Ihan hyvältä näyttää iilmasto nykyään Suomessa. Talvet kylmiä sekä lumisia ja kesät lämpimiä.
Vielä muutama vuosi sitten oli sama keli kesät talvet.
Kommentit (20)
Aina on sää vaihdellut suomessakin. Saattaa olla kausia että on monta vähälumista ja leutoa talvea peräkkäin, samoin monta sateista kesää. Siten taas voi tulla useamman kuuman kesän ja kylmän talven putki.
Mikään ei oleellisest ole muuttunut.
Itseasiassa talvet on olleet aika lämpimiä, verrattuna viimevuosiin/vuosikymmeniin. Myös kesät on olleet lämpimiä ilmastonmuutoksen vuoksi.
Eikös joku päivä sitten ollut uutisia tästä maapallon magneettikentän nopeasta muuttumisesta. Eli ilmeisesti kaikki äärisääolosuhteet maailmalla johtuukin siitä.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa talvet on olleet aika lämpimiä, verrattuna viimevuosiin/vuosikymmeniin. Myös kesät on olleet lämpimiä ilmastonmuutoksen vuoksi.
No ei ole mitään olennaista muutosta. Uskot vain sen mitä sulle kerrotaan.
Veikkaan että ensi kesäkin on sateisempi sillä nythän tulee lunta koko ajan. Kesä on usein samanlainen kuin talvi.
Kyllä tämä harvinaisen lämmin talvi on ollut..
Mä kans luin tosta magneettikenttien muutoksesta ja puhuin siitä kaverille niin se haukku mut pystyyn, että mun persumeininki ja trumpfanitus on menny liian pitkälle😳 jotenkin outoa kun ei mistään enään nykyään saisi olla eri mieltä ja heti haukutaan pystyyn.
Normaalia talvisäätä. Säät nyt tuppaa vaihtelemaan ja ihminen ei sille mitään mahda.
Vierailija kirjoitti:
Mä kans luin tosta magneettikenttien muutoksesta ja puhuin siitä kaverille niin se haukku mut pystyyn, että mun persumeininki ja trumpfanitus on menny liian pitkälle😳 jotenkin outoa kun ei mistään enään nykyään saisi olla eri mieltä ja heti haukutaan pystyyn.
Miten se magneettikenttä voisi vaikuttaa ilamstoon/säähän? Onko teorioita?
Viime kesä oli täyspaske koko Euroopassa.
Suomi ei ole erossa maailmasta. Jos muualla elinolosuhteet muuttuvat huonoksi, niiden alueiden ihmiset siirtyvät toisaalle. Sota on pieni syy kansainvaellukselle, verrattuna ilmastonmuutokseen.
Turha kieltää muutosta, joka kaikissa tutkimuksissa on todettu. Mitä se se viimekädessä aiheuttaa, on yllätys.
Vierailija kirjoitti:
Onko persumeininki ja Trumpfanitus haukkumista?
Nythän on ollut tosi hyvät talvikelit verrattuna aikaisempiin vuosiin.
Pientä Pakkasta ollut kokoajan, pakkaslumi ollut kevyttä kolata, teitä ei ole suolattu, paljon valoisempaa kun on lunta joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se magneettikenttä voisi vaikuttaa ilamstoon/säähän? Onko teorioita?
Magneettikenttä suojaa niin auringon kuin kosmiseltakin säteilyltä.
Selkosuomella, mitä heikompi magneettikenttä sitä enemmän auringon energiaa tulee maan pinnalle saakka.
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei ole erossa maailmasta. Jos muualla elinolosuhteet muuttuvat huonoksi, niiden alueiden ihmiset siirtyvät toisaalle. Sota on pieni syy kansainvaellukselle, verrattuna ilmastonmuutokseen.
Turha kieltää muutosta, joka kaikissa tutkimuksissa on todettu. Mitä se se viimekädessä aiheuttaa, on yllätys.
Rautaa rajalle ja musut takaisin mistä tulivat. Ongelma korjattu.
Kyllä talvet ovat lämpimiä ja tulevat yhä myöhemmin. Vielä 80-luvulla talvi tuli Keski-Suomeen loka,-marraskuussa ja marraskuussa oli jo paukkupakkaset. Nyt tulee tulee joulukuussa ja pakkaskaudet lyhyet.
Luulen suuremmat muutokset tapahtuneen Etelä-Suomessa, kun 90-luvun jälkeen siellä on ollut paljon lunta ja myös pakkasia ja yrityisesti se tuntuu Helsingissä, kun mereltä tulee kylmää ja ilman kosteus korkea. Ja pk-seudulla on yhä kylmempää.
Mitä jos ap. muistelisit kesää v. 2016 ja 2017
Oliko ne mielestäsi lämpimiä?
Mulla on ikivanhoja Kodin Kuvalehtiä 20-luvulta. Yhdessä oli artikkeli, jossa verrattiin nykyajan elämää vanhoihin aikoihin. Artikkelissa valiteltiin lämpimiä nykytalvia ja muisteltiin takavuosikymmenien kylmiä ja lumisia talvia :D
Hitto kun noi lehdet on mökillä, muuten olisin laittanut kuvalinkin tuohon juttuun.
Ylen propagandaa.