Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitajan työ vuodeosastolla?

Vierailija
18.01.2019 |

Millaista on sairaanhoitajan työ vuodeosastoilla? Minua ei mikään perushoito todellakaan pelota, voin ihan hyvin sellaista tehdä.. täysin luonnollisia asioita.

Mites muuten? Millaista se on? Varsinkin jos potilaat vaihtuu 2-5 päivän välein?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu vaan harkassa siellä :D.

Itse asiassa tykkäsin kyllä! Mulla oli kunnon ennakko-odotukset ja ajattelin ettei varmasti oo yhtään mun juttu. Tein siis sisätautien harkan vuodeosastolla.

Sillä osastolla myös potilaat vaihtu tiuhaan, melkeen joka vuorossa oli eri potilaat. Tämä oli tosi hyvä asia, jos joku potilas oli inhottava, niin seuraavassa vuorossasi hän ei enää todennäköisesti ollut siellä. Tosin inhottavia potilaita ei kyllä edes ollut, tai inhottava on väärä sana kuvaamaan... Haastava/vaativa olisi ehkä parempi sana. Pääosin potilaat oli tosi mukavia, samoin omaiset. Omalle kohdalleni ei sattunut 7 viikon aikana yhtäkään hankalaa omaista, mutta joillain sellaisia kyllä oli.

Vuodeosastolla on tietty "rytmi" joka vuorossa ja siihen tottuu nopeasti. Luonnollisesti kyseessä 3-vuorotyö. Monet tykkäävät tehdä tuplavuoroja jolloin ei tarvinnut tulla päivittäin työpaikalle, kun yhtenä päivänä teki kaksi vuoroa kerralla. Moni sanoi näitä tuplavuoroja "lepposaksi" ja "mukavaksi" mitäköhän sillä tarkoittivat, en tiedä.

Mutta siis riippuu tosi paljon vuodeosastosta mitä siellä on..onko sisätautien vuodeosasto, kirurginen vuodeosasto vai mikä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän