Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet lääketieteellisin perustein tehdystä sektiosta?

Vierailija
19.01.2019 |

Lapseni syntyi kiireellisellä sektiolla lääkärin päätöksellä, koska synnytys pysähtyi liian ahtaan lantion vuoksi. Jälkeen päin olen kuullut vähättelyä sieltä sun täältä kuinka nykyään sektiota tehdään (juuri esim minun tapaustani tarkoittaen) liian heppoisin perustein. Varmaan nämä naiset (kaikki kommentoijat ovat siis olleet naisia) olisivat synnytyksen pysähtymisestä huolimatta puskeneet vauvan alakautta maailmaan? Olen hieman herkkä asian suhteen, sillä olisin itsekin toivonut normaalia synnytystä alakautta.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suostuisi. Se kuuluu tulla alapäästä, eikä niin että äiti revitään auki.

Revetä saattaa joka tapauksessa :D Ei synnytystapa tee kenestäkään parempaa äitiä.

Aika huono äiti se sellainen on joka vaarantaa lapsensa hengen kun ei usko lääkäreitä.

Ei kukaan oo väittänytkään että synnytystapa määrittelisi äidin hyvyyden? 😂 ainakaan minä en ole.

Vierailija
22/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti syystä tehty, lääkärin mielipiteitä pitää kuunnella, mikään luomu kotisynnytys ei todellakaan ole ihanteellinen tapahtuma, vaikka nykyään ihmiset lähtevät näihin aivan liian kevyin perustein mukaan!!!

Mikset kyseenalaista yhtään että luonnollisesti tapahtuva olisi muka huonompi kuin että sut leikataan auki?? Kaikkea ihmiset sit antaa itselleen tehdä. Sokeasti vaan luottaa vaikka leikataan auki..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele mitään. Enkä kuvittele kenenkään ajattelevan minusta mitään. Esikoinen syntyi tarjontavirheen takia kiireisellä sektiolla ja luojan kiitos, että syntyi. Oli iso vauva ja niihin aikoihin joku lapsi toisessa sairaalassa kiskottiin vastaavassa tilanteessa imukupilla. Vauva kuoli. Onneksi itse synnytin yliopistollisessa sairaalassa, jossa oli viikonloppuyönäkin anestesiapäivystys. Tuo toinen vauva kuoli sen takia, että olisi pitänyt soittaa anestesialääkäri töihin ja ei sitten viitsitty...

Suosittelin kaverillekin sektiota, kun mietti vaihtoehtoa. Iso vauva oli perätilassa ja onneksi ei edes yrittänyt synnyttää, koska siinä sektion yhteydessä paljastui, että vauvan asento oli vielä sellainen, ettei olisi mitenkään päässyt syntymään ja kokoakin oli melkein 4,5kg.

Muuten olen alatiesynnytyksen kannattaja, mutta ilman muuta sektio, jos alkaa tulla riskejä liikaa!

Vierailija
24/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika idiooteilta kuulostaa noin sanovat ihmiset. Kuullut kyllä itsekin kun naiset puhuneet, kuinka eivät kokisi synnyttäneensä lasta, jos se on vain leikattu ulos.

Pitäisi varmaan heidän mielestään ennemmin puskea se lapsi ulos vaikka henki menisi molemmilta.

Jättäisin siis täysin omaan arvoonsa nuo kommentit. Teit kaikkesi, ja saat olla siitä ylpeä. Yhtään sen huonompi äiti tai nainen et sektion takia ole.

Minä en koe synnyttäneeni koska molemmat lapseni ovat syntyneet sektiolla. Tietyllä merkityksettömällä tasolla harmittaa etten saanut kokea synnyttämistä, mutta en koe siitä huonommuutta vaan kiitollisuutta että turvallinen vaihtoehto oli. En siis ajattele että "ei koe synnyttäneensä" olisi mitään vähättelyä tai moite tms. tai että pitäisi väkisin synnyttää alateitse, se vain tarkoittaa että ei koe synnyttäneensä, ilman arvolatauksia.

Ja puhun nyt vain omasta kokemuksestani, muut määritelkööt sektionsa miten haluavat.

Mitä negapeukutettavaa siinä on miten koen oman synnyttämiseni tai synnyttämättömyyteni? 🤔 Koenko "väärin"?

Vierailija
25/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suostuisi. Se kuuluu tulla alapäästä, eikä niin että äiti revitään auki.

Onko väliä onko lapsesi elävä vai kuollut tai vammautunut? Siinä syitä miksi kiireelliseen sektioon siirrytään.

Vierailija
26/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti syystä tehty, lääkärin mielipiteitä pitää kuunnella, mikään luomu kotisynnytys ei todellakaan ole ihanteellinen tapahtuma, vaikka nykyään ihmiset lähtevät näihin aivan liian kevyin perustein mukaan!!!

Mikset kyseenalaista yhtään että luonnollisesti tapahtuva olisi muka huonompi kuin että sut leikataan auki?? Kaikkea ihmiset sit antaa itselleen tehdä. Sokeasti vaan luottaa vaikka leikataan auki..

Kuolemakin on tietenkin luonnollista. Harva sen kuitenkin valitsemalla valitsee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi