Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äideille tuli riita lasten riidasta...

Vierailija
15.05.2006 |

Mulla tuli tappelu yhden sukulais naisen kanssa kun olimme heillä kylässä ja hänen kuusivuotiaansa pelotteli ja karjui hirviönaamari päässä kolmivuotiaalleni, joka alkoi itkeä hysteerisesti siitä. Minä hermostuin ja komensin kuusivuotiasta sanomalla: mieti vähän mitä teet, ja sitten nappasin naamarin hänen päästään ja heitin sen viereiselle pöydälle. No kuusivuotias ei komentamisestani mitään tuumannut, näytti lähinnä hölmistyneeltä, mutta hänen äitinsä suuttui minulle kun minä komensin hänen lastaan heidän kodissaan. Sanoin että mua ottaa päähän kun sun lapses saa tehä mitä huvittaa ja hän siitä että tää on heidän koti. Lähdin lasteni kanssa pois sanaakaan sanomatta. Mietin myöhemmin että joo, se on heidä koti, mutta tarkoittaako se sitä että siellä heidän lapset saa tehdä mun lapsille mitä vaan ilman että kukaan siihen puuttu tai että siitä tulee mitään seuraamuksia. Olen kyllästynyt siihen että se kuusivuotias kiusaa, härnää, pelottelee ja satuttaa ja pistää kolmivuotiaani itkeen joka kerta kun siellä käydään. Saako toisen lasta komentaa jos oma vanhempi ei sitä tee, vai pitäskö tommonen vaan laskee ohi silmien ja korvien, hän ei mielestäni pidä tarpeeksi kovaa kuria lapsillaan. Joka tapauksesssa tapahtuneesta jäi paha mieli, menikö tässä välit sitten tyystin, sinänsä harmillista kun he ovat hyvin läheistä sukua ja viikoittain ollaan nähty, tilanne voi hankaloittaa tulevaisuutta monintavoin. Mutta jos hän näkee että vika oli vain tässä päässä eikä siellä päässä laisinkaan, eikä aio yhteyttä ottaa, niin en minäkään sitä tee. Olis kiva jos voitais keskustella kuin aikuiset ja sopia lapsille sellaiset yhteiset pelisäännöt, että mitä voi toiselle tehdä, millä leluilla voi kaikki leikkiä ja missä tiloissa voi kaikki leikkiä. Mitä tehdä??

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ensin lähtisi siitä, ettei laskeudu lapsen tasolle.

Vierailija
2/9 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tosiaan saa isompi kiusata pienempää!! Ei koskaan -ei misään! Ei edes kotonaan.

Teit hyvin että lähdit etkä jääny nieleen haavoja paikanpäälle.

Saattaa olla että on kyse jostain muustakin kuin siitä että saako isompi kiusata pienempää. :( Siis semmonen kokonaisuus (sun työt, onnellinen parisuhde, opinnot, harrastukset, hoikkuus..)!

Monesti tälläset jotka on jääny alakynteen; vahinkovauva, mies otti ja jätti, pomo anto kenkää eikä oo jaksanu opiskella saa sukulaisillakin semmosen et pitää sitten jostain ottaa " voitto" ja kuulostaa siltä että tää sun sukulainen kokee sut menestyneempänä jossain ja näki paikkansa näpäyttää??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vaikka ihan rennosti sanonut jotain tyyliin " onpas sulla kyllä mahtava naamio! mutta otappa kuitenkin huomioon että pieni lapsi ei oo niin rohkea kuin sinä olet ja pelkää oikein kovastikin noin hurjia naamioita" ja vaikka ottanut sen naamarin pois mutta tiuskimatta ja lapsen tavaroita heittelemättä. siitä se äitikin varmaan suuttui, luulisin.

Vierailija
4/9 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää uskon että toi sun sukulaises on nyt kimpaantunu täysin ja tuskin siinä on munaa soittaa sulle!

Ota luuri korvaan ja pirauta. Kannattaa soittaa ja sopia. Sitten näätte jossain ilman lapsia tai sovitte kiusaamisesta siinä.

Vanhemman paikka on kasvattaa ja opastaa, mutta jos ei toimi niin kyllä pitää toisten aikuisten puuttua.

kolmonen

Vierailija
5/9 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan muu kuin omat vanhemmat ja sen kyllä huomaa.

Vierailija
6/9 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jälkeen päin mietin että olispa tuonkin jättänyt tekemättä niin nyt ois kaikki hyvin ja normaalisti, mutta siinä tilanteessa pääsi vähän tunteet kuohahtamaan ja taidettiin me äidit ottaa tillanne vakavemmin kuin lapset. kyllä usein hermostun kolmivuotiaani tempauksiinkin. mutta välillä rasittaa kun kolmivuotiaani on vähän yli herkkäkin ja se kuusivuotias serkku vähän yli rasittava, niin se on sellasta oravan pyörää kun siellä käy että toinen kiusaa ja ärsyttää ja toinen sit itkee joka pikku asiastakin, niin koko ajan pittää olla jotai hysyttelemässä, että elä nyt viitti kiusata ja älä nyt viitti suuttua joka asiasta. ja inhottaa kun monilla lähipiirissä tuntuu olevan mielipide että se vaan kasvattaa kun isommat vähän kouluttaa. Mutta olen aina halunut pitää sukulaisiin hyvät välit kun isäni puolelta ovat sellaisia että ovat pitäneet mykkäkoulua 30-vuotta ja hautaakin asti, jokun tyhmän pikku asian takia ja se on jo kyllä tyhmää toimintaa, enkä itse sellaista haluaisi.

Vierailija
7/9 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selititkö ensin 6 vuotiaalle etti noin sovi tehdä vai repeskö sulla pälli samantien ja kiskoit naamarin hänen päästään?

Vierailija
8/9 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyttäreni pian 6 vuotta on alkanut kiusaamaan ja härnäämään pienempiä ihan tässä kuukauden sisällä. Ja meillä on muitakin tuttuja 6 -vuotiaita mitlkä tekee samaa. Varmaan tulee jonkunnäköistä " mä olen isompi" juttuja ja sitten käydään pienempien kimppuun.

Mutta en loukkantuisi jos meidän lasta komennettaisiin ja pitääkin komentaa.

Vierailija
9/9 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sen verran ripeältä, ettei äiti edes olisi ehtinyt ojentaa lastaan. Kyllä sinuakin varmaan nyppisi, jos olisit tämän äidin housuissa? Minua ainakin ärsyttää, jos joku huomauttaa lapselleni niin nopeasti, että itse en edes ehtisi.

Ja huom! Jos 3-v on vanhin lapsesi, niin tulet huomaamaan, että hänen vuoronsa pelotella pienempiä lapsia tulee täysin varmasti!!