Valelääkärinä tuomittu Ivan Zarianov aikoo perustaa psykiatrisen sairaalan naisille: ”Suomessa ei ole vastaavanlaista”
Ivan Zarianov tuomittiin joitakin vuosia sitten ehdottomaan vankeuteen. Nimeään vaihtanut mies aikoo perustaa psykiatrisen sairaalan Mänttään.
Valelääkärinä tuomittu mies rakentaa psykiatrista hoitoa tarjoavaa yritystä Mäntän alueelle.
Ivan Zarianov katsoo hoitaneensa kaikki velvoitteensa valtiota kohtaan ja ansaitsevansa anteeksiannon.
Valvira katsoo mahdollisten uusien yritysten toimiluvat tapauskohtaisesti.
Työpaikkailmoituksessaan Zarianov kertoo suunnittelevansa naisten psykiatrista sairaalaa.
Zarianov on julkaissut TE-palveluiden sivuilla työpaikkailmoituksen, jossa etsitään toimeen psykiatrian erikoislääkäriä. Työpaikkailmoituksen mukaan johtavalta ylilääkäriltä edellytetään töissä innostuneisuutta ja tulevaisuuteen katsovaa sekä liiketoimintaa ymmärtävää näkemystä. Zarianov on perustanut toiminimen ja ilmoittaa toimipaikaksi Mäntän.
Psykiatrisen sairaalan on määrä olla suunnattu naispotilaille.
Työpaikkailmoituksessa Zarianov nimeää itsensä toiminimen toimitusjohtajaksi. Hän arvioi, että Suomessa ei ole erityisesti naisille suunnattua yksityistä psykiatrista sairaalatarjontaa.
– Se on kiinnostanut alana. Olemme huomanneet, että vastaavanlaista ei ole Suomessa. Olemme käyneet Keski-Euroopasta etsimässä mallia.
Zarianov kertoo opiskelleensa lääketieteen lisensiaatin tutkinnon valmiiksi. Hän on ollut kirjoilla Oulun yliopistolla saatuaan sinne vaihto-opiskelupaikan Romaniasta. Valvira ei ole toistaiseksi myöntänyt lääkärin toimilupaa.
Zarianov sanoo uskovansa, että psykiatrinen sairaala saa toimiluvan, jos saa rekrytoitua johtavan ylilääkärin. Muita työpaikkoja ei ole toistaiseksi auki.
– Kyllä minä uskon. Olen valmistunut lääkäriksi kesällä. Olen suorittanut kaikki velvollisuuteni valtiolle, ja mielestäni olen ansainnut anteeksiannon.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/08e05954-e96e-4b9d-b52e-8a49a7a35549