Miten minusta tulisi onnellinen
En tunne onnellisuutta. Tämä on raskasta, tuntuu että elämä menee hukkaan. Haluan olla onnellinen.
Teen samoja asioita, joista ennen tulin onnelliseksi. Nyt ei tunnu miltään. Olen yrittänyt kokeilla jotain uutta, ei tunnu miltään.
Syynä tähän on varmaankin parisuhdekriisi, josta ei kuitenkaan tullut eroa. Ei pettämistä, ei mitään ylitsepääsemätöntä.
Miten minusta tulisi taas onnellinen? Mikään ei tunnu hyvältä.
Kommentit (34)
Jos puolisosi on masentunut ja vähän hukassa? Auttaisiko teillä pariterapia? Vaikka seurakunnan ilmainen? Minkä ikäisiä olette? Onko lapsia? Joku ikäkriisi?
Vierailija kirjoitti:
Jos puolisosi on masentunut ja vähän hukassa? Auttaisiko teillä pariterapia? Vaikka seurakunnan ilmainen? Minkä ikäisiä olette? Onko lapsia? Joku ikäkriisi?
Ei puolisollani mitään hätää ole. Eikä hän enää halua erota. Minä en vain tunne iloa enää mistään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi onnellisuuden, tai sen metsstämisen tulisi olla elämän suurin tavoite? Onnellisuuden tavoittelu tekee itsessään jo onnettomaksi. Elämä on aaltoliikettä ja siihen kuuluu paljon myös pa*kaa ja pa*koja päiviä. Sen sijaan, kiinnitä huomiotasi niihin asioihin mitkä on elämässäsi hyvin ja tunne niistä kiitollisuutta. Pienet hetket ja asiat ovat sitä "onnellisuutta", et vain näe sitä vaan otat ne itsestäänselvyytenä. Jopa ne paskat ajat parisuhteessa voivat olla lopulta siunaus ja tie parempaan.
T.35v, terve, lapseton, naimaton ja monessa suossa keitetty.
Olen aina ollut kiitollinen pienestä. Nyt vain en ole ollut onnellinen viikkoihin, kuukausiin. Vaikka edelleen olen kiitollinen. Oikeasti raskasta kun koskaan ei tunnu hyvältä. En tunne iloa.
Ap
Vaikutat masentuneelta, joka voi johtua myös parisuhteesta (tai sitten ei). Menneisyydestäsi on saattanut nousta jotain pintaan käsiteltäväksi. Joka tapauksessa, mene ihmeessä terapiaan, siitä ei ole koskaan ollut kellekään haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi onnellisuuden, tai sen metsstämisen tulisi olla elämän suurin tavoite? Onnellisuuden tavoittelu tekee itsessään jo onnettomaksi. Elämä on aaltoliikettä ja siihen kuuluu paljon myös pa*kaa ja pa*koja päiviä. Sen sijaan, kiinnitä huomiotasi niihin asioihin mitkä on elämässäsi hyvin ja tunne niistä kiitollisuutta. Pienet hetket ja asiat ovat sitä "onnellisuutta", et vain näe sitä vaan otat ne itsestäänselvyytenä. Jopa ne paskat ajat parisuhteessa voivat olla lopulta siunaus ja tie parempaan.
T.35v, terve, lapseton, naimaton ja monessa suossa keitetty.
Olen aina ollut kiitollinen pienestä. Nyt vain en ole ollut onnellinen viikkoihin, kuukausiin. Vaikka edelleen olen kiitollinen. Oikeasti raskasta kun koskaan ei tunnu hyvältä. En tunne iloa.
ApVaikutat masentuneelta, joka voi johtua myös parisuhteesta (tai sitten ei). Menneisyydestäsi on saattanut nousta jotain pintaan käsiteltäväksi. Joka tapauksessa, mene ihmeessä terapiaan, siitä ei ole koskaan ollut kellekään haittaa.
Onko se niin helppoa että vain menee? Pääseekö julkiselle puolelle miten? Ei minulla ole rahaa mennä yksityiselle. Ap
Tee tutkitusti onnellisuutta lisääviä asioita, esim. Pidä kiitollisuuspäiväkirjaa, johon kirjoitat joka päivä 3-5 eri asiaa, joista voit olla tänään kiitollinen. Älä toista itseäsi vaan etsi joka pv uudet kiitollisuudenaiheet. Ala tehdä hyvää, esim käy kerran viikossa vanhuksen luona tms pyyteettömästi. Jne.
sori vaan mutta näin ikisinkkuna todella vaikea ymmärtää naisia joilla on mies ja valittavat että ovat joko yksinäisiä, onnettomia tai masentuneita. Elä 30 v ilman minkäänlaista kokemusta rakkaudesta ja tule sitten valittamaan.
Elämän ei tarvitse olla onnen tavoittelua. Voi myös ihan rehellisesti vetää elämää onnettomana ja tarpoa läpi harmaita päiviä puolivaloilla. Se on ookoo. Se on sallittua. Kiitollisuus menneistä onnen hetkistä auttaa mielen pohjalla.
Puskemalla onni ei ainakaan sieluun synny.
Tulevaisuus voi antaa tiellesi onnen helkähdyksiä. Uusia ihmisiä tai asioita, joista inspiroidut.
Joka tapauksessa toivon kaikille hyviä talvipäiviä, oli onnellinen tai ei.
T: N 28,
Vierailija kirjoitti:
sori vaan mutta näin ikisinkkuna todella vaikea ymmärtää naisia joilla on mies ja valittavat että ovat joko yksinäisiä, onnettomia tai masentuneita. Elä 30 v ilman minkäänlaista kokemusta rakkaudesta ja tule sitten valittamaan.
Ja joillekin onni on juuri sitä että saa olla ikisinkku :). Kaikki ei sovi kaikille. Toisen onni on toisen onnettomuus.
Kerro syy, miksi puolisosi halusi erota? Mikä sai hänet muuttamaan mielensä? Jos olet nainen, niin veikkaan kuitenkin että puolisollasi oli toinen nainen, koska mieksi muuten olisi halunnut erota ja muutti mielensä? Ja hällä ei mitään masennusta tai syytä siihen, että halusi erota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja joillekin onni on juuri sitä että saa olla ikisinkku :). Kaikki ei sovi kaikille. Toisen onni on toisen onnettomuus.
Kaikille ei sinkkuus sovi, varsinkaan jos eivät ole siihen tottuneet. Tääl yksi sellainen, joka ahdistuu ihan hirveästi kun ei ole ketään jota palvella ja passata. En nauti itsenäisyydestäni yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Kerro syy, miksi puolisosi halusi erota? Mikä sai hänet muuttamaan mielensä? Jos olet nainen, niin veikkaan kuitenkin että puolisollasi oli toinen nainen, koska mieksi muuten olisi halunnut erota ja muutti mielensä? Ja hällä ei mitään masennusta tai syytä siihen, että halusi erota?
Elämässämme oli stressiä ja rahahuolia sekä riitelyä. Muita ei ollut, ellei hän sitten ollut ihastunut, mutta fyysisesti hän ei ole voinut pettää. Halusi jatkaa koska rakastaa minua. Halusi että saamme parisuhteen toimimaan paremmin. Tässä olemmekin onnistuneet. Minä en vain enää tunne iloa mistään. Ap
Se ettei tunne iloa yhtään mistään, viittaa masennukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla eri päihteillä saavuttaa onnellisen olotilan. Oletko kokeillut esimerkiksi taikasieniä tai kannabista?
En, enkä aio. Alkoholi ei tuo onnellisuutta, ei aiemmin eikä nyt. Ap
Siinä olet ihan oikeassa, että alkoholi ei ole tie onneen. Taikasienet ja kannabis kuitenkin on täysin eri asia.
Ap