Pelottaa alkava työviikko
Aloitin muutama vko sitten uudessa työssä jaminua on pari päivää ehditty perehdyttää monimutkaiseen tehtävään. Perehdytys jää heikoksi. Osaaja lähtee pois. Mua pelottaa miten selviän.
Kommentit (11)
Vaikea tilanne. Onko työtehtävien ohjeita kirjallisena? Pitäisi olla.
Jos mogaat, on se työnantajan vastuulla.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea tilanne. Onko työtehtävien ohjeita kirjallisena? Pitäisi olla.
Ei. Olen itse kirjoittanut muistiin koko ajan.
Et ole yksin tämän ongelman edessä, huono perehdytys on pe*se*stä.
Jos perehdytys hoidetaan hyvin, on siitä etua koko työyhteisölle. Uusi hyvin perehdytetty kollega on nopeasti mukana työporukassa hoitamassa työtehtäviä. Huono perehdytys luo vaan turhaa pelkoa ja pitkittää itsenäiseen työskentelyyn kiinni pääsemistä.
Aloittaja joutuu nyt rohkaistumaan ja pyytämään paljon apua ja siihen olet oikeutettu! Vaikea tehdä mitään kun ei tiedä mitä pitäisi tehdä.
Kyllä sinä selviät!
Tsemppiä sulle! Itse otin vastaan tehtävän joka on haastava varsinkin tällaiselle introvertille ja silti olen ollut ko. työpaikassa jo pidempään. Uutta tulee vaan niin tolkuttomasti.
Ajattelin kuitenkin että mun on pakko yrittää, kun kerran tehtävää tarjottiin ja se kiinnostaa. En voi tietää jos en edes yritä. Aiemminkin kokemusta siitä että aluksi pihalla kuin lumiukko, mutta kokemuksen karttuessa asiat nopeutuu ja hommat sujuukin oikein mallikkaasti.
Tiedän kuitenkin tunteesi, siitä ei pääse yli kuin tekemällä ei pelkäämällä (helpommin sanottu kuin tehty).
Kyllä sä pärjäät!!
Kiitos tuesta. Tuntuu vain että esimieskin pihalla työn vaativuudesta. Olettaa että muutaman päivän oppi jo riittää. Olen tottunut että aiemmissa paikoissa uusi tulija on ollut muutamia viikkoja vieressä istumassa ja alkanut sitten tehdä töitä ja silti ollut apua pyydettäessä. Huoh.
"Muutamia viikkoja" ?
Ei enää missään makseta nykyisin ylimääräistä.
Kaikki pitää olla niin vtun nopeaa ja tehokasta.
Sylettää tämä touhu!
Onneksi kohta eläke, enkä ole todellakaan kiireinen eläkeläinen.
Tsemppiä ja pää pystyyn AP, älä masennu, ei ole sun vika, ettet saa tarpeellista opastusta.
Vierailija kirjoitti:
"Muutamia viikkoja" ?
Ei enää missään makseta nykyisin ylimääräistä.
Kaikki pitää olla niin vtun nopeaa ja tehokasta.
Sylettää tämä touhu!
Onneksi kohta eläke, enkä ole todellakaan kiireinen eläkeläinen.
Tsemppiä ja pää pystyyn AP, älä masennu, ei ole sun vika, ettet saa tarpeellista opastusta.[/quoteNiin. Ei minusta muutama hajanainen päivä riitä jos opittavana täysin uusi it-järstelmä sekä vielä itsetyö monine yksityiskohtineen. Ap
No. Teet parhaasi. Et voi muuta. Opit pikku hiljaa työn ja saat itsevarmuutta. Tsemppiä työviikkoon!
"Mä en pelkää tän elämän eessä".