Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se voimakas tunne, kun olet menossa viettämään laatuaikaa kaverisi kanssa ja hänellä on lapsi ja/tai puoliso mukana pilaamassa kaveriajan

Vierailija
19.01.2019 |

Taas kerran jouduin uhriksi. Odotettu ja rentouttava olo kaverin kanssa olikin stressaavaa ja ärsyttävää kommunikointia 6-vuotiaan lapsen kanssa ja puheenaiheet kaverinkin kanssa lähinnä kaikkea epäkiinnostavaa, koska "kielletyt korvat" olivat paikalla varmistamassa sen, ettei voinut puhua asioista kuten haluaisi. Myöhemmin sitten tuli vielä kaverin puolisokin paikalle ja siinä vaiheessa minulle muistuikin yhtä sun toista tekemistä mieleen, joiden vuoksi täytyi vaihtaa maisemaa. Niin ikävältä kuin se kuulostaakin, niin totuus on, että moni hyvä kaveri on pilattu puolisolla ja/tai viimeistään lapsella. Onneksi on vielä pari hyvää ystävää, joilla ei ole lapsia ja jotka eivät raahaa parempaa puoliskoaan joka paikkaan mukaan.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihehan on sinänsä aika tabu. Tai otappa aihe puheeksi, kun joku kaverisi on raahannut penskansa mukaan ja olet todella ilkeä ja paha ihminen. Sen vuoksi monet hyväksyvät hiljaa ilonpilaajien läsnäolon.

Vierailija
22/28 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua! Eilen menin kutsuttuna kyläilemään kaverin luona, joka on yksinhuoltaja-äiti. Lapsi oli siis kotona tietenkin eikä siinä mitään, mutta uuden miesystävän läsnäolosta minulle ei etukäteen mainittu mitään. Hieman kyllä ärsytti, kun tuntui ettei tuntemattoman miehen aikana haluaisi puhua mistään omista henkilökohtaisemmista jutuista. Tosin onpa tuo kaveri tehnyt näin joskus ennenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on paljon tätä ajattelua, että lapsi mukaan kaikkialle,.ja että lasten täytyy sopeutua elämään vanhempien elämää. Mä tunnen itseni ihan kummajaiseksi, kun mulle on luontevaa toimia ihan päinvastoin. Mun mielestä pienten lasten ei tarvitse istua tuntikaupalla illallispöydässä, tai konserteissa, tai kuuntelemassa aikuisten jaaritteluja, tai osattava väkisin leikkiä just niiden mun parhaiden kaverien lasten kanssa.

Mutta toisaalta todellakin haluan nähdä kavereitani ilman lapsia. Vaikka olisi kuinka hyvinkasvatetut lapset niin totta ihmeessa on eri asia nähdä lasten kanssa ja ilman. Ei parhaitenkaan kasvatettu lapsi jaksa kauaa kuunnella aikuisten juttuja keskeyttämättä, ja se keskeyttäminen nyt vaan on rasittavaa.

Vierailija
24/28 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää, että jotkut kavereistani ovat ymmärtäneet kaverisuhteemme aivan oikein, enkä ole kuin ohimennen tavannut näiden muutaman ymmärtävän kaverin lapset tai puolison. Ap

Vierailija
25/28 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset tollikat tekee tuota vaikka ovat ensin itse nähneet, kun toiset kaverit ovat lisääntyneet jo ennen heitä.

Pakottavat meidät muut olemaan lapsiensa kanssa. Voe helevetti mitä touhua.

Vierailija
26/28 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laajennetaan vielä niihin, jotka tuovat työporukan vapaamuotoiseen virkistyspäivään lapset mukaan.  Ei olla sovittu sillä kertaa lapsitapahtumaa, vaan oltaisiin aikuisten porukalla esim. pururadalla ja sen päälle grillaamassa.  Siinä pari lasta kieppuu ympärillä, kun yksi ei ole viitsinyt hankkia lapsenvahtia tai jäädä sen puuttuessa pois.

Huonostipa olitte sopineet aikuisten porukasta. Oliko selkeästi sovittu, ettei kukaan ota lapsia mukaan?

Vierailija
27/28 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Mutta lapset kasvavat. Ystävän 13-vuotiasta ei todellakaan enää kiinnosta olla mukana tapaamisissa.

Vierailija
28/28 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ymmärrä, kun sanon kaverille etukäteen, että on 30 min aikaa kahvitella ennen kuin haen lapsenpäivähoidosta, niin kaveri on 15 min myöhässäja hermostuu, kun minun täytyy lähteä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi