Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan ajan kulumaan töissä, kun "työt" on pelkkää virikkeetöntä seisomista?

Vierailija
16.01.2019 |

Työskentelen vartijana ja teen paljon pitkiä päiviä, joiden aikana ei tapahdu yhtikäs mitään. Tehtäväni on olla näkyvillä ja sen kautta toisaalta ehkäistä rikoksia ja toisaalta saada vartioimani kohde näyttämään tärkeältä.

Käytännössä päivät kuluu niin, että seisoskelen paikoillani ja otan välillä muutaman askeleen. Kiertävä vartija on usein ainoa ihminen, jonka kanssa pääsen vaihtamaan edes muutaman sanan taukojen ulkopuolella. Kännykän käyttö, musiikin kuunteleminen kuulokkeilla ja kaikenlaiset muut virikkeet on kielletty, koska täytyyhän mun näyttää ulkopuolisen silmiin siltä että olen keskittynyt tärkeään työhöni täysillä. Oikeasti olen kaikkea muuta kuin skarppi, koska virikkeiden puutteessa tuskastuu helposti. Aika kuluu sietämättömän hitaasti. Olen joka työvuoron jälkeen ihan poikki myös henkisesti, koska noin virikkeetön ympäristö käy voimille.

Irtisanoutuminen tietäisi taloudellista katastrofia ja luottotietojen menetystä: Karenssin lisäksi seurauksena olisi kallis lasku vartijakoulutuksesta, jonka firma maksoi mulle sillä ehdolla että teen niille vuoden töitä. Ei siis auta muu kuin koittaa jaksaa. Mutta miten saisin ajan kulumaan ilman että pää hajoaa?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kurja työ.

Vierailija
42/42 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten kukaan voi kestää tuollaista työtä, minä en ainakaan. Olen itsekin ollut joskus vähän aikaa vartijana, oli jotain sellaisia keikkoja joissa ei käytännössä ollut muuta tehtävää kuin olla paikalla, mutta siellä oli sentään mahdollisuus johonkin virikkeisiin.  Hae töitä jossain muissa vartiointitehtävissä, jotka eivät ole yhtä tylsiä. Ota vaikka kulutusluotto, jolla maksat kurssin takaisin, jos työnantajasi ei suostu tehtävien vaihtoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän