Mikä syynä, jos keski-ikäisen miehen ulkonäkö rupsahtaa äkillisesti?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kuin naisilla, ikääntyminen, kehossa on vähemmän vettä. Mieti mitä kuivatuille luumuille esim tapahtuu.
Lähinnä sitä tarkoitin, kun mies lakkaa huolehtimasta itsestään, en siis mitään rupsahdus "ryppyjä".
Hän käyttää aikansa johonkin mukavampaan. Ei tuossa sen kummempaa tarvitse olla, näin minäkin. Hyvänä puolena naiset pysyvät poissa jaloista ja saan keskittyä omiin juttuihini ilma häiriötekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Niin miehillä, kuin niillä kolmellakymmenellä kuudella muullakin sukupuolella, kaikilla käy sama juttu. Sen nimi on vanheneminen. Ihon kimmoisuus ja heleys poistuu, painoa kertyy, hiusraja karkaa ja hampaisiin tulee eroosiota. Noin niin kuin muutamia mainitakseni. Sitä se ikääntyminen on. Ei siitä kannata kenenkään ressiä ottaa, se tulee ihan jokaiselle. Aivan joka ainoalle meistä, olit sitten missi, malli tai miljonääri.
No, normaalista vanhenemisesta ei tässä nyt puhuta vaan äkillisestä muutoksesta olemuksessa eli ulkopuolinenkin huomaa että jotakin on "pielessä".
Miehet rupsahtaa vasta keski-iässä , naiset rupsahtaa jo paljon ennen sitä
Alkoholisoituminen ja siihen liittyvät ryyppytputket saavat aikaan välinpitämättömyyttä ulkonäössä ja hygieniasta ja se voi näkyä nopeastikin.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisoituminen ja siihen liittyvät ryyppytputket saavat aikaan välinpitämättömyyttä ulkonäössä ja hygieniasta ja se voi näkyä nopeastikin.
Minä käytin vuoden verran päihteitä päivittäin, jolloin mm. kasvojen ihon puhdistaminen ja hampaiden peseminen jäi satunnaiseksi, ja sen vuoden aikana vanhenin huomattavasti. Turvotuksen jålkeen poskille ja nenänpieliin jäi katkenneita verisuonia, joita ei ennen ollut, ja hampaat jäivät pysyvästi hoitamattoman näköisiksi.
Toinen vanhenemisaalto tuli, kun jouduin syömään kovan kortisonikuurin, joka tiputti hiuksia ja ohensi ihon aiheuttaen kasvojen jatkuvan punoituksen.
Miehillä on muuten tuossa rupsahtamisen tahdissa enemmän eroja kuin naisilla. Jotkut rupsahtavat jo parikymppisenä: pappaantuvat, ulkoisesti, vatsa kasvaa ja hiukset tippuvat päästä. Jotkut näyttävät vielä 30-vuotiainakin ihan samalta kuin 20-vuotiaina.
Elintavat vaikuttavat, mutta vieläkin enemmän varmasti geenit. Puute, sairaudet ja vastoinkäymiset näkyvät ulkonäössä ihan monen sukupolven takaa tutkitusti.
Olen 32v. nainen miesvaltaisessa työpaikassa ja tehnyt pari havaintoa.
Työtuttavissani kaksi on saanut lähes 5-kymppisenä uudessa liitossa iltatähdet. Raskasta näemmä on, koska ovat molemmat vanhentuneet silmissä. Töistä juoksevat päiväkotiin ja lasten korvatulehdukset valvottaa.
Toisilla samanikäisillä työkavereilla on jo aikuiset lapset ja ovat ihan erilaisia ja erinäköisen. Matkustavat, harrastavat yms. ja oikein loistavat. Elämä on vapaata ja levätäkin saa.
Tuttavamiehellä selkäkipu. Loppui liikunta, joten paino alkoi nousta ihan hillittömästi. Nukkuu huonosti ja syö lääkkeitä. Lääkkeet on semmoista myrkkyä, että näkyy äkkiä ihossakin. Tähän päälle työttömyys, joka masentaa. Sairausloma ei ollut mitään, mutta kun keski-ikäinen ja selkävaivainen jää työttömäksi, se on aika epätodennäköistä että enää edes työllistyy. Ei ihme, että vanhenee 10 v vuodessa.
Viina. Tupakan aiheuttama tuho. Huono ruokavalio. Vähäinen nukkuminen. Stressi.
Ikävämpi mahdollisuus on sairaus tai vakava sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Työtuttavissani kaksi on saanut lähes 5-kymppisenä uudessa liitossa iltatähdet. Raskasta näemmä on, koska ovat molemmat vanhentuneet silmissä. Töistä juoksevat päiväkotiin ja lasten korvatulehdukset valvottaa.
Toisilla samanikäisillä työkavereilla on jo aikuiset lapset ja ovat ihan erilaisia ja erinäköisen. Matkustavat, harrastavat yms. ja oikein loistavat. Elämä on vapaata ja levätäkin saa.
No tämä kyllä ehdottomasti! Näitä näkee, harmaahapsinen mies lykkää lastenvaunuja, silmien alla pussit ja naama sen näköinen kuin olisi viikon juonut putkeen. Kyllä mun mies aina ihmettelee, että mikä pakko niitä lapsia on tehdä vielä viisikymppisenä? Onhan se vähän ymmärrettävämpää tietysti, jos ei ole ennestään lapsia, mutta jos on jo yhden pesueen kasvattanut, niin alkaa sitten kaiken alusta. Just kun elämä on taas helppoa ja saisi elää vapaasti ja nauttien ehkä parikymmentä vuotta ennen vanhuuden vaivoja, niin ei...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä kyllä ehdottomasti! Näitä näkee, harmaahapsinen mies lykkää lastenvaunuja, silmien alla pussit ja naama sen näköinen kuin olisi viikon juonut putkeen. Kyllä mun mies aina ihmettelee, että mikä pakko niitä lapsia on tehdä vielä viisikymppisenä? Onhan se vähän ymmärrettävämpää tietysti, jos ei ole ennestään lapsia, mutta jos on jo yhden pesueen kasvattanut, niin alkaa sitten kaiken alusta. Just kun elämä on taas helppoa ja saisi elää vapaasti ja nauttien ehkä parikymmentä vuotta ennen vanhuuden vaivoja, niin ei...
Joo ei ymmärrä. Olen itse kohta viisikymppinen nainen ja näitä lastenvaunuja lykkiviä miehiä on aika paljon. Ekat lapset aikuisia ja siihen tehdään sitten vielä pari pikkulasta. Eikä se selvästi aina niin hauskaa lopulta olekaan, kun kaverit jo touhuavat ihan jotain muuta.
On se vähän sellaista katkeraa, kun kaveriporukka on lähdössä viikoksi Lappiin vaimojen kera ja itse menee lähileikkipuistoon pulkkailemaan. Vaimostakin kehkeytynyt samanlainen äitihahmo kun exästäkin. Mutta valintojahan nämä.
kaiken takana on nainen
-Matti ja Teppo-
Testo pitää nuorekkaana ja monella se laskee 40v jälkeen. Muutos voi olla tosi nopea.
Miehellä on tylsää, kotona ryppynaama, näkättävä muija.
50+ tarvitsee uuden, nuoren naisen ja johan alkaa ulkonäkö ja uudet vaatteet kiinnostaa.
Näinhän se on nähty!
Eikö miehillekin iske "vaihdevuodet" vaikkei yhtä äkillisesti. Mutta siinä 40, viimeistään 50 v kieppeillä testosteronitasot lähtevät laskuun. Rupsahtaminen on vähän ikävä sana, kuulostaa kuin "menisi pilalle". Mutta vanhenee selvästi eikä ole enää parhaimmillaan. Ei kyllä kuulosta tuo sen paremmalta :D
Minä olen huomannut aivan päinvastaista, mutta olenkin kai tarkkaillut vain naisia. Moni alkaa oikein hehkumaan erottuaan, kun stressi viimein hellittää. Voiko se miehillä sitten olla jotenkin toisinpäin?