Vapaaehtoinen lapsettomuus
Äsken katsoin telkkarista kun nuori.nainen tehtiin lapsettomaksi. Hän perusteli haluaan tähän sillä, että.haluaa huolehtia vaan itsestään..ei erityisemmin pidä lapsista jne. Ihan kuin ajattelisi, että.lapset on jotain tamagotcheja vai mitä ne oli...joita täytyy.koko ajan hoitaa ja jotka pysyy aina samanlaisina. Mutta lapsi kasvaa ja kehittyy..siitä tulee nuori ja aikuinen..saa mahd omia lapsia ja elää oman elämänsä..toivottavasti hyvän☺Kahden aikuisen lapsena koen, että kaikenlaista kivaa olisi jäänyt elämästäni jos ei olisi lapsia...nyt on kiva heidän kanssaan matkustella kun osaavat kieliä.ja opastavat mammaa lentokentillä ja kaupungeissa ja tietokoneen ja puhelimen kanssa...että on niistä hyötyäkin sitten😅😅
Kommentit (14)
Siis kahden aikuisen lapsen äitinä😅😅😅
No kyllä mulle se 18 vuoden huolehtiminen on liikaa, vaikka lapset kasvaa ja oppii pärjäämään itsekseenkin siinä ajassa (toivottavasti). En halua huolehtia kenenkään lapsista, vaikka rakkaita olisivatkin, edes viikkoa niin minkä ihmeen takia haluaisin huolehtia omista vielä pidempään.
Vähän kyllä nyt aliarvioit tai yleistät. Kyseisestä naisesta en tiedä. Mutta, minua ei kiinnosta lapsi vauvana, taaperona, koululaisena, teininä, ylioppilaana, aikuisena, vanhempana... Ja olen miettinyt asiaa nykyisyydestä omaan hautaan saakka. Olen varmasti miettinyt asiaa enemmän kuin normaali "vauvakuumehormonipää", jonka on vaan pakko pakko pakko saada vavvvvva. Toki, yhtä lailla vanhemmuus on monen tahto ja haluttu elämäntapa.
Onko se nyt ihme että vapaamatkustaminen kiinnostaa joitakin ihmisiä?
Itse olen aina tiennyt että en halua lapsia, sitä ei ole ikinä tarvinnut edes miettiä. Kaipaan omaa rauhaa, vapautta tulla ja mennä niin kuin itse haluan. En mitenkään olisi voinut uhrata elämästäni lähes kahtakymmentä vuotta lapsen kasvattamiselle.
Jos elämästään joutuu viettämään vähintään 18 vuotta ihmisen kanssa, tehden asioita joita ei halua, uhraten tähän ihmiseen aikansa, nykyään useammin myös parisuhteensa ja ennen kaikkea rahansa, on se aika hiton pitkä.
Jos inhoat/et välitä esimerkiksi hevosista, haluatko pistää koko aikasi ja rahasi seuraavat parikymmentä vuotta niihin? Vastaus on aivan varmasti, et halua. Lapset eivät eroa tuosta mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Joo, näytä mulle yksikin ihminen, joka vääntää mukulansa valtion kuva silmissä. Kyllä ne penikat tehtaillaan ihan siksi kun rakastetaan omia geenejään niin hurjasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, näytä mulle yksikin ihminen, joka vääntää mukulansa valtion kuva silmissä. Kyllä ne penikat tehtaillaan ihan siksi kun rakastetaan omia geenejään niin hurjasti.
Lapsettomat ihmiset ovat yhteiskunnallisesti suurin tulonsiirroista nettoava ryhmä.
Minulla ei ole erityisen suurta hoivaviettiä, minkä vuoksi lapseton avioliittomme tuntui luontevalta. Emme välittäneet selvittää syytä lapsettomuuteen ja josta muut tekivät suuremman ongelman kuin me. Moni nainen suorastaan edellyttää, että parisuhteessa elävä nainen tekisi lapsettomuudestaan suurenkin ongelman ja sitä sitten naisporukalla itkettäisiin sekä analysoitaisiin. Puuuh! Putosin siis naisporukoista jo sillä, että totesin elämäni olevan ihan ok ilman lapsiakin.
Se, että joku päättää lapsettomuudestaan tuskin syntyy ihan hetken päähänpistosta. Syyt saattavat olla jo omasta lapsuudesta asti? Osoittaa myös melkoista vastuuntuntoa pystyä tekemään päätös, järkevästi, koska lasten saaminen on pääosin tunteikas päätös. Suurin osa niistä tunteikkaista päätöksistä eivät olekaan johtaneet onneen ja parisuhteen täydellisyyteen, vaan täälläkin ihmisten ajatuksia lukiessa parisuhdeongelmia tuntuu riittävän ja lapsi unohtuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat ihmiset ovat yhteiskunnallisesti suurin tulonsiirroista nettoava ryhmä.
Lapsettomuus tuskin on se "ongelma".
Mua ainakin ketuttais jos jälkeläinen joutuis elämään kyykytys-Suomessa. Työllistyminenkään ei ole nykyään mikään itsestäänselvyys vaan enemmänkin jo luksusta.
Kyllä aikuisen ihmisen pitää osata matkustaa ihan itsenäisesti. Meillä se mene niin päin, että vanhemmat neuvoo lasta toimimaan oikein lentokentällä.
Mä olisin voinut hyvin jäädä lapsettomaksi ellei mieheni olisi halunnut lapsen. Yhteen lapseen jäi lapsiluku.
Hyvä että vanhempasi olivat aikuisiässä sinut saatuaan.