Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te koette jos brändi alkaa valistamaan asiakasta?

Vierailija
20.01.2019 |

Viime aikoina monet brändit ovat ottaneet kantaa politiikkaan. Esimerkkeinä Finlayson, Fazer, Nike, Gillette. Oletteko kokeneet tämän huonona juttuna vai positiivinen ulostulona?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime aikoina monet brändit ovat ottaneet kantaa politiikkaan. Esimerkkeinä Finlayson, Fazer, Nike, Gillette. Oletteko kokeneet tämän huonona juttuna vai positiivinen ulostulona?

*positiivisena ulostulona?

Vierailija
2/9 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin Fazerin tuotteiden ostamisen. Noihin muihin tuotteisiin minulla ei ole mitään suhdetta. Hesburgerin "mistä olisit valmis luopumaan" -mainoksesta olen ajatellut että Hesburgerissa käynnistä saattaisin luopua..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta näiden brändien pitäisi viedä koko juttu vähän pidemmälle. Niin, että eivät huolisi asiakkaakseen ketä tahansa. Vain oikeaoppisille jäsenille. Ikäviä mielipiteitä kannattava tai pahoja tekoja tehnyt ei saisi ostaa näitä tuotteita lainkaan. Hyville ihmisille voisi vähän korottaa hintoja, he maksavat mielellään hyvyyslisää siitä, että kuuluvat kuluttajien eliittiin. Näin ei myynnin väheneminen haittaisi. Ja kuluttajan sädekehä sen kun vain kirkastuu. Ikävät ihmiset voivat sitten syödä puunkuorta, kävellä tuohivirsuissa ja ajaa partansa jollain vihavalmistajan puukolla.

Kyllä jyvät pitää erotella akanoista, vaikka se saattaakin kuulostaa vähän raa'alta.

Vierailija
4/9 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen yritysten harjoittaman ”yhteiskunnallisen” propagandan yksinomaan vastenmielisenä ilmiönä, ja useimmiten se vaikuttaa negatiivisesti ostopäätöksiini ko. yrityksen tuotteiden tai palveluiden osalta.

Vierailija
5/9 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää tätä! Raskaustestien valmistajat, vaippabrändit, lastenvaatemerkit ja muut, tehkää jotain! Voisitte syyllistää äitejä lapsiin kohdistuvasta väkivallasta tai laiminlyönneistä tai muusta kivasta samalla kun myytte ylivertaisen moraalin tuotteitanne! Teidän käsissänne on parempi maailma, tehkää valistuksella lapsille onnellisempi lapsuus. :)

Vierailija
6/9 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätys ok pakkausten osalta samoin kuin alkuperämaan ihmisoikeuksien kunnioittaminen ja sen esille tuominen. Myös kestävät pyyntitavat (tonnikala jne). Nuo ovat itselleni hyviä asioita ostotilanteessa.

Mutta jossain tulee raja siihen, että alkaa vaikuttaa jo enemmän jonkun kerhon tuotteelta kuin ns vapaasti ostettavalta hyödykkeeltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen positiivisena asiana.

Vierailija
8/9 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime aikoina monet brändit ovat ottaneet kantaa politiikkaan. Esimerkkeinä Finlayson, Fazer, Nike, Gillette. Oletteko kokeneet tämän huonona juttuna vai positiivinen ulostulona?

En oikeastaan välitä. Jaksa joka asiasta somekohuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se silti vähän koomista että kertakayttövaippoja valmistava yritys mainostaa kertakäyttökulttuuria vastaan, mutta silti jatkaa kertakäyttövaippojen valmistusta ja lisää niiden tuotantoaan. Menossa on eri prändien viherpesua ja imagonnostatusta, sama ilmiö joka tuhosi 1960 -luvun hippiliikkeen 1970 -luvulla kaupallistamalla hippeyden.