Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä mua vaivaa

Vierailija
16.01.2019 |

Tunnustan, olen rasittava ja hermoille käyvä nainen, ja en itsekkään ymmärrä itseäni, tai miksi vain käyttäydyn huonosti, vaikka en halua sitä.
Mun pitäis olla tällä hetkellä maailman onnellisin, kiitollisin ja iloisin, mutta päällimmäisin tunne on jokin pistävä ahdistus rinnassa, tuskaa, mitä en osaa sen paremmin kertoa, mistä se tulee.

Olen siis uskovainen, elämä ei ole ollut helpoimmasta päästä. Itse kuitenkin suurimmaksi osaksi sössinyt elämäni. Pari vuotta sitten erosin avomiehestä joka on alkoholisti. Hänen kanssaan eläminen oli ahdistavaa.

Nyt kuitenkin kävi niin että Jumalan johdatuksesta tapasin viime vuonna nykyisen aviopuolisoni.
Ja tiedämme kumpikin, että meidän tutustuminen oli täysin johdatusta ja olenkin siitä kiitollinen Jumalalle.

Mies on, no kunnollinen hyvä mies. Uskovainen.

Minäkin pidin itseäni hyvänä uskovaisena, ennenkuin tapasin mieheni.
Tämän jälkeen, käytökseni on muuttunut, huonompaan.
Toisaalta tajuan, että kaikenlaiset pelot, esim että mies onkin "narsistinen kontrolloija", on noussut pinnalle.
Mutta mies ei ole sellainen, tiedän sen.
Mutta itselläni on hirveä tarve kapinoida miestä vastaan, vain näyttääkseen, että mua ei "alisteta".
Mies odottaa että osoitan kunnioitusta häntä kohtaan ja että hän saa olla se perheen pää, joka hänen kuuluukin olla.
Mutta koen kaiken pelkkänä kontrolloimisena ja jopa tahallani loukkaan miestä sen takia.
Yksi mikä itseäni ihmetyttää, on se, että huomaan pelkääväni, että nyt kun minulla on hyvä mies, niin jäisin jotenkin sivuun, en olisikaan enää yhtä tärkeä ja rakas, kuin koin olevani ennen tätä miestä. Koin siis olevani Jumalalle rakas ja tärkeä.
Tai että nyt kaikki muut esim uskovat ystävät ym, pitävät miestä parempana.
Tiedän, ei mitään järkeä.

Omassa käytöksessä ei ole mitään järkeä. Mies on todella rakastunut muhun, mutta tahallani työnnän kauemmaksi häntä. Samaan aikaan tunnen sydämessäni tuskaa ja haluaisin vaan olla miehen lähellä ja rakastaa.

Pelkään menettäväni oman itseni jos "alistun", ja siksi kapinoin vastaan.
Tiedän ettei mies halua satuttaa mua, mutta alitajuisesti pelkään silti.
En myöskään osaa oikein näyttää omaa rakkauttani häntä kohtaan.
Mies on se, joka aina kehuu ja kertoo rakastavansa. Ensin.

Huomaan että haluan myös olla se, joka ensin kertoo hänelle, miten paljon rakastan, mutta en aina saa sanottua. Sanat juuttuu jonnekin kurkkuunja mietin vain mielessäni, että miten ihana ja rakas tuo mies on.
En ymmärrä itseäni. Miksi nyt, kun kaikki on hyvin ja ihanasti, minä pilaankin kaiken käytökselläni.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole niin helppoa uskaltautua olemaan onnellinen kun tietää miten haurasta täällä on kaikki.

Vierailija
2/3 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tuntuu vain että kaikki juuri ne huonot piirteet itsessä tuli heti esille, kun pitäisi olla toisinpäin.

Välillä mietin kyllä, miten kukaan voi muka oikeasti mua rakastaa, kun en osaa olla mitenkään rakastettava.

Ja kun mies kuitenkin kohtelee mua hyvin, vaikka se varmasti vaatii aika paljon, niin silloin huomaan miettiväni katkerasti, että kyllä Jeesus nyt rakastaa tuota miestä enemmän kuin mua, koska olen näin huono uskova.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tällänen käytös johtua ehkä rakkaudettomuudesta, huonoista suhteista? Miten itseään pystyy muuttamaan, miten päästä negatiivisista tunteista..sanomaton viha, kateus, mustasukkaisuus, inhottavia tunteita, mistä en halua edes puhua.

Yksi ongelma onkin myös, kun olen huono puhumaan. Kertomaan tunteistani, tai jos loukkaannun.

Pidän ne sisälläni ja jos pahoitan mieleni jostain miehen sanomisesta, yritän olla välinpitämätön. Mutta se jää kaivelemaan, ja sitten teen tai sanon jotakin, minkä tiedän loukkaavan miestä.

Mies taas kertoo heti kun loukkaan häntä, ja olen jo ehtinytkin jo kymmeniä kertoja pyytää anteeksi häneltä, tänä lyhyenä aikana kun on naimisissa oltu.