Miten tai ketä teroittaa keittiöveitsesi ?
Itse vihaan tylsiä veitsiä ja käytän keittiössä sellaista eees taas hinkattavaa teroitinta ja kierteenpoistopuikkoa..
Kommentit (33)
Tuo teroitin on muuten hyvä mutta ei teroita terää päistä ja välillä joutuu teroittamaan hiomakivellä päistä.
Ketäpä se ketä ei ketkuttelisi, ketä ja ketä. Normaalit ihmiset kysyisivät, kuka teroittaa keittiöveitsesi ?
Käytän Ikeasta ostettua teroitinta, jossa veitseä liikutetaan edes takas. On mielestänj hyvä, puikolla en ole ikinä osannut teroittaa :/
Vierailija kirjoitti:
Teroitan itse, timanttilastalla.
Onko siinä jotain riskejä, miten voi pilata sen. Millaisia välineitä sinulla on?
Olisin kiinnostunut ostamaan hyvän keittiöveitsen. Mitä suosittelet?
Vaatiiko veitsi tietynlaise leikkuulaudan?
Vierailija kirjoitti:
Ketäpä se ketä ei ketkuttelisi, ketä ja ketä. Normaalit ihmiset kysyisivät, kuka teroittaa keittiöveitsesi ?
Ja useimmat hyväksyvät normaalisti, että Suomessa on murteita.
Tavallisella hiomakivellä (viitakekivellä) pyyhkäisen tarvittaessa.
T: kokki evp
Mulla on kovasin, vaari opetti teroittamaan. Ihan tavallisia teräveitsiä on vaikka minkä mallisia ja kokoisia, hyvänä ovat pysyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä murteeksi luokitellaan kieli jota osaa muutkin kuin AP yksinään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä murteeksi luokitellaan kieli jota osaa muutkin kuin AP yksinään.
Ehkä kannattaa laajentaa vähän sitä elämänpiiriä, jossa murteita tavoittaa.
Timanttipuikolla tietenkin teroitan.
Tarkoitit kai miten tai kuka teroittaa keittiöveitsesi.
Timanttilastalla silloin tällöin, hyvin harvoin, Victorinoxin kokkiveistä ja santokua hinkutan. Tämän pitäisi toimia niin, että se oikoo tylsistyneen terän eikä hio uutta pintaa vanhan tilalle. Eli veitsen ei pitäisi kulua... toisaalta isäni käyttää edelleen samaa kokkiveistä mitä on hiomakivellä jo ainakin yli 30v teroitellut. Isäni veitsen terä on kyllä vuosien mittaan lyhentynyt, omistani paha sanoa kun käyttöaikaa on vasta +10v.
Käytä puista leikkuulautaa. Muovinen tylstyttää terän nopeammin eikä ole niin hygieeninenkään (tästä moni on eri mieltä).
Kahvikupin pohjaa vasten hankaamalla.
Ostan aina uuden veitsen kun tylsyy. Köyhät teroittelee veitsiään, kun kaupasta saa valmiiksi teroitettuja.
Vierailija kirjoitti:
Timanttilastalla silloin tällöin, hyvin harvoin, Victorinoxin kokkiveistä ja santokua hinkutan. Tämän pitäisi toimia niin, että se oikoo tylsistyneen terän eikä hio uutta pintaa vanhan tilalle. Eli veitsen ei pitäisi kulua... toisaalta isäni käyttää edelleen samaa kokkiveistä mitä on hiomakivellä jo ainakin yli 30v teroitellut. Isäni veitsen terä on kyllä vuosien mittaan lyhentynyt, omistani paha sanoa kun käyttöaikaa on vasta +10v.
Käytä puista leikkuulautaa. Muovinen tylstyttää terän nopeammin eikä ole niin hygieeninenkään (tästä moni on eri mieltä).
Näin olen kuullut myös. ja ostinkin juuri puisen, koska käytin vuokamökillämme joulunaikaan mahdottoman hyvää veistä , jollaisen haluaisin itselleni ja sen pysyvän kunnossa. Pitää tutkailla näitä veitsimahdollisuuksia. Kiitos vinkistä.
Vierailija kirjoitti:
Ostan aina uuden veitsen kun tylsyy. Köyhät teroittelee veitsiään, kun kaupasta saa valmiiksi teroitettuja.
Ja ammattikokit myös
Teroitan itse, timanttilastalla.