Sinä, jolla on tyttövauva, loukkaantuisitko jos ystäväsi neuloisi vauvallesi vaaleanvihreät sukat?
Minulle kävi näin. Minulla oli hyvälaatuista vaaleanvihreää lankaa jäljellä juuri sen verran että sain siitä vauvalle sukat.
Päin naamaa minua kiitettiin, mutta myöhemmin kuulin että sukat oli myyty netissä eteenpäin "poikien sukkina"
Kommentit (92)
Vihreä, ihana ja todella trendikäs väri.
Koskaan ei ole liian myöhäistä ottaa kantaa!
En todellakaan loukkaantuisi. Pitäisin itsekin enemmän vaaleanvihreistä kuin pinkeistä sukista.
mitä hlvtin väliä sillä on mikä minkäkin värinen vaate on
En loukkaantuisi, hyvänen aika. Ihan kahelia! 😅
En tietenkään loukkaantuisi, vihreä on hieno väri. On hassua "stailata" vauvoja arjessa. Tytöilläni on ollut ties mitä käytettyinä saatuja vaatteita, myös "poikien" printtipaitoja ym. Ihan fiksuja lapsia heistä on kasvanut, eikä ole kehodysforiaa koettu...
Kun tytölläni oli pikkutaaperona sininen lakki, eräs puolituttu mummeli kysyi: "jaa, poikaako yrititte?" Huvitti vain, ja sanoin, ettei paikallisessa sekatavarakaupassa ollut ostohetkellä muita vaihtoehtoja.
Toivottavasti kyseinen äiti antaa jatkossa tytön käyttää värjejä, joista itse tykkää eikä pakota joihinkin omasta mielestään (rajoittuneisiin) "tyttöjen väriehin"! Saattaa värikarma vielä tulla vastaan.
Kun poika syntyi, hän sai molemmilta isoäideiltä neulotut villatakit ja -lakit. Toinen oli hempeän vaaleankeltainen ja toinen vaalean vihreä. Molemmat olivat ihania ja olisivat sopineet myös tytölle.
Saman pojan ensimmäinen toppahaalari oli kirkkaan punainen. Se tuntui olevan monen mamman mielestä aivan väärä väri pojalle, tytöksi kutsuivat hyvin usein. Punainen oli pojan lempiväri vielä pitkään.
Nykyään vähän harmittaa, kun tyttöystävän valinnat näkyvät vähän liikaa pojan vaatteissa, se punainen pukee häntä paljon paremmin kuin beige tai murrettu vihreä.
Woke-väki yrittää romuttaa normaalien ihmisten tavalliset värit. Annetaan tyttöjen olla tyttöjä ja poikien poikia, eiks vaan?
Normaaleille tyttövauvoille sopii tavallisesti pinkki vaikka vihervasemmistolaiset yrittää niitä pakkolesbouttaa.
Ehkä hän tarvitsi rahaa? Myykö paljon muutakin?
Kenties ajatteli, että menee paremmin kaupaksi "poikien sukkina" kuin ihan vaan sukkina?
Kylla kannatti kaivaa kuusi vuotta vanha ketju esiin etta sai mielipiteensa esilletuotua.