Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isosiskot, jotka eivät pikkuveljestään välitä

Vierailija
15.01.2019 |

Minulla on kolme isosiskoa, mutta välimme eivät ole lämpimät. Keskenään he kyllä ovat hyviä ystäviä.
Olen lapsista nuorin ja iltatähti, joka ei pienenäkään sopinut leikkeihin mukaan.
Olin koulussa erityisluokalla ja sekös herätti sisarissa häpeäntunnetta ja sain kuulla olevani vammainen tai muuta alentavaa. Kovinkaan paljoa vanhemmat eivät jaksaneet puolustaa siskojen ilkeyksilät.
Nyt aikuisena he eivät minuun yhteyttä pidä eikä muista syntymäpäiviä tai muutakaan tai kutsu kyläilemään.
Jouluna kävivät äidin luona miestensä ja lapsiensa kanssa. Kuulumisia erivät kysyneet.
Kuulemma lähtevät miestensä kanssa Lappiin hiihtolomalla, minua ei ole kutsuttu.
Viimekeväänä ollessa äidin luona, tulivat porukalla käymään ja vanhin sisko toi lapsensa hoitoon äidille ja kertoi, että siskot ja miehet lähtevät yhdessä Tukholmaan. Tuntui aika kurjalta, kun suoraan sanoivat, etten mahdu mukaan.
Olen pyytänyt myös yhtä siskon miestä oluelle, mutta vastaus oli, ettei hän halua viettää vapaa-aikaansa henkilön kanssa, jonka arvomaailma on niin erilainen kuin omansa. toisen siskon mies kysyi suoraan, olenko miettinyt, paljonko erityisyyteni tuli yhteiskunnalle maksamaan.
Terveisin katkera pikkuveli

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuserin käteen jää aina luu

Vierailija
2/18 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko joku pikkurikollinen, narkkari tms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sisaruus ole velvoite yhteydenpitoon

Vierailija
4/18 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehkä hankkia ihan oma elämä ja omanarvontunto.

Miksi odotat kutsuja ihmisiltä joiden kanssa et koskaan vietä aikaa? Eihän sellaiset kutsu sua mukaan. Sä hommaat omat kaverit ja jos sulla ei sellaisia ole, on peiliin katsomisen paikka. Se tarkoittaa sitä että sun on syytä miettiä voisko sussa olla jotain syytä itsessäsi miksi ihmiset eivät halua seuraasi. Mutta sosiaalinen elämäsi ei todellakaan ole biologisista sisaruksista kiinni.

Voisko sulla olla esim asperger?

Vierailija
5/18 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua, halaus ja hyviä kauniita unia ensi yönä. Siskosi miehineen ovat uuvatteja.

Vierailija
6/18 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki vastaatte noin ilkeästi? 😔

Vierailija
7/18 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki vastaatte noin ilkeästi? 😔

Varmaan siksi että jonkun pitää avata apn silmät kun hän ei sitä itse tee. Siskot eivät ole vastuussa apn onnellisuudesta. Ap on. As simple as that.

Vierailija
8/18 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen se sinun arvomaailmasi sitten on ja mistä se siskon mies edes tietää siitä?

Vierailija
9/18 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olem iltatähti, vanhemmat sisarukset keskenään läheisiä mutta etäisiä minulle. Muistelevat aina lapsuuttaan yhdessä etenkin ennen minun syntymääni ja postaavat vanhoja skannattuja kuvia missä he kaikki

mutta ei minua. Joo olen se vanhempien lellikki mutta silti pliis, jotain rajaa.

Vierailija
10/18 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitäkin 4, veli ei pitänyt yhteyttä vuosiin ja nyt yhtäkkiä kaikkien pitäs olla kiinnostuneita hänestä ja lapsestaan. En ole. Ei käynyt siskontytön ristiäisissä tai muutenkaan ole ollut elämässä

Vierailija
11/18 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostavat ilkeiltä ja toisaalta myös katkerilta siitä, että sinua on kohdeltu paremmin kuin heitä. Älä turhaan roiku typeryksissä.

Vierailija
12/18 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Katso peiliin äläkä ulise täällä

Vierailija
13/18 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo, mies ei kirjoita noin selkeästi ja avoimesti.

Vierailija
14/18 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli provo tai ei, niin hyvä aloitus. Meitä on kaksi sisarusta ja ikäeroa kymmenisen vuotta. Minä olen se nuorempi. Emme juurikaan ole yhteydessä. Meillä ei ole muuta yhteistä kuin vanhempamme. Luulen, että vanhemmalla sisaruksellani on jonkinlainen kateus minua kohtaan. Hän oli saanut niin kauan olla ainoa lapsi ja sitten syntyi huutava käärö. Joskus tuo harmittaa, kun olisi mukava jutella sisarusten kesken.

Vierailija
15/18 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää vääntää iltatähti? Luulisi vanhemmillekin olevan helpotus kun lapsiperhe-elämä jää kerralla taakse eikä taas tule pallo jalkaan seuraavaksi 18 vuodeksi. Ollaan miehen kanssa nelikymppisiä eikä tulisi enää mieleenkään tehdä iltatähteä kun muut lapset on pian jo aikuisia. Enkä tosiaan usko, että noin isot ikäerot tekee sisaruksillekaan hyvää.

Vierailija
16/18 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa, millainen oli suhteesi sisaruksiin lapsena? Meillä on kolme isompaa sisarusta ja iltatähti, joka on vasta taapero. Toistaiseksi sisarukset ovat täysin nuorimmaisen lumoissa, mutta jo etukäteen huolestuttaa, jos pienin jää kasvaessaan ulkopuoliseksi. Välillä jopa harkitsen, että yrittäisimme saada vielä yhden lapsen tälle nuorimmalle "kaveriksi", mutta ei sekään tunnu järkevältä, kun muuten lapsiluku tuntuu meille nyt sopivalta.

Vierailija
17/18 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olit erityisluokalla? Oletko erityisyytesi vuoksi kovin takertuvainen? Ehkä vaan olet todella rasittavaa seuraa, ja tämän vuoksi sisaresi eivät halua sinua elämäänsä. Tai ehkä he eivät tosiaan ole yhtään samalla aaltopituudella kanssasi. Jos vielä väkisin olet tuppaamassa mukaan siskojesi reissuille, niin aika pahalta kuulostaa.

Kannattaisi ehkä panostaa siihen, että etsisit elämääsi jonkun tärkeän ihmisen sen lapsuudenperheen ulkopuolelta.

Vierailija
18/18 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi välittää? Olette aikuisia ihmisiä. Toisilla on oma elämä. Hanki sinäkin sellainen.