Paula Vesalan uusi tyyli ja uusi biisi "Mul ei oo lapsuudensankarii".
1. Biisi = kyllästynyt kuulemaan ko. artistin omaa maagisen surkeaa elämäänsä ruotivia laulemia ja sanoituksia, jotka keski-ikäisen naisen suusta alkavat kuulostaa jo hieman korneilta. Kuultu on, moneen kertaan, että lapsuus oli kauheeta ja vaatekaappiin on nukahdettu, mutta jos tilillä on nyt kuitenkin muutama miljoona, niin vois pikku hiljaa lopetella sitä ainaista vaikerrustaan ja siirtyä laulamaan nykyajasta, vaikka ihan siitä, miten rikkoi nykyisen avopuolisonsa avioliiton? Onhan siinäkin draamaa ja murhetta, vaikka onkin siihen itse syyllinen.
2. Tyyli = ymmärrän, että valkoiset kulmakarvat ovat nyt todella coolit, mut että videon ohjaajalla on samanlaiset ( Viivi Huuska ) ja ilmeisesti stylistinä olleella M.Vesalalla myös. NIIN OMAPERÄISTÄ, ai ETTÄ!
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Minun esikuvia olivat niin miehet kuin naiset. Ei kai sillä sukupuolella ole siinä mitään merkitystä? Oudon jämähtänyttä ajattelua.
T: N
Minulla on myös ollut esikuvina sekä naisia ja miehiä, mutta ymmärrän kyllä myös sen, jos teinityttö/lapsi haluaa samaistua omaan sukupuoleensa. Se on täysin normaalia ja kuuluu kehitykseen.
Jos naiset kerta seuraavat mieluiten Martinan ja Maisan kaltaisia naisia, niin turha valittaa siitä, ettei lehdissä näy älyköitä. Tuskin ne älyköt edes haluavat lehtien kansiin. Paula voi nyt sitten ihan itse antaa mallia, jos kyvyt riittävät.
Kemisti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin Vesalan biisin pointin. Minäkin olisin kaivannut lapsuudessani enemmän vahvoja naisia roolimallikseni. Lehdissä voitaisiin kirjoittaa enemmän naispuolisista tähtitieteilijöitä, johtajista ym. Aika on onneksi hieman muuttunut.
Marie Curie oli aika kova tyyppi eli onhan niitä osaavia naisia ollut aina. Jotenkin nykyään vaan halutaan niin pirusti voimaantua ja olla vahvoja. Miksi ette ole oleet aikaisemmin vahvoja, kuten Curie oli? Siihen kaipaisin vastausta. Kuulostaa enemmän huomion hakemiselta nämä voimaantumiset ja muut. Vähemmän puhetta ja enemmän tekoja.
Teillä on yksi roolimalli ja se riittää. Ihailkaa ja samaistukaa kaikki häneen ja pitäkää päänne kiinni, jotta saamme jatkossakin elää rauhassa miesten maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos naiset kerta seuraavat mieluiten Martinan ja Maisan kaltaisia naisia, niin turha valittaa siitä, ettei lehdissä näy älyköitä. Tuskin ne älyköt edes haluavat lehtien kansiin. Paula voi nyt sitten ihan itse antaa mallia, jos kyvyt riittävät.
No niinpä. Turha ulista, jos musiikki on niin keskinkertaista, että se ei riitä Suosikin kanteen.
Esikuviksi pääsevät oikeasti lahjakkaat ihmiset, ei suhdesotkuistaan ja eroistaan lähinnä tunnetut b-sarjan tyrkky "muusikot", näitä on Suomessa ihan tarpeeksi.
🇺🇦🇮🇱
Tyyli on magee ja musavideot sekä esiintyminen.
Lyriikat ja musiikki taas ....on tyyliin
(Parodia)
Mul ei oo meikkii
"mä en osaakkaa soittaa haittarii
vaikka lapsena kovasti toivoin nii
jääty rilleistä kakkulat
lumikinoksee kii
sano italias tarjoiljaki vaa et
sii, sii
lähekkö leikkii
lähekkö leikkii
Vaik`
mun sielul ei oo meikkii
iiii---iii--aaaaa---AAAA---iiiaaiiiaaaAAAAA
lähekkö leikkii ---iiiiiihhhhhhh
Miksi Vesalan musiikki on niin huonoa? Tykkäsin aina Pmmp:stä, tosi hyviä biisejä ja osuvia sanoituksia. Vesalan omassa tuotannossa ei iske sanat eikä melodia. Piinallisia ja kerta kaikkisen huonoja renkutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetytti kun Paula sanoi eräässä haastattelussa, että kasarilla ja ysärillä Suosikin kannessa oli vain miehiä. Ei taida muistaa mm. Janis Joplinia, Debbie Harrya, Patti Smithiä, Madonnaa, Alanis Morissettea, Cranberriesiä ja Carbagea, saatika sitten Spaissareita. Kyllä me nähtiin naistähtien kuvia lehden kansissa ja tv:ssä ihanan kamalassa Pohjois-Pohjalaisessa maalaiskylässä jo kauan ennen ysäriä.
Jep. Mihin unohtui Samantha Fox? Lita Ford? Joan Jett? Sabrina? Baccara? Salt and Pepa? Banana Rama ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetytti kun Paula sanoi eräässä haastattelussa, että kasarilla ja ysärillä Suosikin kannessa oli vain miehiä. Ei taida muistaa mm. Janis Joplinia, Debbie Harrya, Patti Smithiä, Madonnaa, Alanis Morissettea, Cranberriesiä ja Carbagea, saatika sitten Spaissareita. Kyllä me nähtiin naistähtien kuvia lehden kansissa ja tv:ssä ihanan kamalassa Pohjois-Pohjalaisessa maalaiskylässä jo kauan ennen ysäriä.
Jep. Mihin unohtui Samantha Fox? Lita Ford? Joan Jett? Sabrina? Baccara? Salt and Pepa? Banana Rama ?
Annie Lennox....
...Madonnasta nyt puhumattakaan!
🇺🇦🇮🇱
Kim Wilde, Sandra, Bangles, Tina Turner.
Vesalan tuotanto on täyttä paskaa.
Mul ei oo kotio kyytii (parodia)
"Mulla leikkas moottori tänää kii
ku öljyvalo ei toiminu
niin kuin pitii--ii-ii.
vipa bussiki katos
muihi maisemii
mul ei oo kotio kyytii"
Lapsuusaikana kärrättii
jopa seläs äiteen päikkäriin
jopon kyydis myös keviästi rullattii
niin miks aikuisna ny
mull ei oo kotio kyytii
mull ei oo kotio kyytii"
Vierailija kirjoitti:
Mun piti oikeen käydä tarkistamassa ysäri-Suosikkini tuolta kirjahyllystä. Kannessa oli mm. Julia Roberts, Shannen Doherty, Jennie Garth, Tatjana, Madonna, Vanessa Paradis ja CatCat.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin Vesalan biisin pointin. Minäkin olisin kaivannut lapsuudessani enemmän vahvoja naisia roolimallikseni. Lehdissä voitaisiin kirjoittaa enemmän naispuolisista tähtitieteilijöitä, johtajista ym. Aika on onneksi hieman muuttunut.
Paino sanalla "hieman". Nyt tehtaillaan elokuvia ja tv-sarjoja joissa on vahvoja naisia. Mutta häkellyttävän monet näistä eivät edelleenkään läpäise Bechdelin testiä, eli sarjassa ei ole kahta naista (joilla on nimi) ja jotka puhuvat toisilleen jostakin muusta kuin miehestä.
Näistä asioista pitää jauhaa vielä vuosikymmeniä, ennen kuin viesti menee perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun esikuvia olivat niin miehet kuin naiset. Ei kai sillä sukupuolella ole siinä mitään merkitystä? Oudon jämähtänyttä ajattelua.
T: N
Minulla on myös ollut esikuvina sekä naisia ja miehiä, mutta ymmärrän kyllä myös sen, jos teinityttö/lapsi haluaa samaistua omaan sukupuoleensa. Se on täysin normaalia ja kuuluu kehitykseen.
Minua eivät kiinnostaneet prinsessaleikit eivätkä supernaiselliset esikuvat. Oikeastaan kaikki kiinnostavat fiktiiviset hahmot olivat miehiä ja miesten tekemiä. Joten aloin halveksia omaa sukupuoltani. Tähän toki vaikutti paljon myös lapsuuskotini ilmapiiri.
Vierailija kirjoitti:
Vesalan tuotanto on täyttä paskaa.
Mut on esiintynyt pi*lu paljaana elokuvassa, hei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paino sanalla "hieman". Nyt tehtaillaan elokuvia ja tv-sarjoja joissa on vahvoja naisia. Mutta häkellyttävän monet näistä eivät edelleenkään läpäise Bechdelin testiä, eli sarjassa ei ole kahta naista (joilla on nimi) ja jotka puhuvat toisilleen jostakin muusta kuin miehestä.
Näistä asioista pitää jauhaa vielä vuosikymmeniä, ennen kuin viesti menee perille.
Ja sä meinaat, että Paula Vesalalla on jotain uutta annettavaa tähän? Haha.
Niin no, näyttihän se p@llua. Ehkä se vielä joskus pääsee Suosikin kanteen. Pidetään peukkuja.
🇺🇦🇮🇱
Pakko lisätä tänne vielä. Olihan tuolla 80-luvulla lisäksi Fleetwood Mac ja tästä yhtyeestä tuttu Stevie Nicks aika kovassa iskussa tuohon aikaan...
En tajunnut koko aloitusta. En jaksa muita kohtia ruotia, mutta kuka siis on Vesalan avopuoliso?