Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Itse maksettu eläke" on sitkeästi elävä harhaluulo

Vierailija
17.01.2019 |

'Olen työni tehnyt, veroni maksanut, antakaa minun maata palmun alla.'

Tuollaista henkisyyttä olen havainnut lukuisissa kommenttiosastoissa. Vaikken kateellinen olekaan, niin ihmettelen vanhainkodissa asuvan ihmisen eläkeen suuruutta (entinen duunari), koska eläke on yhtä suuri kuin nettopalkkani.

t. diplomi-insinööri.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/30 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi herää kysymys onko eläkevarat, joita eläkevakuutusyhtiöt hallinnoi - salaisella sopimuksella vakuutena hallituksen velkamäärälle? Jos valtio ajautuu maksukyvyttömään tilaan, eläkevarat toimivat lainan myöntäjälle vakuutena?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista henkisyyttä olen havainnut lukuisissa kommenttiosastoissa. Vaikken kateellinen olekaan, niin ihmettelen vanhainkodissa asuvan ihmisen eläkeen suuruutta (entinen duunari), koska eläke on yhtä suuri kuin nettopalkkani.

t. diplomi-insinööri.

Sinun kannattaa hakeutua pois McDonaldsilta. Keskimääräinen bruttoeläke on noin 1600 euroa.

Vierailija
4/30 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. diplomi-insinööri.

Sinun kannattaa hakeutua pois McDonaldsilta. Keskimääräinen bruttoeläke on noin 1600 euroa.

Ja sitäkään ei ole ”itse maksettu”.

Vierailija
5/30 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut itse maksetusta eläkkeestä. Ansaitusta kylläkin.

Vierailija
6/30 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. diplomi-insinööri.

Sinun kannattaa suorittaa yläkoulu uudelleen. Tarkoittaako keskimääräisyys sitä, että kaikkien eläkkäiden suuruus olisi 1600€? Ei tarkoita.

Vierailija
7/30 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin närkästynyt siitä, miten eläkeikä jatkuvasti nousee ja miten tulevia eläkkeitä pienennetään. En myöskään ymmärrä, miksi joillekin maksetaan niin suuria eläkkeitä, olen eläkekaton puolella. Keskusteluissa kuitenkin unohtuu usein se tosi asia, että moni tämän hetken eläkeläinen saa hyvin pientä eläkettä ja mediaani on noin 1600€.

Vierailija
8/30 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. diplomi-insinööri.

Sinun kannattaa suorittaa yläkoulu uudelleen. Tarkoittaako keskimääräisyys sitä, että kaikkien eläkkäiden suuruus olisi 1600€? Ei tarkoita.

Jos yksi diplomi-insinööri on mäkkärillä töissä, niin tarkoittaako se, että kaikki diplomi-insinöörit ovat mäkkärillä töissä? Ei tarkoita.

Vierailija
9/30 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. diplomi-insinööri.

Tuskin se vanhainkodissa asuva pääsee sinne palmujen alle lepäämään tai no ehkä mielikuvituksessaan.

Vierailija
10/30 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. diplomi-insinööri.

Jos yksi diplomi-insinööri on mäkkärillä töissä, niin tarkoittaako se, että kaikki diplomi-insinöörit ovat mäkkärillä töissä? Ei tarkoita.

Miten voit olla kateellinen siitä, että toinen on joutunut vanhainkotiin. En tiedä onko yksityinen vai kunnallinen laitos, mutta todennäköisesti kyseiseltä henkilöltä viedään eläke ja jätetään kuukaudessa käyttörahaa noin 100€.

Vierailija
11/30 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. diplomi-insinööri.

Sinun on aika ottaa lääkkeesi.

Vierailija
12/30 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei edes ansaittu.

Vierailija
13/30 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei edes ansaittu.

Minä jään kohta ansaitulle eläkkeelle. Työn iloa kaikille diplomi-insinööreille :)

Vierailija
14/30 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei edes ansaittu.

No sehän ei ole sinun päätännässäsi. Jos eläkettä jollekulle maksetaan, kyllä silloin on laskettu, että juuri tämän verran hän on ansainnut.

Vierailija
15/30 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrtittäjänä voit maksaa itsellesi ylimääräistä eläkettä.

Vierailija
16/30 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan ymmärrettävää että eläkeikä nousee kun eliniänennuste nousee.

Miksi jonkunpitäisi saada olla eläkkeellä yli puolet elämästään? Varsinkin kun nykyään päästään kunnolla työelämään vasta lähempänä kolmikymppisenä...

Vierailija
17/30 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin närkästynyt siitä, miten eläkeikä jatkuvasti nousee ja miten tulevia eläkkeitä pienennetään. En myöskään ymmärrä, miksi joillekin maksetaan niin suuria eläkkeitä, olen eläkekaton puolella. Keskusteluissa kuitenkin unohtuu usein se tosi asia, että moni tämän hetken eläkeläinen saa hyvin pientä eläkettä ja mediaani on noin 1600€.

Eli olet ap:n tarkoittama asian väärin ymmärtäjä?

Sinulle ei tulevaisuudessa voi maksaa yhtä paljon eläkettä kuin nykyisille eläkeläisille, koska eläkkeensaajia on silloin enemmän ja eläkemaksujien maksajia vähemmän kuin nyt.

Sinä maksat tällä hetkellä nykyisten eläkeläisten eläkkeitä, et omiasi.

Vierailija
18/30 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihan ymmärrettävää että eläkeikä nousee kun eliniänennuste nousee.

Miksi jonkunpitäisi saada olla eläkkeellä yli puolet elämästään? Varsinkin kun nykyään päästään kunnolla työelämään vasta lähempänä kolmikymppisenä...

No juu ja ei. Tuntuuhan se epäreilulta, että nyt 90-vuotiaaksi elävät pääsivät eläkkeelle 60-vuotiaana, mutta me 5 vuotta pidempään elävät pääsemme vasta 15 vuotta myöhemmin. Elinikä ei nouse samaa tahtia kuin eläkeikä.

Vierailija
19/30 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt 46v ja tsekkasin netistä että nykyinen karttuma on 1800e/kk, ja jos kaikki menee "hyvin" putkeen niin lopullinen eläke 67v on 2700e/kk. Ihan paska, koska olen maksanut viimeiset 15 vuotta ihan sairaasti veroja...voi vttu.

Vierailija
20/30 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset