Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No just! Sen kerran kun matkustan Helsinkiin niin kuulen että äitini on menossa sinne myös!

Vierailija
18.01.2019 |

Halusin hetken omaa tilaa ja suunnittelin jo kuukausia sitten itselleni, ihan vain itselleni matkaa. Että saa hetken olla omissa oloissaan, arjessa ei koskaan saa. En asu äitini kanssa samassa talossa, mutta samalla kerrostaloalueella kuitenkin, ja kun häntä täytyy arjessa auttaa aina välillä niin se on kuin samassa taloudessa asuisi. Olen valmistellut matkan kaikilta salaa, ettei kukaan änkeä mukaan (kuulostaa uskomattomalta, mutta tämä voisi jopa oikeasti tapahtua). Vaan nytpä kuulen äidiltäni että hänpä on lähdössä Helsinkiin juuri siinä samana viikonloppuna!! Stna! Kun ollaan siellä taas samassa kaupungissa niin pakkohan sitä on treffata, pommittaa muuten viesteillä eli reissu pilalla joka tapauksessa. Enkä voi salata omaa reissuani häneltä, koska olisin muutenkin kertonut hänelle mutta ihan viime tingassa. Kun ollaan näin lähellä toisiamme niin on pakko raportoida milloin ei ole kotona, koska sen huomaa jos ei ole. Menee vaan reissu ihan hukkaan, kun tuntuu kuin ei mihinkään lähtisi, äidin lätinää pitää iuunnella kuten arkenakin. Äitini ei tätä oman tilan tarvetta voi ymmärtää, hän viihtyisi seurassani loputtomiin. Mutta minä todella tarvitsen välillä omaa tilaa, enkä edes erityisemmin tykkää äitini seurasta.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes kerro(i)t äidillesi, että olet menissa Helsinkiin samana viikonloppuna kuin hän.

Se tulee ilmi pakostakin. Kun olen matkoilla, en ole joka päivä käymässä hänen luonaan ja silloin pitää tehdä vähän järjestelyjä etukäteen. Eli asiaa ei voi jättää kertomatta.

Mutta Helsinkiin hän pääsee avuttakin?

No matkoilla ei tarvitse tehdä kodinhoidollisia hommia, sen kun vain nukkuu hotellihuoneessa ja syö ravintolassa.

Matka vaatii sen verran ponnisteluja, että jos niihin pystyy ilman apua, ihmettelen, miten ei pysty elämään itsenäistä elämää muutenkin, kodinhoitoa myöten. Haluaako hän ripustautua sinuun ja tällä auttamisjutulla tekee sen?

Tämä on tosiaan kummallista. Ap, laita kännykkö kiinni matkasi ajaksi. Kumpikin saatte ja ansaitsette ihan oman reissun itseksenne. Älä tapaa äitiäsi, vaan pidä ihan oma loma!. Tuskin törmäätte täällä.

N43 Helsingistä

Vierailija
42/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin moni: miksi äidille on kerrottava, että menet nimenomaan Helsinkiin? Valehtele, että menet Tampereelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap taloudellisesti riippuvainen äidistään? Vai pelkästään henkisesti?

Vierailija
44/53 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on asettanut minulle ansan. Lähetti etukäteen viestin, milloin menee keksimälleen tapaamispaikalle, odottaa nyt tällä yksipuolisella sopimuksella minun tulevan sinne. En haluaisi pahoittaa äitini mieltä, mutta toisaalta en myöskään haluaisi nyt tavata häntä. Mutta sitten kun en vastaa viesteihin enkä ilmesty paikalle, pommitetaan puheluilla koko loppupäivä, niin että se häiritsee omaa lomailuani. Pahinta on, että äitini ei tunnu edes tajuavan, miten rasittavaa tuollainen on.

Ap

Vierailija
45/53 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini on asettanut minulle ansan. Lähetti etukäteen viestin, milloin menee keksimälleen tapaamispaikalle, odottaa nyt tällä yksipuolisella sopimuksella minun tulevan sinne. En haluaisi pahoittaa äitini mieltä, mutta toisaalta en myöskään haluaisi nyt tavata häntä. Mutta sitten kun en vastaa viesteihin enkä ilmesty paikalle, pommitetaan puheluilla koko loppupäivä, niin että se häiritsee omaa lomailuani. Pahinta on, että äitini ei tunnu edes tajuavan, miten rasittavaa tuollainen on.

Ap

Vastaa viestillä, että sinulla on muuta tärkeää menoa ja puhelin pitää laittaa äänettömälle.

Miksi edes kerroit matkastasi? Jotenkin olet riippuvainen äitisi huomiosta ja tykkäät siitä, että hän tarvii sinua?!?

Vierailija
46/53 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

O

Vierailija
47/53 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes kerro(i)t äidillesi, että olet menissa Helsinkiin samana viikonloppuna kuin hän.

Se tulee ilmi pakostakin. Kun olen matkoilla, en ole joka päivä käymässä hänen luonaan ja silloin pitää tehdä vähän järjestelyjä etukäteen. Eli asiaa ei voi jättää kertomatta.

Huono selitys. Jos kerran äitisi on lähdössä Helsinkiin, ei sinun tarvitse käydä silloin hänen luonaan aikä mitään järjestelyjä etukäteen tarvita.

Vierailija
48/53 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono selitys. Jos kerran äitisi on lähdössä Helsinkiin, ei sinun tarvitse käydä silloin hänen luonaan aikä mitään järjestelyjä etukäteen tarvita.

Näinhän se olisi mutta ehdin ilmoittaa hänelle omasta matkastani ennen kuin kuulin että hänkin on menossa.

Vierailija
49/53 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos äitisi lähtee samaan aikaan reissuun, eihän sinun tarvitse edes viime tingassa hänelle omasta reissustasi kertoa. Kun ei hänkään ole kotona tai sinun asuntoasi vahtimassa. Toivottavasti ette vai osu samaan liikennevälineeseen matkan aikana.

Vierailija
50/53 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta Helsinkiin hän pääsee avuttakin?

No matkoilla ei tarvitse tehdä kodinhoidollisia hommia, sen kun vain nukkuu hotellihuoneessa ja syö ravintolassa.

Mistä se tietää sinun olevan hesassa kun itse nukkuu hotellihuoneessa?

Vierailija
51/53 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan miettinyt, että miksi olet äidillesi tärkeä? Tai miksi hän sinussa riippuu, tai hänen on vaikea elää itsenäistä elämää?

Monet äidit haluaisivat aidosti viettää aikaa aikuisten lastensa kanssa. Mutta nämä aikuiset lapset eivät halua olla tekemisissä äitiensä, vanhempiensa kanssa ollenkaan. Tätä minä vähän ihmettelen. Miksi aikuiset naiset inhoavat äitejään? Tuntuu vähän murrosikäiseltä.

Onnistuisiko ihmissuhteet paremmin, jos kohtelisit äitiäsi kunnioittavasti, aikuismaisesti ja kohteliaasti? Ihmettelen suuresti, että joku ylpeilee sillä, että sanoo äidilleen kaikissa asioissa "ei" - vaikka luultavasti äidillä on ollut ihan hyviä ajatuksia, ehdotuksia, jne.

Monet äidit - kuten minä - odotan että lapsistani, tyttäristäni, kasvaisi oikeita aikuisia. Tasapainoisia, iloisia, onnellisia, joilla ei ole tarve kyykyttää ketään, olla epäkohtelias ja epäkunnioittava kenellekään. Edes omalle äidille, sillä likasangolle.

Yleisesti ottaen monet vanhemmat ovat tehneet kaikkensa lasten hyväksi. Suomessa ei kunnioiteta tippaakaan vanhempia - vähiten äitiä, joka todellisuudessa on tehnyt arvokkaan kasvatustyön omista tarpeista luopuen.

Monelle tämän ketjun kirjoittajalle sanon, että kunhan teillä aikanaan omat lapsenne käyttäytyvät teitä kohtaan samoin kuin te äitejänne kohtaan - niin sitten tiedätte miltä kaltoinkohdellusta äidistä tuntuu!

Onneksi itse osaan elää nykyään tosi itsenäistä elämää. Se on parasta, kun lapset kasvavat. Minä en oikeastaan tarvitse heitä mihinkään, eivätkä he minua. Toki tykkään viettää aikaa yhdessä, silloin kun minulle sopii - mutta en odota ollenkaan, että aikuiset lapseni viettäisivät aikaa kanssani.

Minä en tarvitse ketään - eikä minua tarvita. Vapauttavaa!

Vierailija
52/53 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se olisi mutta ehdin ilmoittaa hänelle omasta matkastani ennen kuin kuulin että hänkin on menossa.

"Olen valmistellut matkan kaikilta salaa, ettei kukaan änkeä mukaan"

Vierailija
53/53 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pidempään odotat eroa, sitä vaikeampaa on kun hän vanhenee.

Sinun on hylättävä hänen riippuvuutensa.

Jos lähtee johonkin, siitä voi ilmoittaa kun on jo menossa. Tai kun olet jo Hesassa. Hänelle et voi mitään mutta itsesi voit pelastaa.