Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tai ketä teroittaa keittiöveitsesi ?

veitsenteroittaja
17.01.2019 |

Itse vihaan tylsiä veitsiä ja käytän keittiössä sellaista eees taas hinkattavaa teroitinta ja kierteenpoistopuikkoa..

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt käytössä kaksihahloinen rullateroitin jossa on karkeampi ja hienompi rulla. 

Eräs keittiövälinemyyjä kehui hyvin vahvasti Vulcanus-hahloteroitinta (siitä huolimatta että ne olivat juuri loppuneet varastosta, hän ei hennonut suositella hyllyssä sillä hetkellä olevia vaihtoehtoja). Sellainen pitänee joskus ostaa.

Jotenkin en luota siihen että saisin esim. timanttiteroittimella pidettyä hiomakulmat kunnossa.

Vierailija
22/33 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se kuka tai ketä on pois😉? Kiersivätkö siellä veihthenteroittajat? Vai peräti virkansa puolesta tavaranjärjestelijä😉😂/ veitsenteroittaja?

Jk. Laitatko kuvaa vielä kovasimesta kun en OO nähny sellasta kapistuksia. Ties vaikka hankkisin itsellekin😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teroitan itse, timanttilastalla.

Onko siinä jotain riskejä, miten voi pilata sen. Millaisia välineitä sinulla on?

Olisin kiinnostunut ostamaan hyvän keittiöveitsen. Mitä suosittelet?

Vaatiiko veitsi tietynlaise leikkuulaudan?

Timanttilastan suurin haaste on mielestäni pitää hiontakulma samana ja vieläpä symmetrisenä veitsen molemmin puolin. 

Arcos on oma suosikkini: erittäin toimivia veitsiä ilman brändilisää. Arcos käyttää jo varsin hyviä metalleja terissään.

T. Eri

Vierailija
24/33 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siinä jotain riskejä, miten voi pilata sen. Millaisia välineitä sinulla on?

Timanttilastan suurin haaste on mielestäni pitää hiontakulma samana ja vieläpä symmetrisenä veitsen molemmin puolin. 

Arcos on oma suosikkini: erittäin toimivia veitsiä ilman brändilisää. Arcos käyttää jo varsin hyviä metalleja terissään.

T. Eri

Mitäs kun mulla on toi metalliallegia. Mitä Mä käytän?

Vierailija
25/33 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketäpä se ketä ei ketkuttelisi, ketä ja ketä. Normaalit ihmiset kysyisivät, kuka teroittaa keittiöveitsesi ?

Ja useimmat hyväksyvät normaalisti, että Suomessa on murteita.

Ketä on aivovamma eikä mikään murre.

Vierailija
26/33 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellanen kivi, löysin joskus työkalulaatikosta, luullakseni se on veitsenterottamiseen tarkotettu, siihen hinkkaan veistä kun muistan.

Vierailija
27/33 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiontakulma on tärkeä, mutta YouTube on täynnä videoita millä opetetaan se oikea kulma. Olen kokki joten välineitä on jos jonkinlaisia.

Itse suosin keskihintaisia veitsiä, en mitään 500€ japanilaisia veitsiä mitä ei saa käyttää kuin tietyllä tapaa. Veitset.fi sivulta löytyy paljon hyviä veitsiä esim. Vicktorinox, mac, glopal. Kotioloissa myös perus Fiskarsit on ihan hyviä kun niitä huoltaa ja säilyttää vaikka tukissa.

Itse käytän muovi ja puulautoja.

Vierailija
28/33 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan aina uuden veitsen kun tylsyy. Köyhät teroittelee veitsiään, kun kaupasta saa valmiiksi teroitettuja.

Ja ammattikokit myös

ai ne tyrkyt nössöt wannabekovikset, joilla on sutatut käsivarret? 

Vierailija
29/33 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.veitset.fi/chefs-choice-pronto-p-1793.html

Ihan huippu ja tuolta samasta paikasta olen ostanut myös kunnon Mackin veitset.

Ja sitten kunnon puinen leikkuulauta. Muovista käytän vaan broileria leikatessa, kun sen jälkeen tykkään laittaa laudan tiskikoneeseen.

Ja veistä ei koskaan tiskikoneeseen..

Vierailija
30/33 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa että palstalla on henkilöitä jotka eivät ole kuullut "ketä"  heh heh . Meilläpäin on tavallista kysyä ketä otti mun leivän. Vastaus voisi mennä että: "molen sen ottanut kun solit sen laittanut prunnin kannelle."

Vierailija
31/33 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiontakulma on tärkeä, mutta YouTube on täynnä videoita millä opetetaan se oikea kulma. Olen kokki joten välineitä on jos jonkinlaisia.

Itse suosin keskihintaisia veitsiä, en mitään 500€ japanilaisia veitsiä mitä ei saa käyttää kuin tietyllä tapaa. Veitset.fi sivulta löytyy paljon hyviä veitsiä esim. Vicktorinox, mac, glopal. Kotioloissa myös perus Fiskarsit on ihan hyviä kun niitä huoltaa ja säilyttää vaikka tukissa.

Itse käytän muovi ja puulautoja.

Tukussa vai tunkissa😉😂? Onko lauta hiottu?

Vierailija
32/33 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän Ikeasta ostettua teroitinta, jossa veitseä liikutetaan edes takas. On mielestänj hyvä, puikolla en ole ikinä osannut teroittaa :/

Mikähän tässä oli alapeukun arvoista :DD

33/33 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiskarsin veitsenterottimella tulee sutaistua veitsiä kun tuntuvat tylsiltä. Pohdin joskus aikoinaan japanilaisten hiomakivien hankkimista, mutta totesin ettei meikäläisen kannata sählätä teroittamiseen kanssa sellaisia määriä. Nykyisellä systeemillä on pärjätty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi