Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko parempi olla työttömänä, jos on korkeakoulutettu?

Vierailija
17.01.2019 |

Ja montako prosenttia korkeakoulutetuista tekee tuottavaa työtä? Näppituntuma viimeisessä kysymyksessä on, että aika pieni %-osuus.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos sinulla ongelmia sitten koulutustasosi kanssa? tai jonkun muun asian kanssa? Onko kenties pakkomielteitä?alemmuudentila jostain yms.?

Vierailija
2/38 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parempi. Mä olen periaatteessa työtön (vailla vakinaista työsuhdetta), mutta saan koko ajan ulkomailta freelancer keikkaa koulutukseni ja osaamiseni takia, hommia joita voin tehdä etätöinä kotoa, niin että en joudu ollenkaan turvautumaan yhteiskunnan tukiin ja alistumaan sen kyttäys- ja kyykytyssysteemeihin kuten aktiivimalliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, on näkemystä asioihin, mutta nykyään melkein kaikki korkeakoulutetut tekee työtä...töissä oppii asioita, se on kivaa, ja on individualistisen ihmisen perusyksikkö.

Vierailija
4/38 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja montako prosenttia korkeakoulutetuista tekee tuottavaa työtä? Näppituntuma viimeisessä kysymyksessä on, että aika pieni %-osuus.

Mikä on se tuottava työ?

Vierailija
5/38 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, voi miettiä että istui 10 v. yliopistossa persiillään, eikä siitä ollut edes sitä hyötyä, että olis töitä saanut.

Sitten häntä koipien välissä amikseen oppimaan ammattia, jolla töitä saa.

Vierailija
6/38 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne sinun näkökulmat suoraan muilta saatuja? Se ei välttämättä ole kovin hyvä.

Vierailija
7/38 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae yliopistoon, lue tutkinto ja kokeile sitä ei-tuottavaa työtä. Sillähän se selviää. Itse menen mieluummin esim.lääkärille, joka on tehnyt tutkintonsa kuin puoskarille.

Vierailija
8/38 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. TE-toimisto häiritsee vähemmän eli ei lähettele työpaikkoja haettavaksi.

Amiskaveri saa koko ajan viestejä ja soittoja.

Vierailija
9/38 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se aika kuluu kun voi päivät roikkua somessa korjaamassa toisten kirjoitusvirheitä. Sitä tuntee olevansa parempi ihminen.

Vierailija
10/38 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilkuntarkasti ottaen tässä maailmassa vähemmistö tekee konkreettisesti tuottavaa työtä. Esimerkiksi kaikenlainen myyntityö ei ole varsinaisesti tuottavaa, vaan ansaitaan muiden tuottamilla tuotteilla.

Vierailija
11/38 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pää kestää nolon työttömyyden, niin ok. Minä en ainakaan kehtaisi edes sanoa olevani työtön korkeakoulutettuna, se lyö ihmiseen heti sekopää leiman.

Vierailija
12/38 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee väkisinkin mieleen ajatus, miten kummassa julkisen sektorin asioita hoidetaan niin huonosti.

Johtaviiin ja muihin parempiin asemiin pitää olla korkeakoulututkinto. Minkälainen kyyppari tahansa voi alkaa silloin hoitaa pestiään.

Herranjestas sentään.

Vierailija
13/38 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Itse valmistuin yliopistosta keväällä ja neljän kuukauden päästä valmistumisesta sain koulutustani vastaavaa työtä. Palkka ei oo mikään päätähuimaava, mutta kyllä sillä yksi henki elää.

Vierailija
14/38 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pää kestää nolon työttömyyden, niin ok. Minä en ainakaan kehtaisi edes sanoa olevani työtön korkeakoulutettuna, se lyö ihmiseen heti sekopää leiman.

Aika vähä-älyinen ja kokematon olet.

Mulla on alempi korkeakoulututkinto, tradenomi ja en työllisty. Aikani tein hanttihommia jotka eivät vastaa koulutustani, mutta näin nelikymppisenä äijänä katsoin paremmaksi lopettaa. Mieluummin työtön kuin hanttihommia.

Mulla onkuitenkin omaisuutta, olen vuokraisäntäja saan pääomatuloja. Hanttihommista juoksee ansiosidonnaiset, avovaimo maksaa nykyisen asunnon asuntolainasta puolet ja saan aika kovaa vuokratuloa toisesta asunnostani. Tilillä kymmeniä tuhansia rahaa, kuten avovaimollakin,hänkin meinaa lähivuosina jättää työelämän. On rehkinyt ihan tarpeeksi 40K€ vuosibruttotuloilla ja elättäny veroillaan monia junnuja narkkareita ja 20+ ikäsiä pentuja jotka ei oo ikinä ollu työelämässä. Menköön PikkuPennut vuorostaan duuniin.

Jos nyt tekisin paskahommia 5 vuotta,sanotaanko koiran palkalla 2000€/kk bruttoa, niin nettohyöty olisi noin 30K€ luokkaa viidessä vuodessa. Mun realisoitava koko omaisuus olisi vuonna 2024 noin 460 000€. Kun taas täysi työttömänä ja tukien ja mahdollisen asumistuen kanssa omaisuuteni olisi noin 420 000 - 435000€.

Ei kannata 30 000€ takia rehkiä kun mulle vapaa-aika ja työttömänä oleminen on niin ihanaa ja tärkeää saada olla vapaa. Vieläkin koen traumoja työelämästä, liian kauan palvelin asiakaspalvelussa v-maisia juoppoja asiakkaita vuosikymmeniä ja vielä tradenomin papereilla.

Nyt lepään ja nautin päihteettömästi laatuelämästä enkä ainakaan hanttihommia tee enää ikinä.

Rahaa nyt sattuu olemaan.... mutta siitä ei kannata huudella edes omassa suvussakaan, kateellisia on veti jonossa käsi ojossa... nämä rahani käytän itseeni ja vapaa-aikaan ja otan vielä kaikki mahdolliset lakisääteiset tuet päälle...

Usuttakaas nyt parikymppiset PikkuPennut töihin hanttihommiin ja kärsimään sama taakka mitä olen itse kokenut....!!

Vierailija
15/38 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

StadinTyötön kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on alempi korkeakoulututkinto, tradenomi ja en työllisty. Aikani tein hanttihommia jotka eivät vastaa koulutustani, mutta näin nelikymppisenä äijänä katsoin paremmaksi lopettaa. Mieluummin työtön kuin hanttihommia.

Mulla onkuitenkin omaisuutta, olen vuokraisäntäja saan pääomatuloja. Hanttihommista juoksee ansiosidonnaiset, avovaimo maksaa nykyisen asunnon asuntolainasta puolet ja saan aika kovaa vuokratuloa toisesta asunnostani. Tilillä kymmeniä tuhansia rahaa, kuten avovaimollakin,hänkin meinaa lähivuosina jättää työelämän. On rehkinyt ihan tarpeeksi 40K€ vuosibruttotuloilla ja elättäny veroillaan monia junnuja narkkareita ja 20+ ikäsiä pentuja jotka ei oo ikinä ollu työelämässä. Menköön PikkuPennut vuorostaan duuniin.

Jos nyt tekisin paskahommia 5 vuotta,sanotaanko koiran palkalla 2000€/kk bruttoa, niin nettohyöty olisi noin 30K€ luokkaa viidessä vuodessa. Mun realisoitava koko omaisuus olisi vuonna 2024 noin 460 000€. Kun taas täysi työttömänä ja tukien ja mahdollisen asumistuen kanssa omaisuuteni olisi noin 420 000 - 435000€.

Ei kannata 30 000€ takia rehkiä kun mulle vapaa-aika ja työttömänä oleminen on niin ihanaa ja tärkeää saada olla vapaa. Vieläkin koen traumoja työelämästä, liian kauan palvelin asiakaspalvelussa v-maisia juoppoja asiakkaita vuosikymmeniä ja vielä tradenomin papereilla.

Nyt lepään ja nautin päihteettömästi laatuelämästä enkä ainakaan hanttihommia tee enää ikinä.

Rahaa nyt sattuu olemaan.... mutta siitä ei kannata huudella edes omassa suvussakaan, kateellisia on veti jonossa käsi ojossa... nämä rahani käytän itseeni ja vapaa-aikaan ja otan vielä kaikki mahdolliset lakisääteiset tuet päälle...

Usuttakaas nyt parikymppiset PikkuPennut töihin hanttihommiin ja kärsimään sama taakka mitä olen itse kokenut....!!

Onko asunto siis pelkästään sinun nimissäsi ja avovaimosi maksaa puolet lainasta?

Vierailija
16/38 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkos sinulla ongelmia sitten koulutustasosi kanssa? tai jonkun muun asian kanssa? Onko kenties pakkomielteitä?alemmuudentila jostain yms.?

Tavallaan on. Vähän hirvittää, kun vähä-älyiset paksukallot laitetaan mäiskäämään tienaamiani veroja. Jos en niitä itse saisikaan panna haisemaan, olisi useinkin niillä parempaa ja rehdimpää käyttöä.

Vierailija
17/38 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeakolututkintoja on niin moneen lähtöön. Joku tradenomin tutkinto on ihan tyhjän kanssa. Sellaisen saa vähän vajaampikin. Jos taas olet suorittanut insinöörin tai diplomi-insinöörin tutkinnon niin sinut halutaan palkata useampaan työpaikkaan ja voit itse valita parhaan päältä.

T ins(amk) 29v mies brutto 3450€/kk + bonukset 2000€/v + autoetu + kännykkäetu + lounassetelit + joustava työaika.

Vierailija
18/38 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista paras on olla kouluttamaton ja ikikarenssilla. Silloin työvoimatoimistolle ja muillekin viranomaisille olet ilmaa, ketään ei kiinnosta olemassaolosi!

Vierailija
19/38 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

StadinTyötön kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 45 vuotias ja en ole ollut päivääkään työttömänä. Kesä- ja iltatyöt aloitin 14 vuotiaana ja tein hanttihommia opiskeluiden ohessa. Opiskelin uuden edellistä ammattiani tukevan tutkinnon niin, et valmistuin siitä kymmenisen vuotta sitten. Ulkomailla olin töissä nuorena aikuisena usean vuoden ajan. Mielenkiintoisia töitä tehdessä elämä on juuri sitä mitä haluan ja rahasta ei ole puutetta, omakotitalokin on velaton. Sellainen vähä-älyinen olen. :)

Vierailija
20/38 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei amis mitään tuota ja jos tuottaakin, ei ainakaan enempää kuin korkeakoulutettu. Amikselle ei vain mene perille, ettei kaikki tuottava työ ole yhtä konkreettista kuin omat hommat. Suomalaisten sivistystasosta kertoo paljon se, että työtä ei usein pidetä oikeana työnä, ellei siinä eritteet lennä. Ajattelu, suunnittelu ja sen sellainen ei ole oikeaa työtä, oikeasta työstä tulee hiki ja känsät käteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä