Karkit mitä ei enää valmisteta
Mitä karkkia/ herkkua kaipaat, jonka valmistus on jostain syystä lopetettu.
Itse rakastin lapsena suklaa popcorneja, toivottavasti tekisivät vielä paluun!
Irtokarkki valikoimaan kaipaan punertavaa pehmeää vadelman muotoista karkkia, jossa oli vaalea pohja. En tiedä mikä karkin nimi oli. Muistan vieläkin sen ihanan maun, harmi kun sitäkään ei enää saa.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Nam kirjoitti:
Fazerin suklaanapit, joita myytiin sinisessä pahvirasiassa. Nappeja laitettiin täytekakun koristeeksi (jos jäi, olivat niin hyviä!).
Suklaalla kuorrutettu pop corn oli ihanaa.
Tämä. Olin tulossa juuri kirjoittamaan että Fazerin suklaanapti. Oli herkullisen ohuita, eikä sellaisia kuin fatzerin sininen suklaa nykyään - paksuja suklaapala könttejä.
Samaa tulin minäkin sanomaan. Fazerin suklaanapit. Luin jostain että konetta jolla ne tehtiin ei enää ole. Surku.
Lola-suklaapatukka oli tosi hyvä. "Kissasalmiakki" eli pieni punainen karkkiaski, jossa mustan kissan kuva. En tiedä, josko nämä molemmat ovat eri nimellä nykyään?
Roope Ankan kolikot oli hyviä, mutta koko maailmankaikkeuden kaikkien aikojen paras karkki oli Rettig- nimisen makeistehtaan valmistamat Sweet Home-konvehdit. Kermanvaalea rasia, jossa mummon kuva. Oih...
Vierailija kirjoitti:
Minne riesenit katosi? Myös Banzai patukat oli hyviä ja aidot merkkarit ja jenkki tyynypurkat.
Riesenit oli ihan kamalia.
Raider takaisin!
(Twix ei tunnu samalta)
pehmeät turkinpippuri karkit, pienet pyöreät pallot. nam.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siesta- suklaapatukka.
Tosin brunbergillä on nykyään vastaava --- vähän ohuempi, mutta yhtä hyvä ellei parempikin.
Brunbergin Moccaako tarkoitat? Eihän siesta ollut kahvinmakuinen.
Joo... tarkoitan.
Ihan totta, että Siesta ei ollut yhtään kahvinmakuinen. Koostumus ja siten suutuntuma kuitenkin hyvin samanlainen.
Ehkä huono vertaus? Onko jotain enemmän vanhaa Siestaa vastaavaa tuotetta?
Varmaan nuo Brunbergin tryffelit, joskaan eivät nekään ihan samanlaisia.
Mahtaisiko Brunbergin tehtaanmyymälästä löytyä? Joskus sieltä sai kaikenlaista, mitä kaupoissa ei ollut.
Halvan salmiakki, askissa oli tummaihoinen henkilö silinterihatussa. Pingo salmiakki ja super salmiakki aski oli puna-valkoinen ja musta pyörylä.
Jotkut ihmeen jääkarkit. Punaisia, vihreitä, keltaisia kovia karkkeja pussissa. Muistaako kukaan?
Stop kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervapastillit, sellaiset aika isot ja vaaleat, joissa oli tervanmakuista nestettä sisällä.
Kippari-Kalle salmiakki. Muistaako kukaan? Se oli pehmeä, pussissa jokainen omaan paperiin kääritty. En koskaan näe kenenkään mainitsevan sitä näissä ketjuissa. Jonkin aikaa 80-luvulla olivat myynnissä. Ihana salmiakin maku.
Avaruusrahat olivat mielestäni parempia kuin merkkarit (joista pidin myös).
Oisko ollut Tervaleinojaa ne vaaleet tervapastillit. Oli kyllä hyviä.
Löysinkin googlettamalla tällaisen kuvan. Olivat Pastirol Terva. Muitakin makuja heillä oli ja muistan ostaneeni myös noita aniksen makuisia. Tervat olivat kuitenkin parhaimpia.
Lotus-suklaata ja Marilyn-patukoita olen jäänyt kaipailemaan. Molemmat olivat Chymoksen tuotteita.
Karkit, JOITA ei enää valmisteta. Ihan vaan vinkkinä. Käytät varmaan myös ketä-sanaa väärin.
Sellainen mangosuklaa, pienehkö levy. Koostumus Kismetmäinen, myytiin vielä muutama vuosi sitten ja oli ihanaa!
Hurlumhej pussi. Kai sitä vielä valmistetaan, piti sitten heivata suomalaisista kaupoista ja hyllytolkulla kyllä jotain hikisempiä tarjolla. Joku panama patukka tai vastaava oli 90 luvulla ainakin. Kaikki hyvät lähtee ja surkeat jää.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmeen jääkarkit. Punaisia, vihreitä, keltaisia kovia karkkeja pussissa. Muistaako kukaan?
Mä muistan. En yleensä tykkää kovista karkeista, mutta ne oli hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä muistan. En yleensä tykkää kovista karkeista, mutta ne oli hyviä.
Minä muistan sellaiset pitkulaiset kovat karkit, eivät varmaan kuitenkaan samoja? Myytiin täällä päin maauimalan kioskissa, kutsuttiin jääpuikoiksi. Meillä kersoilla oli tapana viedä niitä saunaan, missä ne pehmenivät niin että niitä pystyi taivuttamaan.
Oiiih, mää luulin ettei kukaan muu muista niitä Kippari Kalle karkkeja, ne oli niin hyviä !!!
Vierailija kirjoitti:
Hellaksen ruususuklaa. Lohdutti lapsena.
Sehän oli ihan hirveetä paskaa.
Joko kissadalmiakki on mainittu?
Isot irto "apteekin"salmiakin makuiset rinkelin muotoiset irtokarkit. En tiedä mikä firma. Hankenin vieressä oli lippakioski, josta niitä sai.