Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään muulla tällainen joustamaton "periaatteen mies"

Vierailija
19.01.2019 |

Mieheni on muuten mukava mutta yksi piirre hänessä ärsyttää. Järkähtämätön periaatteellisuus, oikein dogmaattisuuteen saakka. Ei ole suurta eikä pientä asiaa mihin hänellä ei olisi lukkoonlyötyä kantaa jotka hän perustelee monesti kansanomaisilla letkautuksilla ja sanonnoilla. Esimerkiksi tänään olimme naapurikaupungissa ostoksilla ja piti saada autoa parkkiin niin hänen paikkavalintansa takia sain kävellä monta sataa metriä talvisäässä kantamusten kanssa koska "seksistä tai pysäköinnistä ei makseta". Hän on hyvin älykäs ja vakavissa yhdessä mietityissä asioissa perustelee kantansa ylivoimaisesti mutta esimerkiksi tänään tuo harmitti kovasti. Muilla tämmöisiä?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin hän pitää sinut kunniallisena tuolla periastteella

Vierailija
2/62 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuollainen isä. On muutenkin luonnevikainen eikä näe kuin itsensä. Pyydän, älä hanki lapsia tuollaisen miehen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun järki loppuu, aletaan puhumaan periaatteista...

Vierailija
4/62 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepä olet miehen valinnut. Minä en ainakaan tuollaista kauan jaksaisi. Olen itse sen verran jukuripäinen tyyppi, että meillä kalahtaisi varmaan yhteen samantien.

Vierailija
5/62 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyyttä tuo on. Ja koska sinä suostut siihen, niin ei auta valittaa.

Vierailija
6/62 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö hän myöntämään omat virheensä tai joustamaan sinun suuntaasi jossakin asiassa?

Vierailija
7/62 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatoin olla ennen vähän tuollainen. Lasten saamisen jälkeen olen osannut löysätä vannetta - elämä on paljon mukavampaa ja helpompaa.

Vierailija
8/62 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole. Isä on tuollainen ja kauhean rasittava. Omassa pojassa oli samoja piirteitä, mutta kasvatuksella saatiin asia korjattua

Vierailija
9/62 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyykö hän myöntämään omat virheensä tai joustamaan sinun suuntaasi jossakin asiassa?

Pystyy. Mutta hän tekee virheitä harvoin eikä meillä usein konflikteja ole. Muutaman euron pysäköintimaksu oli kuitenkin tänänä arvokkaampi kuin minun mukavuuteni, vaikka sai siinä liikuntaa ja ulkoilua.

Vierailija
10/62 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon tyyppiset sanelijat ovat jonkin tason narskuja ja hankkivat lähipiiriinsä alistuvia poloisia, jotka hyväksyvät mielivallan alaisena olon. Tuollaisen kanssa ei kannata missään nimessä lisääntyä. Tunneälyn puute on ihmisessä tympeä asia.

Vierailija
11/62 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on juuri tuollainen. Hänellä on periaatteet joka asiaan, on muutenkin hyvin mustavalkoinen ja jyrkkä mielipiteissään. Jotkin ”periaatteet” on ihan järkeviäkin, mutta moni on vain repäisty jostakin, eikä näistä voi neuvotella.

Olen aina inhonnut tuollaista periaatteellisuutta, koko perhe myös kärsi kun ”perheen pää” vain päätti asioista välillä melko järjettömästikin ja muiden piti vain alistua.

En ole ollut koskaan läheinen isäni kanssa, enkä oikeastaan edes voi sanoa pitäväni hänestä, koen että perhe on kärsinyt tarpeettomasti hänen takiaan. Tasaveroinen suhde myös näin aikuisena on mahdoton koska käytännössä on oltava hänen kanssaan samaa mieltä asioista ja myötäiltävä, jotta sopu säilyy.

Oma mieheni on aivan erilainen, en ikimaailmassa huolisi isäni kaltaista miestä. Kannattaa sinunkin miettiä tarkkaan haluatko elämän jossa asioista ei voi neuvotella, vaikka toiminnassa ei järkeä olisikaan. Minun mielestäni tasapainoisen ja onnellisen liiton perustaan kuuluu se, että kaikesta voi puhua ja sopia, ei niin että toinen päättää yksin ja järkkymättä pysyy kannassaan vaikka mikä olisi.

Vierailija
12/62 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun miehelläni periaatteet ovat mielivaltaisia mutta niistä pidetään tinkimättä kiinni. Mies nauttii sitä enemmän mitä järjettömämmästä periaatteesta on kyse. Toisaalta asiassa on se hyvä puoli, että miehen keskittyessä epäolennaisuuksiin isommat asiat sujuvat usein helpommin, kun hän ei ehdi kiinnittää huomiota niihin 😏

Vierailija
13/62 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan. Periaatteellisuus on nykyisin todella kortilla.

Vierailija
14/62 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,  vähän ohiksena, mutta miksi miehesi ei hakenut autoa yksin sieltä kauempaa ja hakenut sinua ja ostoksianne lähempää viimeistä ostospaikkaa? Vai onko mies tosiaan niin typerä, ettei siihen suostu, vaan kummankin on nyt vaan kärsittävä hänen periaattensa vuoksi?

Vierailija
15/62 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap,  vähän ohiksena, mutta miksi miehesi ei hakenut autoa yksin sieltä kauempaa ja hakenut sinua ja ostoksianne lähempää viimeistä ostospaikkaa? Vai onko mies tosiaan niin typerä, ettei siihen suostu, vaan kummankin on nyt vaan kärsittävä hänen periaattensa vuoksi?

Ei käynyt mielessäkään tuollainen. Ja kyllä minäkin kävellä kestän vaikka mukavampi olisi ollut autolla, muistan tämän ensi kerralla -ap

Vierailija
16/62 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on tuossa periaatteessa oikeassa vaikka harmittaisi, ja sait tosiaan liikuntaa ja ulkoilmaa. Muistakaa mammat tämä ketju seuraavan kerran kun soimaatte miestänne liiasta mukavuudenhalusta tai laiskuudesta

Vierailija
17/62 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä oli ongelma? On typeryyttä maksaa jostain jos sen saa ilmaiseksi.

Ap ja ketjun nillittäjät on siis leväperäisiä, mukavuudenhaluisia, laiskoja ja tuhlailevaisia? 

Vierailija
18/62 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miehesi on mahdollisesti asperger tai pakko-oireinen. Tuollaisen ihmisen kanssa voi elää, mutta se on aika vaativaa. Korvaavatko suhteen hyvät puolet ne huonot?

Vierailija
19/62 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on yksi syy järkyttäviin riitoihin omassa parisuhteessa. Miehellä on kyllä psyykkisiä ongelmia, mitkä varmasti osaltaan selittävät käytöstä.

Vierailija
20/62 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toki. Minun mieheni sanoo meille muille, kun meillä on nälkä, mutta ruokaa ei saatavilla: nauttikaa nälästä!. Näin tapahtuu esim. automatkoilla, kun ei tien varrella ole kuin ABC tai Hesburger, joihin hän ei periaatteellisista syistä suostu menemään. Olenkin varannut aina mukaani itseäni ja lapsia varten välipalapatukoita ja juotavaa varsinkin automatkoilla.