Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan ajan kulumaan töissä, kun "työt" on pelkkää virikkeetöntä seisomista?

Vierailija
16.01.2019 |

Työskentelen vartijana ja teen paljon pitkiä päiviä, joiden aikana ei tapahdu yhtikäs mitään. Tehtäväni on olla näkyvillä ja sen kautta toisaalta ehkäistä rikoksia ja toisaalta saada vartioimani kohde näyttämään tärkeältä.

Käytännössä päivät kuluu niin, että seisoskelen paikoillani ja otan välillä muutaman askeleen. Kiertävä vartija on usein ainoa ihminen, jonka kanssa pääsen vaihtamaan edes muutaman sanan taukojen ulkopuolella. Kännykän käyttö, musiikin kuunteleminen kuulokkeilla ja kaikenlaiset muut virikkeet on kielletty, koska täytyyhän mun näyttää ulkopuolisen silmiin siltä että olen keskittynyt tärkeään työhöni täysillä. Oikeasti olen kaikkea muuta kuin skarppi, koska virikkeiden puutteessa tuskastuu helposti. Aika kuluu sietämättömän hitaasti. Olen joka työvuoron jälkeen ihan poikki myös henkisesti, koska noin virikkeetön ympäristö käy voimille.

Irtisanoutuminen tietäisi taloudellista katastrofia ja luottotietojen menetystä: Karenssin lisäksi seurauksena olisi kallis lasku vartijakoulutuksesta, jonka firma maksoi mulle sillä ehdolla että teen niille vuoden töitä. Ei siis auta muu kuin koittaa jaksaa. Mutta miten saisin ajan kulumaan ilman että pää hajoaa?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, otan osaa. Mulla on kokemusta vähän samankaltaisesta seisoskelusta, kun olin kassana myymälässä, jossa kävi pari-kolme asiakasta päivässä (meni konkkaan sittemmin). Piti seistä kassan takana koko aja skarppina ja valmiina palvelemaan, mitään muuta ei saanut tehdä.

Mulla kirjaimellisesti hajosi pää siihen virikkeettömyyteen. Jouduin sairauslomalle. Päätin, etten tuollaiseen työhön enää koskaan mene. Se kun aika lähes pysähtyy 8 tunniksi, voi taivas. Ei ole ihmistä luotu tuollaiseen.

En mä osaa antaa mitään vinkkejä, kun en itsekään niitä silloin keksinyt. Haluan vaan sanoa, että mun sympatiat on täysin sun puolella. Voimia ja tsemppiä <3

Vierailija
22/42 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot työnantajalle että tarvitset uuden kohteen missä pääsee tekmään enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tuohon on mitään keksiä. Minusta joidenkin näkymättömien kuulokkeiden käyttäminen työajalla ei olisi sopivaa, koska sinun pitäisi kuitenkin heti kuulla ja huomata jos jotain tapahtuu. Itse työskentelin tavallaan samanlaisessa työpaikassa. Olin ständimyyjä, jonka ständillä kävi asiakkaita aika vähän. Kuitenkaan ei voinut kuunnella musiikkia / lukea kirjaa, koska se ei ole kovin vetävän näköistä. Tässä ei ollut minulle mitään ongelmaa. 10 tunnin työpäivät hujahtivat hetkessä ihan vaan muistelemalla menneitä ja suunnittelemalla tulevaa :D Me ihmiset olemme erilaisia.

Vierailija
24/42 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea samaistua kun en ole päässyt kokemaan. Päinvastoin työpäivän jälkeen on kuin aivot olisivat olleet päivän tehosekoittimessa ja usein katselen ihmeissäni, että vaatteet ja iho näyttävät ehjältä, vaikka olo on kuin olisi ollut päivän koiratappelussa tai susilauman raadeltavana. Vaikken olekaan sairaanhoitaja. Samanlaisissa työpaikoissa kuitenkin.

Vaihtaisin mielelläni kanssasi osia vaikka vuoroviikoin, mutta en pärjäisi mahdollisessa väkivaltatilanteessa, etkä sinä pärjäisi minun työni tilanteissa. Koetetaan kestää. Kaikki loppuu aikanaan.

Vierailija
25/42 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia krapula työpäivän ajaksi. Silloin kiität luojaasi, että työsi on noin rentoa, etkä joudu olemaan krapulassa jossain hektisessä työpaikassa.

Vierailija
26/42 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo olisi ihan unelmatyö mulle. Haaveilen scifi-romaanin kirjoittamisesta, mutta aika ei riitä juonen yksityiskohtien punomiseen.

Haaveiletko oikeasti 16-tuntisista työpäivistä, joiden aikana et pysty kirjoittamaan sanaakaan paperille tai tekemään mitään muutakaan kuin ajattelemaan asioita hiljaa mielessäsi?

Mistä tuo 16h tuli?

Eri

Vierailija
27/42 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy esimieheltä, että voisiko vartiointipaikkoja kierrättää, tulisi edes jotain vaihtelua?

Vierailija
28/42 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei herra vartija, pääsenkö vartijaksi jos mulla on alaikäsenä tehty törkeä rikos, mutta joka on jo poistunut rikosrekisteristä? t. työtön ja kovin kiinnostunut tärkeän näköisestä seisoskelemisesta

Herra???? Niin että vain mies voi olla vartija?? Palstallahan on niiiiiin paljon miehiä -_-'

Vierailija
29/42 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei herra vartija, pääsenkö vartijaksi jos mulla on alaikäsenä tehty törkeä rikos, mutta joka on jo poistunut rikosrekisteristä? t. työtön ja kovin kiinnostunut tärkeän näköisestä seisoskelemisesta

Herra???? Niin että vain mies voi olla vartija?? Palstallahan on niiiiiin paljon miehiä -_-'

Joo sitähän minä juuri tarkoitinkin ja noinha minä juuri ajattelinkin. Kannattaa feministi vähentää niitä kierroksia.

Vierailija
30/42 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa, täällä on naisvalta. Naiset haukkuu miehiä, mutta kun naisista puhutaan negatiiviseen sävyyn niin keskustelut tai viestit katoavat. Aivan ilmiselvää sukupuolisyrjintää joka on laitonta. Esimerkiksi miesten seksitaitoja saa haukkua, mutta kun puhutaan naisten taidoista ja siitä että he eivät aktissa juuri pane vaan miehet panevat niin tadaa kun katoaa kuin pieru saharaan.

Vierailija
31/42 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile matemaattista ongelmanratkaisua. Alku voi tuntua tuskalta, mutta jos pääset hommasta jyvälle ja löydät onnistumisen ilon, pitkätkin päivät kuluu nopeasti ja ongelman ratketessa olo on suorastaan euforinen.

Vierailija
32/42 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo olisi ihan unelmatyö mulle. Haaveilen scifi-romaanin kirjoittamisesta, mutta aika ei riitä juonen yksityiskohtien punomiseen.

Haaveiletko oikeasti 16-tuntisista työpäivistä, joiden aikana et pysty kirjoittamaan sanaakaan paperille tai tekemään mitään muutakaan kuin ajattelemaan asioita hiljaa mielessäsi?

Mistä tuo 16h tuli?

Eri

Ap puhui pitkistä työvuoroista ja 16-tuntiset on jo aika pitkiä. Mulla oli pidempiäkin silloin kun olin vartijana 2016-2017.

Vierailija
33/42 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki nauhuri, ja nauhoita sinne keksimääsi kirjan juonta. Ulkopuolisista näyttää, että puhut jotain tosi tärkeää radiopuhelimeen.

Vierailija
34/42 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jää työttömäksi.

Vierailija
35/42 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile matemaattista ongelmanratkaisua. Alku voi tuntua tuskalta, mutta jos pääset hommasta jyvälle ja löydät onnistumisen ilon, pitkätkin päivät kuluu nopeasti ja ongelman ratketessa olo on suorastaan euforinen.

Ala etsimään alkulukuja. Kuinka suureen pääset päässälaskemalla?

Vierailija
36/42 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan yrityksessä olet vartijana? Minun lähikaupassa on nykyään vartija välillä myös kassalla. Luulisin että työpäivä menee nopeammin kun on oikeasti tekemistä. Olisiko teidän työpaikalla mahdollista tehdä siinä oman työn ohessa jotain muita töitä?

Vierailija
37/42 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kohta actionia riittää odotahan vaan.

Vierailija
38/42 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan vartijoita paljon näinä aikoina oletkin tärkeä henkilö ja olemme sinulle kiitollisia.

Vierailija
39/42 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänikirja puhelimeen ja yksi langaton korvakuuloke toiseen korvaan. Riittää ihan hyvin lukijan äänen seuraamiseen. Jospa kukaan ei huomaisi.

BookBeat tarjoaa ilmaisen kokeilujakson ja sieltä löytyy kaikki uutuudet ja vanhempaakin kirjallisuutta suomen lisäksi monella eri kielellä. Voit kuunnella vaikka Kimi Räikkösestä kertovaa kirjaa englanniksi tai jotain hyytävää dekkaria ruotsiksi... tai elämäntaito-oppaita tai jotain ajankohtaista tietokirjallisuutta.

Toinen vaihtoehto, jos nappikuuloke on mahdoton, on mietiskellä tai ”meditoida”. Opit pikku hiljaa tulemaan toimeen omien ajatustesi kanssa, kun et voi paeta viihteeseen. Se vie aikansa mutta siihen kyllä tottuu.

Harjoittele mietiskelyä. Kun sen opit alat kaipaamaan sitä päivittäin. Itse harrastin tuota jo lapsena ja on kyllä ollut hyvä harrastella tuollaisissa töissä, kaikenlaista oon keksinyt, kirjoitellut päässäni kirjoja ja runoja, lauluja ja selvittänyt ihmissuhdedraamoja, tehnyt taloussuunnitelmia ja viiden vuoden suunnitelmia noin. Ja haaveilu se vasta kivaa olisikin. Mitä kaikkea tekisit jos kaikki olis mahdollista? Oikeesti mieti miten mukavaa työtä, haaveilet vartija asu päällä ja sulle vielä maksetaan. :)

Vierailija
40/42 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänikirja puhelimeen ja yksi langaton korvakuuloke toiseen korvaan. Riittää ihan hyvin lukijan äänen seuraamiseen. Jospa kukaan ei huomaisi.

BookBeat tarjoaa ilmaisen kokeilujakson ja sieltä löytyy kaikki uutuudet ja vanhempaakin kirjallisuutta suomen lisäksi monella eri kielellä. Voit kuunnella vaikka Kimi Räikkösestä kertovaa kirjaa englanniksi tai jotain hyytävää dekkaria ruotsiksi... tai elämäntaito-oppaita tai jotain ajankohtaista tietokirjallisuutta.

Toinen vaihtoehto, jos nappikuuloke on mahdoton, on mietiskellä tai ”meditoida”. Opit pikku hiljaa tulemaan toimeen omien ajatustesi kanssa, kun et voi paeta viihteeseen. Se vie aikansa mutta siihen kyllä tottuu.

Harjoittele mietiskelyä. Kun sen opit alat kaipaamaan sitä päivittäin. Itse harrastin tuota jo lapsena ja on kyllä ollut hyvä harrastella tuollaisissa töissä, kaikenlaista oon keksinyt, kirjoitellut päässäni kirjoja ja runoja, lauluja ja selvittänyt ihmissuhdedraamoja, tehnyt taloussuunnitelmia ja viiden vuoden suunnitelmia noin. Ja haaveilu se vasta kivaa olisikin. Mitä kaikkea tekisit jos kaikki olis mahdollista? Oikeesti mieti miten mukavaa työtä, haaveilet vartija asu päällä ja sulle vielä maksetaan. :)

Unohtui sanoa että lainasin tämän koska tässä ehdotettiin myös meditointia ja mietiskelyä, ääni sille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi