Mies haluaa sanella tapailun ehdot
Mies haluaa, että vietän hänen kanssaan viikossa 50% ja tarkemmin sanelemina 3 iltaa (eli tällöin nähdään jo alkuillasta) sekä yhden kokonaisen päivän. Emme asu yhdessä ja minä olen se liikkuva osapuoli miehen autottomuuden vuoksi.
Tässä ei normaalia päivätyötä tekevällä olisi ehkä ongelmaa mutta olen yrittäjä ja työni hyvin iltapainoitteista koska olen töissä silloin, kun asiakkaani eivät ole töissä. Työ myös vaatii välillä hyvinkin nopeaa reagointia (=sähköposteja ei voi unohtaa kokonaan edes päiväksi). Vapaapäiviä minulla on vain yksi viikossa joten minun osaltani miehen vaatimus tarkoittaisi sitä, että omaa vapaa-aikaa minulle ei juurikaan jää miehen vaatimusten täyttämisen jälkeen.
Onko tämä miehen taholta normaalia?
Olenko itse kohtuuton? Kuulostaako itse aivan mahdottomalta seurustelukumppanilta?
Tykkään työstäni eli se ei rasita minua huolimatta siitä, että se vie aikaa. Olen ihan pöyristynyt enkä tiedä, mitä vastata tähän minun mielestäni omituiseen vaatimukseen.
Kommentit (33)
Mikä se sun ajatus aikatauluista olisi?
Voit sinäkin sanella, että ei sitten tapailla.
Vierailija kirjoitti:
No eihän sitä voi seurusteluksi kutsua, jos harvoin nähdään. Kerran viikossa on liian vähän. Jos sulla ei ole aikaa seurustella kuten mies haluaa, niin et ole silloin sopiva kumppani hänelle.
Ite olen etäsuhteessa.
Nähdään välillä parin viikon välein ja välillä kerran kuussa, kyllä me ainakin ihan virallisesti seurustellaan, vaikkei toistemme kainalossa kokoajan olla
Mies on autisti tai hänellä on jo perhe tai kumppani.
Mielenkiintoinen ongelma. Olin itse pitkään yrittäjä ja olisin jättänyt tuollaisia vaativan miehen etsimään jonkun sopivamman kumppanin. Pysyin kuitenkin sinkkuna ja olen sitä edelleen.
Mitkä ovat vaihtoehdot? Miehen ehdotus (tai, huh, vaatimus) on se, että vietät kaiken vapaa-aikasi hänen kanssaan. Sopiiko? Jollei sovi, tinkiikö mies toiveistaan? Jollei tingi, vähennätkö työtäsi ja/tai lykkäätkö välittömästi hoidettavia asioita seuraavaan päivään?
Seuraava setti: onko tilanne muuttumassa jollakin tavalla tulevaisuudessa? Hankkiiko mies auton ja pääsee kulkemaan sinusta riippumatta? Muutatteko yhteen? Vaihdatko toimenkuvaa?
Ja kynnyskysymys: mitä sellaista miehellä on tarjottavanaan sinulle, että radikaalit kompromissit (käytännössä siis sinun tekemäsi myönnytykset) ovat harkitsemisen arvoisia? Hurmaavaa seuraa? Luotettava kumppanuus?
Onko teistä kumpikaan oikeasti rakastunut toiseen? Ei jotenkin kuulosta siltä.
Vierailija kirjoitti:
Teen usein töitä kasiin illalla ja miehen luo ehtisin ysiksi. Tämä on liian myöhää miehelle. Siitä huolimatta, että aloitan työt vasta puolen päivän aikaan.
Mies ei katso viikossa vietettyä päivää (=ainoaa vapaapäivään) kokonaiseksi laatuajaksi, jos esim. käyn sen aikana vanhempieni luona käymässä tai näen jotakin kaveria.
Oma ajatus on se, että voisin viettää vaikka useammankin illan ysistä lähtien miehen kanssa ja sitten kummallakin rauhallinen herääminen aamulla ja puolen päivän aikaan töitä. Ei minulla ole sen kummempaa, tarkkaa ehdotusta. Miehellä on paljon enemmän vapaa-aikaa kuin minulla ja en yksinkertaisesti tällä hetkellä voi tuosta vain laittaa pilkkejä työni suhteen pussiin ja hakea työtä, joka mahdollistaisi ajankäytön miehen toivomalla tavalla. Pidän työstäni.
Erikoista. Olette tekemässä jotain tapailusopimusta? Mitä mies tekee ylijäämäpäivinä? Miksei hän tule sinun luoksesi, jos hänellä on aikaa työttömänä haahuilla vaikka vaeltamalla välimatka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen usein töitä kasiin illalla ja miehen luo ehtisin ysiksi. Tämä on liian myöhää miehelle. Siitä huolimatta, että aloitan työt vasta puolen päivän aikaan.
Mies ei katso viikossa vietettyä päivää (=ainoaa vapaapäivään) kokonaiseksi laatuajaksi, jos esim. käyn sen aikana vanhempieni luona käymässä tai näen jotakin kaveria.
Oma ajatus on se, että voisin viettää vaikka useammankin illan ysistä lähtien miehen kanssa ja sitten kummallakin rauhallinen herääminen aamulla ja puolen päivän aikaan töitä. Ei minulla ole sen kummempaa, tarkkaa ehdotusta. Miehellä on paljon enemmän vapaa-aikaa kuin minulla ja en yksinkertaisesti tällä hetkellä voi tuosta vain laittaa pilkkejä työni suhteen pussiin ja hakea työtä, joka mahdollistaisi ajankäytön miehen toivomalla tavalla. Pidän työstäni.
Uh. Eihän tuo hyvältä kuulosta. Jotenkin tulee se fiilis, että jos sinulla olisikin aikaa enemmän niin miehen vaatimustaso sitten yhtäkkiä kasvaisi niin että taas olisit "velvoitettu" viettämään kaiken vapaa-aikasi hänen kanssaan. Varsinkin tuo vanhempien luona vierailusta valittaminen sytyttää varoitusvalot päälle. Itse en tuollaiseen rupeaisi.
Parisuhteeseen kannattaa ryhtyä sellaisen ihmisen kanssa, jonka seurassa haluaa mutkattomasti olla. Suhde ei pääse kehittymään jos koko ajan ollaan erossa. Mutta halu yhdessäoloon tulee kyllä luonnostaan.
Tällaiset väkinäiset tapaamissopimukset kun ollaan vasta tapailuvaiheessa kuulostavat hyvin erikoisilta. Miksi sinä et halua olla miehen kanssa isoa osaa vapaa-ajastasi? Miksi miehellä on niin rajoitetusti aikaa olla sinun kanssasi?
On tuntunut jo pitkään että onko suomalaiset niin nössöjä että parisuhteessa ei osata vaatia eikä kerrota mitä halutaan, hienoo huomata toisin. Tottakai miehellä on oikeus haluta ja vaatia mitä hän haluaa/tarvitsee suhteelta toimiakseen. Ehdottomasti vastaisin tähän vaatimukseen vastavaatimuksella tietenkin, eli jos miehen vaatimus suhteelle on 3 iltaa viikossa + 1 kokonainen päivä, on sinun vaatimukseni että mies hoitaa transportaation sinun luo suurimpana osana illoista (55-75%/kk)ja hyväksyy tapailun ohessa sen että saatat tehdä/tsekata töitä aika ajoin.
Jos se on hänestä kohtuutonta, voit sanoa että sinun näkökulmastasi tämä on reilu kompromissi. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Erikoista. Olette tekemässä jotain tapailusopimusta? Mitä mies tekee ylijäämäpäivinä? Miksei hän tule sinun luoksesi, jos hänellä on aikaa työttömänä haahuilla vaikka vaeltamalla välimatka?
Asunnossani on ollut eläin hoidossa (viimeksi vuosi sitten, tämän jälkeen lattiat pesty, huolellinen imurointi, kaikki petivaatteet ja sohvatyynyt pesty). Mies on allerginen. Kuulemma minulla on myös liian pehmeä sänky eli miehen selkä kipeytyy.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteeseen kannattaa ryhtyä sellaisen ihmisen kanssa, jonka seurassa haluaa mutkattomasti olla. Suhde ei pääse kehittymään jos koko ajan ollaan erossa. Mutta halu yhdessäoloon tulee kyllä luonnostaan.
Tällaiset väkinäiset tapaamissopimukset kun ollaan vasta tapailuvaiheessa kuulostavat hyvin erikoisilta. Miksi sinä et halua olla miehen kanssa isoa osaa vapaa-ajastasi? Miksi miehellä on niin rajoitetusti aikaa olla sinun kanssasi?
Meillä ainakin on täysin mutkatonta ja suhde kehittyy kokoajan vaikka tapaamme harvoin.
Tulee puhuttua jopa enemmän viesteillä, kuin kasvotusten ja se syventää suhdetta
- Vastaus numero 7
Kertoisitko ap onko tuossa miehessä jotain erityisen hyvää? Kun tähän asti kertomasi asiat olisivat saaneet minut jo häipymään kuvasta.
No eihän sitä voi seurusteluksi kutsua, jos harvoin nähdään. Kerran viikossa on liian vähän. Jos sulla ei ole aikaa seurustella kuten mies haluaa, niin et ole silloin sopiva kumppani hänelle.