loukkaantunutta, mutta parempi se on hissukseen myydä eteenpäin kuin säästää kaapissa turhana, eikö?

Vierailija
80/92 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi