Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvet kumppanin selässä?

Vierailija
19.01.2019 |

Olen vastikään alkanut seurustella miehen kanssa. Kiinnitin jo alussa huomiota hänen selässään oleviin arpiin (eivät ole mitään perus venymisarpia), mutta vasta nyt uskalsin kysyä. Ovat kuulemma lapsuus-/nuoruusajoilta jälkiä vyöllä ja piiskalla hakkaamisesta.

Menin jotenkin aivan vaikeaksi. Mietin miten kamalaa on varmasti ollut tulla hakatuksi vanhempien toimesta. Mutta sitten taas mietin, että miten ne arvet vieläkin näkyvät? Itsellä ei siis ole mitään kokemusta piiskaamisesta, meidän perheessä ei sellaista harrastettu. Mies on siis hieman alle 30-vuotias.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän arvet voi jäädä vaikka koko loppuiäksi.

Vierailija
2/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänpä tiedät elämästä. Ei kaikilla ole ollut yhtä helppoa kuin sinulla. Arvet kyllä pysyy muistona lapsuuden kauhuista kehossa ja mielessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ristiselässä?

Ei oo piiskamisesta, vaan oikeasti raskausarpia.

Vierailija
4/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvethan on usein ikuisia, ehkä vaalenevat vain ajan kanssa punaisesta vaaleanpunaisiksi tai valkoisiksi.

Ihan kamalaa kyllä ajatella, että jotakuta on pahoinpidelty niin pahasti kotonaan, että iho on arpeutunutkin :(

Ei ainakaan "appivanhempien" kanssa tartte paljoa olla tekemisissä vaikka teidän suhde tuosta kehittyisikin.

Vierailija
5/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt yritä kehittää mitään draamaa. Raskausarpia ne on. Onko ukko läski tai onko ollut?

Vierailija
6/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielessä hautaan saakka.

Vierailija
7/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain temmiä pienenä, mutta ei kyllä mitään arpia jäänyt. Lapsilla iho uusiutuu nopeasti. Pitää olla veitsellä viillettyä melkein, jotta aikuisena olisi arpia lapsuuden väkivallasta?

Vierailija
8/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan totta. Ystäväni miestä oli hakattu lapsena remmeillä ja johdoilla ja hänellä on kamalat arvet siitä raskaana muistona. Toki paljon muutakin haittaa ollut tuosta kamalasta ajasta elämässään myöhemminkin.

Vierailija
9/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin tuo mies, niin en välttämättä pitäisi siitä, että asiasta keskusteltaisiin tietämättäni netissä.

Vierailija
10/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se rumilus.

Vierailija
11/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajuja sexileikkejä harrastanut.

Vierailija
12/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin tuo mies, niin en välttämättä pitäisi siitä, että asiasta keskusteltaisiin tietämättäni netissä.

Luuletko, että hän on ainut joka tuollaisesta kärsii. EI kukaan tiedä kestä täällä puhutaan.

Kotiväkivalta on suuri tabu , mutta valitettavan yleistä Suomessa.

Vierailija
13/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon ihotyypistä miten arvet häviää. Itse myös paljon arpia lapsuuden kommelluksista jotka eivät ole hävinneet mihinkään. Sitten naamaan minulla ei jää mitään arpia vaan katoavat samantien.

Vierailija
14/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle jää arpia, haavat paranee ja arvet häviää pikkuhiljaa, ainut arpi on kädessä kun sitä tikattiin ja haava aukesi tikeistä huolimatta.

Sormi on mennyt 2v sitten irtipoikki ja kohdat mistä nahat on vedetty sormentyngän yli näkyy ihan haaleat viivat.

Vierailija
15/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että hän on ainut joka tuollaisesta kärsii. EI kukaan tiedä kestä täällä puhutaan.

Kotiväkivalta on suuri tabu , mutta valitettavan yleistä Suomessa.

En tarkoita tunnistamista, vaan sitä, että ainakin itse haluaisin tietää, jos joku kirjoittelisi hänelle uskomastani yksityisestä asiasta netin keskustelupalstalle kertomatta siitä minulle.

Vierailija
16/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin aikoinaan miehen kanssa, joka sanoi äitinsä piiskanneen pienenä ja uskoi oikeasti arpien tulleen siitä. Varmasti äiti olikin piiskannut, mutta ihan selkeitä venymisarpia olivat, nuoruuden kasvupyrähdyksestä. Niitä on monilla varsinkin vähän pidemmillä miehillä.

Vierailija
17/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa keino on kysyä. Itsellä on arpia lapsuudesta vesirokon ja metikössä römyämisen, sekä koulun liikkatuntien seurauksesta.

Vierailija
18/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exällä oli isoja arpiä selässä, mutta väitti, ettei tiennyt mistä ne ovat tulleet. Veikkaan kyllä muijan kynsiä, ei vaan kehdannut sanoa. Häntä ei ole kuulemma piesty.

Vierailija
19/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Image:A woman's domestic abuse scars before her tattoo

Tuon kuvatekstin kohdalla on tällä sivulla esim. jälkiä väkivallan arvista-

https://news.sky.com/story/how-battered-wives-are-erasing-the-past-as-r…

Vierailija
20/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on kans arpia selässä. Erilaisia kuin raskausarvet. Näyttävät juuri siltä, että on hakattu. M Kysyin niistä joskus, muttei muistanut. Voiko lapsuuden pahoinpitelyn unohtaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi