Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaiseen seurakuntaan voisi mennä mukaan noin 35-vuotias kiltti yh-äiti?

Vierailija
19.01.2019 |

Missä seurakunnassa pk-seudulla olisi toimintaa ikäiselleni? Ja missä minua ei hyljeksittäisi liikaa sen vuoksi, että olen eronnut ja asun ainoana aikuisena lasteni kanssa? Minua kiinnostaa jumalanpalvelukset, mutta myös muu toiminta. Ainakin ihan tavallisessa seurakunnassa lähikaupunginosassa on hyvin iäkästä, joskin mukavaa porukkaa. Joku ns. lahkokin voisi käydä, kunhan siellä pitäydytään Raamatun sanassa ja melko maltillisissa tulkinnoissa.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös eronnut yh ja käynyt monta vuotta Espoon Olarinluomassa Helluntaikirkossa. Rento ja mukava ilmapiiri eikä kukaan ole tuominnut koskaan.

Vierailija
22/49 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä nyt ainakaan mene mihinkään vapaaseen suuntaan, hellarit pahimpia. Ne tuomitsee sut ja katsoo nenän vartta pitkin ja on sua pyhempiä mielestään. Varsinkin kun olet valmiiksi huonoitsetunoinen niin murskaudut noissa karismaattisissa seurakunnissa täysin.

Hyvä puoli on se, ettet menetä mitään. Ne on luoneet itselleen ihme humppajeesuksen, jota palvovat, kun Raamatun Jeesus ei kelvannut.

Mitä muuten häpeät? Hakkasitko exää ja petit vai mitä hävettävää oikein touhusit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi :) teet varmasti hyvin kun olet etsimässä seurakuntaa ja yhteyttä muihin kristittyihin - pääkaupunkiseudulla on tietysti tosi paljon hyviä mahdollisuuksia.

Nopeasti tuumien itselle tulee mieleen Verkosto, jolla on muistaakseni toimintaa Helsingin lisäksi ympäröivissäkin kaupungeissa. Toinen on KRS eli Kansan Raamattuseura, jolla on toimintaa koko maassa.Ja uskon, että sinun EI tarvitse lainkaan aristella elämäntilanteesi suhteen, koska armollisuus ja inhimillisyys kuuluvat voimakkaasti kristillisen ihmiskuvaan: kristinusko ja seurakunta on ketä tahansa keskeneräistä ja epätäydellistä varten :)

Ja vielä pyytämiäsi suosituksia: ehkä kannattaisi katsoa sekä luterilaisen kirkon sisältä että ulkopuoleltakin sellaisia vähän pienempiä yhteisöjä, koska oman kokemukseni mukaan niissä on saattaa olla välittömämpi, lämpimämpi meininki ja voit päästä tutustumaan ihmisiin helpommin.

Eli katso Helsingin, Espoon ja Vantaan seurakuntalehtien ilmoituksia ja rohkeasti pistä viestiä tai soita vaikka jollekin diakonille tai pastorille ja kysy heiltä että mihin kannattaisi mennä.

Mielestäni myös esim. vapaaseurakunnat ja helluntaiseurakunnat sekä luterilaisen kirkon sisäiset herätysliikkeet ovat usein tutustumisen arvoisia! Toivon ja rukoilen sulle hyvää jatkoa ja että löydät oikein hyvän ja sopivan seurakunnan :) http://www.healingrooms.fi/?sid=100

Vierailija
24/49 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No älä nyt ainakaan mene mihinkään vapaaseen suuntaan, hellarit pahimpia. Ne tuomitsee sut ja katsoo nenän vartta pitkin ja on sua pyhempiä mielestään. Varsinkin kun olet valmiiksi huonoitsetunoinen niin murskaudut noissa karismaattisissa seurakunnissa täysin.

Hyvä puoli on se, ettet menetä mitään. Ne on luoneet itselleen ihme humppajeesuksen, jota palvovat, kun Raamatun Jeesus ei kelvannut.

Mitä muuten häpeät? Hakkasitko exää ja petit vai mitä hävettävää oikein touhusit?

Exä pahoinpiteli minua, nöyryytti ja kontrolloi nykymaailman mittapuilla hyvinkin törkeästi ja uhkasi henkeäni ym. En koskaan satuttanut häntä mitenkään. En myöskään pettänyt koskaan. Silti se ero on pettymys ja itse vain tunnen sellaisesta suurta häpeää muutenkin.

Vierailija
25/49 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä, että mistä päin pääkaupunkiseutua olet? Seutu kun on laaja.

Vierailija
26/49 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. lähetyshiippakunta. Syntisten seurakunta, synnittömiä ei huolita ;)

Vierailija
27/49 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exä pahoinpiteli minua, nöyryytti ja kontrolloi nykymaailman mittapuilla hyvinkin törkeästi ja uhkasi henkeäni ym. En koskaan satuttanut häntä mitenkään. En myöskään pettänyt koskaan. Silti se ero on pettymys ja itse vain tunnen sellaisesta suurta häpeää muutenkin.

Niin arvelinkin, että olet kaltoinkohdeltu, kun häpeät. Ideani oli, että sun exäsi kuuluu hävetä, ei sun. Ja niin kauan kuin sä häpeät sitä mitä exäsi teki, olet seurakunnissa saalistaville susille helppo kohde. Usko mua, olen nähnyt sen ja monta kertaa.

Toi healingrooms on sitten ihan vihoviimeinen paikka sulle, joudut vaan ojasta allikkoon.

Vierailija
28/49 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daavidin Oksa

Suosittelen sinulle sisar.

🤔

Vierailija
29/49 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan olin pienessä helsinkiläisessä ev.lut. srk:ssa mukana -- oikein hyvä oli. Sitten eräänä päivänä Herra sanoi minulle, että tämä ei ole enää sinun paikkasi. Niinpä aloin etsiä sitä -- rukoillen johdatusta. Kävin mm. mainitussa Lähetysseurakunnassa -- oikein hyvä paikka, mutta Herra ei johdattanut minua sinne. Lopuksi ihmeellisten tilanteiden kautta vahvistui se oikea paikka, jossa olen edelleen. 

Eli toistan: kysy Herralta, mikä on sinun paikkasi. Herra tahtoo, että Hänen omansa ovat mukana seurakunnassa.

Vierailija
30/49 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

One way -seurakunta. Tutustu, heillä on opetusta ja videoita netissäkin. Minusta opetus on raamatullista, muttei tuomitsevaa. Joukossa on varmasti monenlaista väkeä taustaltaan ja menneisyydeltään. Ainakin todistuspuheenvuoroista päätellen. Voimia sinulle ja siunausta.

Vierailija
31/49 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan perus luterilainen seurakunta.

Jos on pakana, niin tämä on parempi vaihtoehto:

http://vapaa-ajattelijat.fi/

Vierailija
32/49 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi :) teet varmasti hyvin kun olet etsimässä seurakuntaa ja yhteyttä muihin kristittyihin - pääkaupunkiseudulla on tietysti tosi paljon hyviä mahdollisuuksia.

Nopeasti tuumien itselle tulee mieleen Verkosto, jolla on muistaakseni toimintaa Helsingin lisäksi ympäröivissäkin kaupungeissa. Toinen on KRS eli Kansan Raamattuseura, jolla on toimintaa koko maassa.Ja uskon, että sinun EI tarvitse lainkaan aristella elämäntilanteesi suhteen, koska armollisuus ja inhimillisyys kuuluvat voimakkaasti kristillisen ihmiskuvaan: kristinusko ja seurakunta on ketä tahansa keskeneräistä ja epätäydellistä varten :)

Ja vielä pyytämiäsi suosituksia: ehkä kannattaisi katsoa sekä luterilaisen kirkon sisältä että ulkopuoleltakin sellaisia vähän pienempiä yhteisöjä, koska oman kokemukseni mukaan niissä on saattaa olla välittömämpi, lämpimämpi meininki ja voit päästä tutustumaan ihmisiin helpommin.

Eli katso Helsingin, Espoon ja Vantaan seurakuntalehtien ilmoituksia ja rohkeasti pistä viestiä tai soita vaikka jollekin diakonille tai pastorille ja kysy heiltä että mihin kannattaisi mennä.

Mielestäni myös esim. vapaaseurakunnat ja helluntaiseurakunnat sekä luterilaisen kirkon sisäiset herätysliikkeet ovat usein tutustumisen arvoisia! Toivon ja rukoilen sulle hyvää jatkoa ja että löydät oikein hyvän ja sopivan seurakunnan :) http://www.healingrooms.fi/?sid=100

Kiitos tästä. ❤

Vierailija
33/49 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helluntai seurakunta

Vierailija
34/49 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen sekalaista.

Vierailija
35/49 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Daavidin Oksa

Suosittelen sinulle sisar.

🤔

Vaikutti hieman levottomammalta tapaukselta tämä, kun lueskelin siitä wikipediasta. 😮

Vierailija
36/49 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scientologien istukkabileisiin

Vierailija
37/49 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

liperit kaulassa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

... kuppikokosi?

Kahvia varten?

LOL, nauroin tälle

Vierailija
38/49 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot olevasi " kiltti".

Keille ja millä tavalla?

Vierailija
39/49 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vain perus WT-seurakunta. Sulla kun on sisäänpääsy vaatimuskin täytetty : 35 v. YH-akka. Onko kersat kaffettipavun väriset ?

😂

Vierailija
40/49 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkista, millaista toimintaa Tuomasmessuja järjestävällä yhteisöllä on nykyisin. En ole itse varma nykytilanteesta. Myös KRS:lla saattaa olla sinun mieleistä toimintaa.

Ok, täytyy tutustua. Mihinkään fundamentalistiporukkaan minua ei varmastikaan koskaan hyväksyttäisi - heille olen varmaan sellainen syntisestä elämäntavasta liikaa muistuttava tapaus. :/ Nimittäin en ole uskovaisesta perheestäkään ja kavereissani on kaikenlaisia ihmisiä, ateisteja ja agnostikkoja jne. Ihailen sellaisia hyvin suojattua elämää viettäneitä ihmisiä, mutta olen jotenkin liian "maailmallinen" sellaisiin verrattuna, vaikka olenkin itse pidättyväinen ja asiallinen. :/

No eipä noilla taida nykyään olla varaa karsia ihmisiä, kun toimintaan ei tahdo saada enää nuorempia mukaan.

Ja onhan noissa papeissa ja piispoissakin ollut eronneita eronneita!