Millaiseen seurakuntaan voisi mennä mukaan noin 35-vuotias kiltti yh-äiti?
Missä seurakunnassa pk-seudulla olisi toimintaa ikäiselleni? Ja missä minua ei hyljeksittäisi liikaa sen vuoksi, että olen eronnut ja asun ainoana aikuisena lasteni kanssa? Minua kiinnostaa jumalanpalvelukset, mutta myös muu toiminta. Ainakin ihan tavallisessa seurakunnassa lähikaupunginosassa on hyvin iäkästä, joskin mukavaa porukkaa. Joku ns. lahkokin voisi käydä, kunhan siellä pitäydytään Raamatun sanassa ja melko maltillisissa tulkinnoissa.
Kommentit (49)
Ihan perus luterilainen seurakunta.
Olen siis vähän siinä ns. hurahdusvaiheessa (vaikka olen aina uskonut ja eka isompi "hurahdus" oli jo 12 vuotta sitten) ja siksi niin kovin innokas ja opinnälkäinen sekä aktiivinen. Mulla ei ole puolisoakaan, eikä sellaista varmaan tule olemaankaan moneen vuoteen, joten olisi aikaa seurakuntajutuille. Kaikkein parasta olisi joku intensiivinen Raamattupiiri, jonka aikana olisi lapsille toimintaa.
Tarkista, millaista toimintaa Tuomasmessuja järjestävällä yhteisöllä on nykyisin. En ole itse varma nykytilanteesta. Myös KRS:lla saattaa olla sinun mieleistä toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun mainitsit olevasi kiltti. Tuhmia ei hyväksytä.
:) Tarkoitan, että sen ole sellainen "paha" ja seksuaalisesti aktiivinen moniongelmainen yh-äiti, vaan statuksestani ja erostani huolimatta ihan asiallinen ja normaali ihminen muuten. Hävettää kyllä aivan suunnattomasti se avioeroni ja puolison puuttuminen, mutta näillä eväillä on nyt pakko vain jaksaa mennä. :/
Vierailija kirjoitti:
Ihan perus luterilainen seurakunta.
Ei nyt noin tarkkaa vinkkiä olisi tarvinnut alkaa antamaan.
Vierailija kirjoitti:
Tarkista, millaista toimintaa Tuomasmessuja järjestävällä yhteisöllä on nykyisin. En ole itse varma nykytilanteesta. Myös KRS:lla saattaa olla sinun mieleistä toimintaa.
Ok, täytyy tutustua. Mihinkään fundamentalistiporukkaan minua ei varmastikaan koskaan hyväksyttäisi - heille olen varmaan sellainen syntisestä elämäntavasta liikaa muistuttava tapaus. :/ Nimittäin en ole uskovaisesta perheestäkään ja kavereissani on kaikenlaisia ihmisiä, ateisteja ja agnostikkoja jne. Ihailen sellaisia hyvin suojattua elämää viettäneitä ihmisiä, mutta olen jotenkin liian "maailmallinen" sellaisiin verrattuna, vaikka olenkin itse pidättyväinen ja asiallinen. :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:) Tarkoitan, että sen ole sellainen "paha" ja seksuaalisesti aktiivinen moniongelmainen yh-äiti, vaan statuksestani ja erostani huolimatta ihan asiallinen ja normaali ihminen muuten. Hävettää kyllä aivan suunnattomasti se avioeroni ja puolison puuttuminen, mutta näillä eväillä on nyt pakko vain jaksaa mennä. :/
Oletpa tuomitseva. Paha yh?
Ihan vain perus WT-seurakunta. Sulla kun on sisäänpääsy vaatimuskin täytetty : 35 v. YH-akka. Onko kersat kaffettipavun väriset ?
Vierailija kirjoitti:
... kuppikokosi?
Kahvia varten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, täytyy tutustua. Mihinkään fundamentalistiporukkaan minua ei varmastikaan koskaan hyväksyttäisi - heille olen varmaan sellainen syntisestä elämäntavasta liikaa muistuttava tapaus. :/ Nimittäin en ole uskovaisesta perheestäkään ja kavereissani on kaikenlaisia ihmisiä, ateisteja ja agnostikkoja jne. Ihailen sellaisia hyvin suojattua elämää viettäneitä ihmisiä, mutta olen jotenkin liian "maailmallinen" sellaisiin verrattuna, vaikka olenkin itse pidättyväinen ja asiallinen. :/
Noista kumpikaan ei ole fundamentalistinen. Tosin ei fundamentalisti-piireissäkään yleensä vieroksuta eronnutta, jos antaa sen ymmärtää olleen taaksejäänyttä elämää. Esim. avoliitossa asuvaan suhtautuminen voi olla selvästi jyrkempää eivätkä kaikkein tiukimmat hyväksy sitä, jos eronnut menee uudelleen naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule niillä fundamentalistiporukoillakin on ystäviä ja sukulaisina ei-uskovia. Mulla lesbojakin, vaikka uskon Jumalan luoneen seksin avioliitossa tapahtuvaksi miehen ja naisen väliseksi, kuten Raamattu opettaa. Se mihin mä uskon, ei vaikuta muihin. He ajattelevat omalla tavallaan. Ei Jeesuskaan eristäytynyt maailmasta, vaikka ei tehnytkään syntiä.
Rohkeasti vain käymään eri seurakunnissa! Niin löydät paikkasi. En tiedä paikkakuntaasi, niin en osaa suositella.
liperit kaulassa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
... kuppikokosi?
Kahvia varten?
Enemmän teetä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis jos vaikka tuota seuraavaa kommenttia lukee, niin huomaa sen, että suhtautuminenhan on aika huonoa. Ainakin tällä palstalla ihmistä pidetään wt-väen edustajana, jos hän on yh, vaikka olisi useampikin akateeminen tutkinto ja hyvä työpaikka. En itse tuomitse, mutta ihmiset keskimäärin tuomitsevat kyllä. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis jos vaikka tuota seuraavaa kommenttia lukee, niin huomaa sen, että suhtautuminenhan on aika huonoa. Ainakin tällä palstalla ihmistä pidetään wt-väen edustajana, jos hän on yh, vaikka olisi useampikin akateeminen tutkinto ja hyvä työpaikka. En itse tuomitse, mutta ihmiset keskimäärin tuomitsevat kyllä. :(
Ihmiset keskimäärin tuomitsevat? Ja perustat väitteesi johonkin keskustelupalstaan, jossa kuka tahansa sairas yksilö voi provoilla 24/7?
Vierailija kirjoitti:
Ihan vain perus WT-seurakunta. Sulla kun on sisäänpääsy vaatimuskin täytetty : 35 v. YH-akka. Onko kersat kaffettipavun väriset ?
Missä/mikä on wt-seurakunta? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset keskimäärin tuomitsevat? Ja perustat väitteesi johonkin keskustelupalstaan, jossa kuka tahansa sairas yksilö voi provoilla 24/7?
On minussa joku sisäänrakennettu häpeä siitä erostani, vaikka en itse muita tietenkään sellaisesta paheksukaan. Lapsenakin häpesin syvästi sitä, kun omat vanhempani erosivat. En uskaltanut vuosikausiin kertoa siitä kavereilleni tai koulussa. Myönnän, että kieltämättä näiden palstojen jutut vaikuttavat käsityksiini "yleisestä ihmisten mielipiteestå".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On minussa joku sisäänrakennettu häpeä siitä erostani, vaikka en itse muita tietenkään sellaisesta paheksukaan. Lapsenakin häpesin syvästi sitä, kun omat vanhempani erosivat. En uskaltanut vuosikausiin kertoa siitä kavereilleni tai koulussa. Myönnän, että kieltämättä näiden palstojen jutut vaikuttavat käsityksiini "yleisestä ihmisten mielipiteestå".
No älä anna niiden vaikuttaa. Se jos mikä on tyhmää.
PK-seudun vapaaseurakuntia voin suositella. Mutta tärkeintä on, että kysyt asiaa Herralta -- että missä on sinun paikkasi.