Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies tarvitsee 1-2 päivän ryyppäysreissun? Puhelin kiini

Vierailija
16.01.2019 |

Joka kerta. Eihän normaalit ihmiset tarvi tälläsiä? Miks se laittaa puhelimenki kiini? Ja vaan häviää?

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on sinussa.

Vierailija
42/104 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin tarvitsin, koska aina kun yritin viettää vapaa-aikaa, niin se evättiin jatkuvilla viesteillä ja puhelinsoitoilla. Jos en vastannut jo oli kotona jokin katastrofi ja minua syyllistettiin. Joka kerta. Ymmärrän siis miestä hyvin. Minä otin eron ja otan joka kerta jos tämänkaltaista käytöstä esiintyy.

Lähditkö ilmoittamatta reissuun? Ja mitä ihme katastrofeja siellä kotona syntyy parissa päivässä?

En todellaan kun yhdessä sovittuina aikoina. Milloin mitäkin, esim lapsi vain huutaa, tai on kipeä. Pää särkee ja on huono olo. Mitä vain että kokisin oloni syylliseks. Tuo on myös henkistä väkivaltaa, sillä joskus meninkin katsomaan mikä siellä on tilanne, niin kaikki yleensä nukkuivat. Ja minun tapauksessani kyse oli tunneista, ei illoista. Lisäksi miehet puhuvat joistain asioista kasvotusten ja näistä reissuista mies voivat saada vertaistukea toisistaan eikä tässä ole mitään väärää.

Kyllä tätä on nähty jonkin verran ihan miesten tekemänä. Äiti lähtee humpalle joskus harvoin ja isä jää hoitamaan lapsia, niin jatkuva pommitus ja kysely ja katastrofi on sattunut, niin tämä nainen sitten lähtee ihan marttyyrinä kotiin, kun on niin paniikissa mitä siellä kotona oikein on sattunut.

Höpö höpö! Miehet ei paljon perään kysele, naisilla on paniikki päällä heti. Ennen kun ei ollut kännyköitä niin tilanne oli helpompi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisten pitää shoppailla tai juoruta ja käydä kahvilla? Juuri niin. Relatakseen. Miehet ryyppää.

Ostoksilla ja kahvilla käyminen ystävien kanssa ei vahingoita ketään eikä ole millään tavoin vastuutonta toimintaa. Ja hätätilanteessa ostarilla kahvia juova vanhempi ajaa autolla äkkiä kotiin jos vaikka puolison pitää päästää sairaalaan tai on joku muu vakava tilanne.

Mutta ryyppääminen on haitallista ja vaarallista. Noin 80% henkirikoksista ja 70% pahoinpitelyistä tehdään humalassa. Ja humalainen vanhempi ei pysty ajamaan autolla kotiin vaikka olisi millainen hätätilanne, saati sitten ottamaan vastuuta lapsista.

Vierailija
44/104 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin tarvitsin, koska aina kun yritin viettää vapaa-aikaa, niin se evättiin jatkuvilla viesteillä ja puhelinsoitoilla. Jos en vastannut jo oli kotona jokin katastrofi ja minua syyllistettiin. Joka kerta. Ymmärrän siis miestä hyvin. Minä otin eron ja otan joka kerta jos tämänkaltaista käytöstä esiintyy.

Lähditkö ilmoittamatta reissuun? Ja mitä ihme katastrofeja siellä kotona syntyy parissa päivässä?

En todellaan kun yhdessä sovittuina aikoina. Milloin mitäkin, esim lapsi vain huutaa, tai on kipeä. Pää särkee ja on huono olo. Mitä vain että kokisin oloni syylliseks. Tuo on myös henkistä väkivaltaa, sillä joskus meninkin katsomaan mikä siellä on tilanne, niin kaikki yleensä nukkuivat. Ja minun tapauksessani kyse oli tunneista, ei illoista. Lisäksi miehet puhuvat joistain asioista kasvotusten ja näistä reissuista mies voivat saada vertaistukea toisistaan eikä tässä ole mitään väärää.

Oletko mies? Annoitko äidin ikinä olla itsekseen ja sinä hoidit sitä huutavaa mukulaa?

En ole tuo alkuperäinen kommentoija, mutta vähän vastaava tilanne. Vaimo sai aina mennä, jos tuli kutsu tyttöjen iltaan ja jotain muuta menoa. Pärjään hyvin lastemme kanssa, joten vaimon reissut eivät ole mikään ongelma. 

Vierailija
45/104 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisten pitää shoppailla tai juoruta ja käydä kahvilla? Juuri niin. Relatakseen. Miehet ryyppää.

*wt naisten

*wt miesten

Ei kukaan tolkun ihminen edes ryyppäämällä ryyppää. Edes yhtä iltaa, sellainen on edes jollain tasolla ymmärrettävää 18-vuotiaalta, jos siltäkään. 

Vierailija
46/104 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti viinan pehmentämillä aivoilla tehty yleistys?

Juu, kyllä. Tosimiehet ryyppää vaikka Suomenlahden tyhjäksi ja ne kananaiset käyvät ostoksilla ja juoruilevat (miehethän eivät ikinä puhu kuin asiaa) ja kahvia kittaavat siinä kaakattaessaan. Tervetuloa tosielämään. Naisetkin juovat muutakin kuin kahvia ja miehet käyvät kasvohoidoissa. Hurjaa sukupuoliroolien muuttumista tapahtunut sitten mustavalkoelokuvien.

Vierailija
47/104 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja valitanko turhasta. Pitäskö mun vaan ymmärtää ja hyväksyä tuo miehen käytös?

No miksi pitäisi? Etkö sä ole oma itsellinen ihminen, ja sulla on oikeus päättää omista mielipiteistäsi ja ihmissuhteistasi? Jos sä et pidä juopottelusta, ei kukaan pakota sua hyväksymään juopottelevaa miestä. Meillä on ihan jokaisella oikeus valita kenen kanssa me ollaan.

Tämä. Minua huvittaa nämä "mieheni ei tottele minua, pitääkö minun hyväksyä tilanne" -aloitukset. Eikö AP:n kaltaiset ihmiset pysty omatoimiseen ajatteluun? Jos puoliso, mies tai nainen, tekee toistuvasti jotain minkä itse kokee ikäväksi, niin mikä ihme pakottaa jäämään suhteeseen? Erittäin harvoin on mahdollista radikaalisti muuttaa toisen toimintaa, joten joko toisen käytöksen hyväksyy tai sitten eroaa. 

Vierailija
48/104 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Voi kun varattu mies saiskin AINA jonkin rangaistuksen yhteiskunnalta kun lähtee ryyppyreissulle. Vaikka suuret sakot tai jotain pakkokotitöitä vuoden ajan ryyppyreissunsa jälkeen. Niin ärsyttäviä ovat tuommoiset reissut, mutta eipähän niille voi palloakaan jalkaan laittaa. Kiva jos itse tajuaisivat....

Miksi pitäisi rangaista, eihän tuossa ole mitään väärää? Jokaisella on omat harrastuksensa.

Mahtavat harrastukset kyllä....Ja näin niitä avioeroja sitten syntyy....ja pahaa mieltä, koko ryyppyporukan vaimoille.

Vierailija
49/104 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko mies? Annoitko äidin ikinä olla itsekseen ja sinä hoidit sitä huutavaa mukulaa?

Olen ja olin itse koti-isänä ja nyt yh, joten tiedän mitä lastenhoitaminen on. Ei ole rakettitiedettä. Sovimme yhdessä koska on kummankin vuoro pitää omaa-aikaa. Miksi olet heti syyllistämässä miehiä?

Vierailija
50/104 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa aloittajan miehessä ole kumppanina mitään vikaa - jos vain sattuu tykkäämään tuurijuoposta joka ei tiedä mitään muuta "nollauskeinoa" kuin kännääminen tavoittamattomissa.

Vierailija
51/104 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi pitäisi? Etkö sä ole oma itsellinen ihminen, ja sulla on oikeus päättää omista mielipiteistäsi ja ihmissuhteistasi? Jos sä et pidä juopottelusta, ei kukaan pakota sua hyväksymään juopottelevaa miestä. Meillä on ihan jokaisella oikeus valita kenen kanssa me ollaan.

Tämä. Minua huvittaa nämä "mieheni ei tottele minua, pitääkö minun hyväksyä tilanne" -aloitukset. Eikö AP:n kaltaiset ihmiset pysty omatoimiseen ajatteluun? Jos puoliso, mies tai nainen, tekee toistuvasti jotain minkä itse kokee ikäväksi, niin mikä ihme pakottaa jäämään suhteeseen? Erittäin harvoin on mahdollista radikaalisti muuttaa toisen toimintaa, joten joko toisen käytöksen hyväksyy tai sitten eroaa. 

Onko teillä lähtemään kehoittavilla ihmisillä mitään omakohtaisia kokemuksia tällaisista asioista? Helppoahan se on kaukaa huudella, mutta kun sitten tulee omalle kohdalle, niin eipä se sitten niin yksinkertaista olekaan. Jotkut ihmiset tietty laittavat asiasta kuin asiasta välejä poikki puolisoonsa ja pistävät kävelemään suhteesta, mutta monet meistä myös venyvät ja katselevat ja tuumailevat tilannetta. Luonne-erojakin kun on. AP varmasti kuuluu jälkimmäisiin...ja minä itsekin. Suhteeseeni on mahtunut ylä- ja alamäkiä, mutta kaikesta on selvitty yli 20 vuoden ajan. Jos vastoinkäymisten kohdalla olisi luovutettu, tai jos kaikki luovuttaisivat, ei pitkiä suhteita olisikaan. Myötä- ja vastamäkiä kun tulee, onneksi myötämäkiä kuitenkin enemmän.

Vierailija
52/104 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Voi kun varattu mies saiskin AINA jonkin rangaistuksen yhteiskunnalta kun lähtee ryyppyreissulle. Vaikka suuret sakot tai jotain pakkokotitöitä vuoden ajan ryyppyreissunsa jälkeen. Niin ärsyttäviä ovat tuommoiset reissut, mutta eipähän niille voi palloakaan jalkaan laittaa. Kiva jos itse tajuaisivat....

Miksi? Jos tuollainen toiminta ottaa päähän, niin pitäisiköhän sitä miettiä, että onko parisuhteen jatko järkevää. En ymmärrä miksi naiset suostuvat katselemaan tuollaista toimintaa vuosi toisensa jälkeen ja ainoa mitä tekevät on kotona asiasta nalkuttaminen (mikä vain lisää intoa ryyppyreissuille) ja täällä asiasta vinkuminen. 

Kysyn vaan: Onko olemassa varattua miestä tai naista joka tykkää siitä kun puoliso lähtee ryyppyreissulle poika-/tyttöporukassa? Onko?

Vierailija
53/104 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän erikoista verrata jotain shoppailua tai kahvilla käyntiä ja 24h-48h humalahakuiseen juomiseen ja katoamiseen. Tottakai sellainen ottaa päähän ja osoittaa vain välinpitämättömyyttä puolisoaan kohtaan. Ei se mies ole mikään syyntakeeton reppana omassa parisuhteessaan, jos kotona olo on niin sietämätöntä. Myös hän voi hakea apua tai erota. Tuollainen katoaminen ja sitten "paluunapilla" takaisintulo muka lähtöpisteeseen tekee kyllä miehestä roikkujan, joka ei osaa olla yksinkään. Ja kaveripiiri on ehkä jäänyt sinne nuoruuden aikoihin tai on hyvin nuorta. Eli ehkä miehen olisi aika myöntää, ettei ole kypsä tasavertaiseen ja toista kunnioittavaan parisuhteeseen.

Vierailija
54/104 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä lähtemään kehoittavilla ihmisillä mitään omakohtaisia kokemuksia tällaisista asioista? Helppoahan se on kaukaa huudella, mutta kun sitten tulee omalle kohdalle, niin eipä se sitten niin yksinkertaista olekaan. Jotkut ihmiset tietty laittavat asiasta kuin asiasta välejä poikki puolisoonsa ja pistävät kävelemään suhteesta, mutta monet meistä myös venyvät ja katselevat ja tuumailevat tilannetta. Luonne-erojakin kun on. AP varmasti kuuluu jälkimmäisiin...ja minä itsekin. Suhteeseeni on mahtunut ylä- ja alamäkiä, mutta kaikesta on selvitty yli 20 vuoden ajan. Jos vastoinkäymisten kohdalla olisi luovutettu, tai jos kaikki luovuttaisivat, ei pitkiä suhteita olisikaan. Myötä- ja vastamäkiä kun tulee, onneksi myötämäkiä kuitenkin enemmän.

Totta, mutta kyllä se raja johonkin on vedettävä. Ja kun näitä täällä olevia aloituksia katselee, niin aika monessa on menty sen rajan yli.

Tässä tapauskessa AP:ta harmittaa, että mies lähtee kerran kuussa viikonlopuksi ryyppäämään. Ap voi nyt totutella, että tämä on miehellä normaali tapa ja sille ei voi mitään, tai sitten nostaa kytkintä. Mutta asia ei parane, että siitä vinkuu täällä.

Vastoinkäymisiä tulee aina pitksissä suhteissa, mutta toisen jatkuva häiritsevä toiminta on eri asia kuin vastoinkäyminen.

Vierailija
55/104 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Jos tuollainen toiminta ottaa päähän, niin pitäisiköhän sitä miettiä, että onko parisuhteen jatko järkevää. En ymmärrä miksi naiset suostuvat katselemaan tuollaista toimintaa vuosi toisensa jälkeen ja ainoa mitä tekevät on kotona asiasta nalkuttaminen (mikä vain lisää intoa ryyppyreissuille) ja täällä asiasta vinkuminen. 

Kysyn vaan: Onko olemassa varattua miestä tai naista joka tykkää siitä kun puoliso lähtee ryyppyreissulle poika-/tyttöporukassa? Onko?

Minä olen nauttinut rauhallisista koti-illoista kun vaimo on viihteellä ja lapset nukkuu. Yleensä en saa ainakaan hyvillä mielin katsoa sellaisia elokuvia mistä pidän, niin näin saan ja se on mukavaa.

Vierailija
56/104 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minua haittaa, jos vaimo lähtee viikonlopuksi ystäviensä kanssa reissuun. Ryyppää tai ei, niin ei sekään vaikuta minuun. Miksi tällainen pitäisi kieltää, jos tämä tapahtuu pari kertaa vuodessa. Tietysti asia olisi eri, jos se tapahtuisi kerran kuussa tai useammin. 

Vierailija
57/104 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se juoppo sika!

Vierailija
58/104 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kumpikin saa mennä niin paljon kuin haluaa. Luotan että kumppanini tietää mistä elämässä nauttii ja se ei ole aina kaverit, perhe, tai edes minä. Joskus tulee kausia kun mennään enemmän ja joskus vähemmän. Valitus ei kuulu parisuhteeseen.

Vierailija
59/104 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi keskittyä siihen toiseen muijaan kun puhelin ei koko ajan häiritse.

Vierailija
60/104 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, mutta kyllä se raja johonkin on vedettävä. Ja kun näitä täällä olevia aloituksia katselee, niin aika monessa on menty sen rajan yli.

Tässä tapauskessa AP:ta harmittaa, että mies lähtee kerran kuussa viikonlopuksi ryyppäämään. Ap voi nyt totutella, että tämä on miehellä normaali tapa ja sille ei voi mitään, tai sitten nostaa kytkintä. Mutta asia ei parane, että siitä vinkuu täällä.

Vastoinkäymisiä tulee aina pitksissä suhteissa, mutta toisen jatkuva häiritsevä toiminta on eri asia kuin vastoinkäyminen.

Mulla on pitkä suhde takana ja muutaman kerran sitä on meinannut luovuttaa, mutta ne syyt joiden takia silloin meinasi luovuttaa eivät pädekään enää. Kumpikin on kasvanut ja tavatkin sen myötä muuttuneet. Kyllä oma miehenikin nuorempana harrasti enemmän ryyppyreissuja kavereiden kanssa ja itse en ole moisista koskaan perustanut, mutta aika teki tehtävänsä, eipä hän enää juurikaan tuommoisia touhuile. Silloin se kyllä korpesi ja olin lyödä hanskat tiskiin. Jostain syystä kuitenkin jäin ja hyvä niin. Aika on muovannut meitä ja hitsannut enemmän yhteen.

"Kaksi vanhaa puuta sateen pieksämää

katsoo kevääseen, seisoo erillään

ja kestää joka tuulen ja sään

kaksi vanhaa puuta, vaikket sitä nää

katsoo kevääseen, seisoo erillään

ja jossain alla maan

ne kaiken aikaa yhteen punoneet on juuriaan."

Kyllä neuvoisin teitä nuorempia olemaan hätiköimättä, aika tekee tehtävänsä. Mutta ei toki kaikkea tarvitse sietää toiselta, silloin on hyvä avata suunsa ja kysyä siltä toiselta että miten me oikein edetään tms. yrittää ainakin keskustella. Joskus taas kahta ihmistä ei vain ole tarkoitettu yhteen tai rakkautta ei vain riitä, silloin on parasta luovuttaa. <3