Mikä mättää, kun posti vie paketit väkisin postiin eikä automaattiin?
Ja automaattiin ne on tilattu, ihan siksi, että kulkumatkaa tulee nyt 5km suuntaansa. Vieressä n. 400 metrin päässä olisi kuitenkin toinen automaatti, jos yks sattuisi olemaan täynnä.
Postille ei voi edes valittaa, työntekijät kun ei oo omia vaan kaupan kassoja, puhelut maksaa 2+ eur kipale (oon itsekin ihan oikeen firman aspassa ja meillä ei mee mitään lisäkuluja), nettisivu mainostaa chattia mut linkkiä ei löydy, "muu palaute" - kohdassa voi tyyliin toivoa postimerkkiä!?!
Mitä hittoa tolla puljulla kukaan enää tekee? Johto vetää vaan puolen miljoonan vuosipalkkioita. Voimaton pakkasraivo sentään!
Kommentit (44)
Yks postinjakaja tässä... Seurannassa olevat paketit ainakin omassa toimipisteessäni otetaan aina mukaan reitille ja pyritään toimittamaan luukusta tai ihan soittamalla ovikelloa. Useimmiten kukaan ei avaa. Joskus jalat näkyvät silti postiluukusta. Joskus haistatellaan ja ollaan vihaisia siitä, että häiritään. Useimmiten kuitenkin ihmiset on ihan asiallisia.
Vierailija kirjoitti:
Yks postinjakaja tässä... Seurannassa olevat paketit ainakin omassa toimipisteessäni otetaan aina mukaan reitille ja pyritään toimittamaan luukusta tai ihan soittamalla ovikelloa. Useimmiten kukaan ei avaa. Joskus jalat näkyvät silti postiluukusta. Joskus haistatellaan ja ollaan vihaisia siitä, että häiritään. Useimmiten kuitenkin ihmiset on ihan asiallisia.
Nyt puhut eri asiasta, kotiinkuljetuspaketeista. Joita tosin meilläkään ei usein kotiin saa, vaikka ollaan kotona ja yritetään kytätä silloin kun tiedetään että pitäisi tulla seurannan mukaan.
Ihmiset eivät hae pakettejaan sieltä automaatista ajoissa niin se on koko ajan täynnä.
Tämän takia tilaan aina kotiinkuljetuksen ja kyllä mulle paketit on aina toimitettu sovitusti. Jyväskylässä asun.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät hae pakettejaan sieltä automaatista ajoissa niin se on koko ajan täynnä.
Piti lisätä vielä, että joulun alla kun tilasin pakettiautomaattiin niin sinnehän se paketti myös meni. Miksi? Koska ihmiset hakivat pakettinsa silloin heti pois sieltä automaatista, että saivat lahjat paketoitua ajoissa. Sitten joulun jälkeen kun tilasin automaattiin, niin paketti meni tietenkin postiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole kuin hyviä kokemuksia postista. Ja hui kauheeta jos postiin 5 km. Siis kauheeta.
Maksoin siitä, etten lähde samaa matkaa ajamaan tuotetta hakemaan suoraan kaupasta. Toisin sanoen tyhjästä. Pieni paketti kyseessä, ihan lokerokokoinen.
Tajusin tässä, että postiahan mun valitus ei kiinnosta, koska en itse tilaa palvelua.
Ajattelin sit tehdä ystävällisen palautteen Verkkokauppa.comille, joka toimituksen todellisuudessa tilaa. En kohta viitti heiltäkään ostaa mitään, jos aina pitää varautua täyshyödyttömään kaupunginosamatkailuun, ei oo ees keskustassa työmatkalla. Suosittelen muitakin jättämään palautteita suoraan kaupoille, ehkä niiden kertyessä kaupat joko painostavat postia parempaan palveluun tai vaihtavat toimiviin kuljetusyhtiöihin.
Olisin maksanut mielelläni muutaman euron lisääkin siitä edestä, että aika säästyy, eikä tuo itse kulkeminenkaan ilmaista ole. Ap.
Tein itse tänään viimeksi samasta syystä palautteen eräälle urheilukaupalle. Smartpostista olisin napannut paketin muutamassa sekunnissa, nyt jonottelin Postin pisteessä puoli tuntia, jotta sain paketin käsiini. Varsinaista asiakaspalvelua.
Yhtäkkiä maaseudun pakettiautomaatit on nykyään aina täynnä! EN NIIN USKO! Kaksi pakettia ohjautunut postiin vaikka tilaan automaattiin! Ap, olen kanssasi yhtä pahalla päällä postin toiminnasta.
No ei nämä asiat ihan niin yksinkertaisia ole.
Postin rekka menee automaatilta toiselle, ei se kuski voi lähteä viemään esimerkiksi edelliseen automaattiin uudestaan jos on täynnä vaan paketit nakataan rekkaan ja viedään postille.
Sitten taas joku valittaa siitä että on viety eri automaattiin. Kuskin pitäisi arvioida mikä on liian kaukana kenellekin ja onko jossain paremmat tai huonommat aukioloajat. Yksinkertaisempaa on viedä kaikki loput postiin.
Postiin voi chatata ja pyytää siirtämään mihin tahansa automaattiin jos postin sijainti on hankala.
Eikä sitä verkkokauppaa kiinnosta sun palauttees asiasta. 99% asiakkaista valitsee postin toimituksen, vaikka vaihtoehtona on myös matkahuollon lähellä-pisteet. Monelle vähänkin pienemmälle yritykselle on silloin kannattamatonta pitää matkahuoltoa vaihtoehtona kun yksittäisten tilausten toimittaminen on kallista ja lisäksi tulee laskutuslisät yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole kuin hyviä kokemuksia postista. Ja hui kauheeta jos postiin 5 km. Siis kauheeta.
Maksoin siitä, etten lähde samaa matkaa ajamaan tuotetta hakemaan suoraan kaupasta. Toisin sanoen tyhjästä. Pieni paketti kyseessä, ihan lokerokokoinen.
Tajusin tässä, että postiahan mun valitus ei kiinnosta, koska en itse tilaa palvelua.
Ajattelin sit tehdä ystävällisen palautteen Verkkokauppa.comille, joka toimituksen todellisuudessa tilaa. En kohta viitti heiltäkään ostaa mitään, jos aina pitää varautua täyshyödyttömään kaupunginosamatkailuun, ei oo ees keskustassa työmatkalla. Suosittelen muitakin jättämään palautteita suoraan kaupoille, ehkä niiden kertyessä kaupat joko painostavat postia parempaan palveluun tai vaihtavat toimiviin kuljetusyhtiöihin.
Olisin maksanut mielelläni muutaman euron lisääkin siitä edestä, että aika säästyy, eikä tuo itse kulkeminenkaan ilmaista ole. Ap.
Siis maksoit mistä?
Vierailija kirjoitti:
Kotiiinkuljetuksia ei edes yritetä toimittaa, vaikka seurantaan tulee merkintä ”yritetty toimittaa”.
Täyttä paskaa, varkaita ja kusetusta koko posti.
Tämä. Kerran olin ulkona koko ajan kun paketti oli toimituksessa. Seurasin kännykästä paketin toimitusta. Yhtäkkiä tuli seurantaan, että yritetty toimittaa. Postin auto ei käynyt edes koko parkkipaikalla.
Aika kiva tilanne myös, kun liikuntavamman vuoksi nimenomaan ei pääse ostoksille kuin verkon kautta. Laittaa paketin toimituspaikaksi noin 100m päässä olevan pakettiautomaatin ja posti vie pikkupaketin jonnekin alueen postiin, mikä on noin 5km päässä ja mihin ei mitenkään pääse käymään autottomana. Seurantatiedoissa todetaan vaan, ettei automaattiin toimitus onnistunut, mikähän mahtoi olla syy. Voisi mainita senkin. Olen jo aiemmin päättänyt, että postia en enää käytä, mutta vamman vuoksi piti päätöksestä tinkiä. Mutta turhaa oli. Tein ilmoituksen lähettäjälle tilanteesta. Jouduin myös näkemään ekstravaivaa saadakseni tilalle korvaavan tuotteen kotiin toimitettuna. Että kiitos vaan "postipalvelulle".
Täällä toimipaikka ihan lähellä, silti oli joutunut 4 km päähän, kävelin sinne ja takaisin.
Automaatit voi olla täynnä, jolloin ne ohjataan sinne, minne mahtuu.
Täysin samaa mieltä, että automaattitoimituksissa olisi paljon kehittämisen varaa. Ymmärrän, että automaatit voivat toisinaan olla täynnä, mutta kun tilauksen on tehnyt automaattiin, niin sen toivoisi tulevan sinne automaattiin, ennemmin tai myöhemmin, eli miksei toimitus voisi tarvittaessa vaikka odottaa automaatin vapautumista.
Vierailija kirjoitti:
Ne on täynnä? Siis automaatit - loput menee postiin
Eikös ne lokerot yleensä varata etukäteen, joten miten ne voi olla täynnä?
Firman mokasta reklamointi pitää olla ilmaista. Mainitse aina siitä, ja joka kerta olen saanut heti jonkun korvauksen puhelimmakauista. Eli jokainen aspa tietää asian, eikä siitä tarvitse edes kinata. Mutta suurin osa ihmisistä ei tiedä, eikä osaa vaatia sitä. Niin siitä vain soittamaan ja reklamoimaan paketin paikkaa ja puhelinmaksua . Mutta jos sopimuksissa on, että paketti voidaan viedä muuallekin, niin reklamointi ei auta.
Meillä automaatti, se ainoa, ja se ainoa posti ovat samassa paikassa. Mutta tilasn automaattiin, kun posti on avoinna kahdeksaan asti ja sunnuntaina neljään, ja joutuu jonottamaan pitkään kun työntekijät ovat kassalla.
Mutta hyvin harvoin se paketti sinne automaattiin menee. Juuri eilen hain 4 pakettia. Siis tilasin kotimaisesta verkkokaupasta yhden lähetyksen. Se lähetettiin neljässä paketissa, näistä yksi meni siihen automaattiin johon tilasin..
Jotkut yritykset ilmeisesti laittaa automaattisesti postiin, vaikka olisi valinnut automaatin. Ainakin XXL on sellainen, jonka valitsen aina lähiautomaattiin, mutta aina se menee postiin. Minkään muun verkkokaupan kanssa ei näin poikkeuksetta käy. Sitten lisäksi on tapaukset, kun automaatti on täynnä, mutta silloin tulee erilainen viesti postilta. Siinä lukee jotain "Ensisijaisen noutopaikkanne ollessa täynnä, lähetys on ohjattu paikkaan...".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on täynnä? Siis automaatit - loput menee postiin
Eikös ne lokerot yleensä varata etukäteen, joten miten ne voi olla täynnä?
Oletus on, että paketti noudetaan määräajassa. Se väärä oletus.
Meillä on posti ja automaatti samassa, joten ei muuta ongelmaa, kun jonotus.
Jos sattuu olemaan jonossa joku, joka lähettää Afrikkaan pakettia pelkällä henkilön nimellä ja kylän nimellä. Turha alapeukuttaa tosiasiaa.
No jos esim. tässä meillä kun niitä on parinsadan metrin matkalla 3, ei olisi kai suurtakaan haittaa kellekään, kun vaihtoehto on sitten viedä kauemmas postiin, ensin muutaman päivän odotuksen jälkeen.
Tosin onhan se posti onnistunut viemään minunkin pakettini jonnekin 20 km päähän automaattiin, kun postikin oli lähempänä. Sen sentään huomasivat itse ja lähettivät edelleen postiin.